Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kummilapset ja lahjat

Vierailija
26.12.2019 |

Tällä palstalla on ollut paljon puhetta kummilasten lahjoista ja vanhempien kiittämättömyydestä. Olen ohittanut ne hälläväliä tyyliin ja vähän naureskellenkin, mutta nyt alkaa munkin lahjojen osto loppua.
Minulla on kummipoika ja kutsu hänen synttäreille tulee kerran vuodessa. Ei mitään muuta. Olen antavat joka vuosi synttäri sekä joululahjan, ilman kiitosta.
Tänä vuonna ei ole kiitosta eikä mitään yhteydenottoa kuulunut, joten mulle riitti. Sai olla viimeinen joululahja tälle lapselle. Synttärit vielä muistan ripillepääsyyn asti.
Voihan sitä tekstarina edes lähettää kiitoksen, mutta kun sekin tuntuu olevan vaikeata joillekkin ihmisille.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei tullut edes synttäri kutsua mutta lahjaa odotettiin silti, ikinä ei kiitetty jälkeenpäin. Loppui lahjan anti kun lapsi meni kouluun.

Vierailija
2/9 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihmissuhde synny yksipuolisesti, lapsen vanhempien pitäisi patistaa myös lapsi esim. lähettämään joskus joku piirustus tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihmissuhde synny yksipuolisesti, lapsen vanhempien pitäisi patistaa myös lapsi esim. lähettämään joskus joku piirustus tms.

Just näin. Koskaan ei kuulu pummilapsen puolelta onnitteluja tai tervehdyksiä edes pyöreitä täytettäessä. Siksipä ei ole kuulunut pummilapselle joululahjoja koskaan ja kohta loppuu ne synttärilahjatkin. Vierailemassa käydään toki muina ajankohtina jolloin lahja ei ole se juttu.

Vierailija
4/9 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhyy byääh nyyh sniif. Naislapsi itkee jälleen.

Vierailija
5/9 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei munkaan kummilapsen vanhemmat pahemmin lahjoista kiitelleet, en kuitenkaan katkonut välejä ja nyt kun lapsi on jo yli 10 v niin hän kiittää itse ja viestittelee kuulumisiaan muutenkin. Ei mulle kiitokset yhdestä lahjasta ole niin tärkeä asia että en sen vuoksi enää suostuisi ostamaan lahjaa tärkeälle tyypille :) 

Vierailija
6/9 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on aina jotenkin jänniä ketjuja. Meillä lapset tekee jotkut joulumuistamiset kummeille joka vuosi. Vuosi sitten koristelivat kestokassit, tänä vuonna piirettiin tiskirätteihin. Yhteyttä pidetään puolin ja toisin kunkin kummin elämäntilanteen jne mukaan. Lahjoja en odota eikä odota lapsetkaan vaan tahtovat nähdä kummeja ja touhuta yhdessä.

Vierailija
7/9 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu olevan uusi normi ettei lahjoista enää vaivauduta kiittämään. Syytän tästä vanhempia jotka eivät opeta lapsilleen kohteliaita käytöstapoja.

Vierailija
8/9 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorimman kummilapsen äiti ei ikinä ole muistanut meitä mitenkään. Ei jouluna, synttäreinä, ei tuo kylään tullessaan edes kahvipakettia. Ei olla ikinä saatu kummilapsesta tarhakuvaa tai virallista koulukuvaa, vaikka lapsi on kohta 10v! Ovat ilmeisesti niin hemmetin nuukia. Me ostettiin heille vuosia hyvät lahjat ja viemiset, kunnes havahduin tähän ettei ole vastavuoroista touhua. Kummilasta on otettu kylään ja viety sinne tänne. Tyttö on kuitenkin niin mukava, joten en hänelle kosta vanhempiensa hölmöyttä.

Vierailija
9/9 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin kummilapsi on 10v. Synttärit muistan jos kutsu tulee ja joulun jälkeen on kiva nähdä jos lapsen äiti veti herneen nenään kun ei joululahjaa tullutkaan.

Ap