Työtön, miksi et kouluttaudu kokiksi?
Koulujen ja muiden kuntien keittiöissä on kokeista pulaa. Ja lisäkeikkaa saa ravintoloista niin paljon kuin haluaa.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Miks kukaan kouluttautuisi tommoseen tympeeseen hommaan, kun valtio mahdollistaa työttömyyskorvauksella elämisen vaikka koko elämän ajan😂
Niinpä, mieluummin teen pimeänä hommaa 1-2 päivä viikossa ja kerään enemmän nettona. Ja ne hommatkin ovat ohjelmointia jotka olen ulkoistanut aasialaisille ja vedän vaan omani välistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kaikki työttömät tosiaan vajaakuntoisia ja sairaita?
Entä mikä on terveen työttömän selitys??Kouluttautuminen maksaa. Eikä työttömänä muutenkaan saa ilman työkkärin lupaa opiskella.
Opiskelen paraikaa työttömyysetuudella toista alaa. Sen jälkeen tuskin työkkäri enää antaa lupaa opiskella kokiksi. Ja varmasti eivät olisi kovin innoissaan, jos nyt kesken kaiken ilmoittaisin, että kokiksihan minä haluankin.
Tiedoksi: toisen asteen tutkinto ei maksa sinulle mitään. Paitsi sen, että joutuisit tekemään jotain koulutuksesi eteen, joka saattaa olla sinulle henkilökohtaisesti liian suuri hinta koulutuksesta.
Siis ei oppilaitos siitä rahaa ota, mutta jollakin pitää elää se aika, jolloin opiskelee.
Ja, kuten sanoin, työkkäri tuskin on kovin innostunut siitä, että yhden kahden vuoden koulutuksen työttömyysetuudella opiskeltuani opiskelisin heti toisen siihen perään.
Jos haluaa kokiksi niin pitää perustaa itse ravintola ja palkata sinne porukkaa joiden kanssa on 100% luottamus ja kemia ja ystävyys. Only way. Mutta se maksaa liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Koulujen ja muiden kuntien keittiöissä on kokeista pulaa.
Jos on pulaa niin miksi eivät ilmoista paikoista mol-sivustolla?
Tsekkasin oman paikkakuntieni ja naapurikuntien tilanteen, eipä haettu kuntien keittiöihin kokkeja eikä edes keittiöapulaisia. Laitoksia täällä kyllä on, sekä kouluja että muita.
Siksi koska vihaan ruuanlaittoa miltei yhtä paljon kuin siivoamista jota ei myöskään aio ikinä tehdä työkseni.
Toisekseen en halua seisomatyötä tai työtä joka painottuu iltoihin ja/tai viikonloppuihin.
koska se ala on perseestä sä palat loppuu ni pahasti sä et pysty tekkee töitä enää koskaa
se ala ei oo kaikkille tosi harva pysty tekkee sitä työtä