Tänään on Sjir:n (osiriksen) syntymäpäivä
Vuoden viisi viimeistä päivää on merkitty egyptiläisessä kalenterissa syntymäpäiviksi. Päivät eivät toki vastaa nykyistä kalenteria, ja toinen egyptiläinen kalenteri on pyorivä, ja ilman 1/4 päiviä (kuten tietysti todellisuudessa myos on; mitään 1/4 päiviä ei kalenterissa edes voi olla, miten voisikaan, kalenteri jossa vuodenajat alkavat aina samaan aikaan on siksi erikseen, kuten on ollutkin, ja jopa egyptissä, heillä oli siis kaksi kalenteria...) Mutta:
361 päivä on Sjir:n eli "Osiriksen" syntymäpaivä, vietän sitä siis paremman puutteessa tänään, koska en ole laskenut päivän alkuperäistä paikkaa....(Vaikka olisi alunperin siis kesällä..)
Viaton on syntynyt. Viaton joka hävittää kaiken pahan. Myos viaton, joka hyväksyy jokaisen, myos pahinta vääryytta tehneen takaisin elämälle.
Puhdas ja puhtaaksi tullut sielu ei kuole koskaan.
Vain elämän antaja jää jäljelle, elämän pilkkaajasta ei jää mitään jäljelle.
Ei mitään.
Siksi hyvin vanhassa egyptiläisessä totuudessa on palikat kohdallaan. Niin hyvin ettei sille ole ylitse menijää.
Palikat paikallaan.
Hyppään siis viattoman syntymän ilosta suoraan viattoman valtaan:
Kappale 125. Kirja siitä, miten edetään päivän valossa; tullaan päivään; olaan auringon valossa. (ns. Egyptiläinen Kuolleen kirja)
Sielu sydämineen saapuu saliin ja sanoo:
Suojelijani, suuri Jumala, synnittomänä ja puhtaana pysyvän kaupungin (Maat-jij(x)) herra. Tulen suusi eteen, herra, astian tuojana, katsomaan kaikkea hyvyyttäsi. Tunnen sinut ja tunnen nimesi ja tunnen neljän kymmenen ja kahden Jumalan nimet, jotka ovat kanssasi täällä synnittomyyden ja puhtauden salissa, he elävät ilkeiden hävittäjinä, juodakseen heidän verensä, tänä päivänä, likaisuuden loppuna, miehuuden, ystävällisen ja hyvän asunon (Wunn-nefer Wsjir:in nimi,(Wsjir; Osiris)) edessä.
Koska Teidän nimenne on herra kahdelle sisarelle, kahdelle rakkaudelle, kahdelle kaksisilmäiselle kobratyttärelle, kahdesta synnittomyydestä ja puhtaudesta (St-jij Mert-jij Nebt jij Neb M´a´at jij ( Wsjir:in; Osiriksen) nimi), koska olen tuonut teille kaiken puhtauden ja hävittänyt teille kaiken synnin,
en ole tehnyt silmälläni syntiä ihmisiä vastaan,
en ole antanut elämää ihmisten edessä,
en ole tehnyt silmälläni ilkeää pienuutta siellä, missä on valtaistuin kaikelle puhtaalle,
en ole ole nostanut arvottomuutta olemassaoloon (en ole tuntenut arvottomuutta),
en ole tehnyt silmälläni paikkaa ilkeydelle,
en ole tehnyt silmälläni itseäni ensimmäiseksi, päivän, sielujen herraksi, toisten silmissä,
en ole tuonut nimeäni sellaisten johtajien joukkoon jotka lyovät alas puhtaan palvelijan,
Jne, jne, jne.
Olen puhdas, olen puhdas, olen puhdas, olen puhdas.
-------------------
Kertaus: Koska teidän nimenne on............Koska olen tuonut teille...... lue se uudelleen!
Ja kaksi sisarta, kaksi kaksisilmäistä kobraa ovat Aset ja Nebet-het (isis ja nepthys) tai toisaalta totuuden sisaret Maat-jij kaksossisarmuodossa. He ovat auringon, elämän antajan tyttäret. Kaksi sisarta auringosta.
Myos heidän syntymäpäivänsä on ennen vuoden viimeistä päivää! 364 päivä Aset, ja 365 päivä Nebet-het.
Katsotaan sitten aikanaan päivät paikalleen.
Uutta vuotta!
Nosto. Hiljaista on