Jos nimesi annettaisiin koiralle, minkälainen koira se olisi? Rotu ja luonne
Aloin miettimään tällaista. Joskus oli keskustelu etunimien tuomasta mielleyhtymästä, mutta minkälainen koira olisi koira, jolla on sinun nimesi?
Kommentit (22)
Varmaan joku merikoira. Mitä niitä rotuja nyt onkaan? Semmoinen reppana varmaan.
Kun olin pieni, oli minun nimisiäni koiria ja minä, ei muita kaimoja. Nykyään etunimeni on yksi suosituimmista.
Uskollinen, ehkä spanielityyppinen, elää vanhaksi :)
Ajokoira. Itsenäinen, osaa hommansa, ei kovin näyttävä. Välillä vähän ärsyttävä ja itsepäinen, välillä yllättää positiivisesti.
Eihän nimi vaikuta edes ihmisen luonteeseen, niin miksi se vaikuttaisi eläimeen?
Jenni, spanielin ja noutajan sekoitus. Ystävällinen ja pirteä koira olisi varmaan ja eläisi vanhaksi
Musta sileäkarvainen noutaja, narttu
Ärhäkkä taistelukoira, tosin narttu, olis pakko olla laumanjohtaja sitten. Nimi on 2-tavuinen, että sikäli kyllä hyvä. Harvinainenkin koiralle.
Se olisi joku luonnevikainen tappajakoira joka söisi kissoja ja tappaisi vauvoja.
Itsevarma, kaikkeen puuttuva, kärsimätön, rohkea, iloinen ja penturakas narttukoira, joka ei jättäisi koskaan pentujaan yksin. Suomenpystykorva. Nätti ja sirkeä.
Anu-koira on suomenajokoira tai suomenpystykorva tai mahdollisesti sekarotuinen pystykorva. Sellainen vanhan ajan koira maaseutukylästä. Anu on isännän uskollinen kaveri metsäreissuilla. Välillä istutaan kannonnokkaan juomaan kahvit ja miettimään maailman menoa. Isäntä on vähän sellainen erakkoluontoinen ajattelija, joita kuvataan Veikko Huovisen kirjoissa. Kotosalla on pöydässä ruutuliina ja kello raksuttaa äänekkäästi seinällä.
Marja, iloinen ja touhukas samojedi. Huvittavan hoikka, jos tuuhea valkoinen turkki kastuu.
Sekarotuinen pystykorvanarttu. Osaisi vahtia ja haukkua, mutta tietäisi paikkansa. Koiramaailman emäntä, jolla olisi pentuja ja elämä maalla. Selkeästi erottuva luonne.
Nimeäni en julkaise.
labradorinnoutaja, kiltti lälläri
Pieni, vähän ärhäkkä, mutta osaa olla myös suloinen.
Kun olin lapsi, niin naapurin hevoselle annettiin minun nimi. Ihan tavallinen rauhallinen työhevonen oli kyseessä.
Joku hilpeä, touhukas, mutta simppeli metsästyskoira, labradorinnoutaja, mäyräkoira, setteri tai vastaava. (Riina)
Tiina. Ylipainoinen kultainennoutaja. Perso viinalle ja jakaakin mielellään isännän kanssa likööripullon. Ulvoo kännipäiten isännän soittaman Vesa-Matti Lourin tahtiin. Lupsakka ja hyväntahtoinen.
Sekarotuinen, itsepäinen, tanakka pötkylä.
Vanha,harmaata kuonossa.Kiltti ja vähän ylipainoinen sekarotuinen.
Dobermanni, paino nimen viimeisellä tavulla ja r-kirjain. Nopeasti turhautuva luonne, levoton.