IS: Vihreä ilmastonmuutoksesta huolissaan olevan Haavisto matkustelee yksityisjetillä ja viestittää "aja sinä tavis fillarilla loskassa että maailma säästyy" :)
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät ole Vihreät näköjään reittilennoista kuulleet, Skypestä nyt puhumattakaan.
Oletko ikinä ollut kansainvälisissä kokouksissa? Et selvästikään ole. Ei sellaisiin voi osallistua skypellä.
Noista kymmenistä Haaviston työlennoista VIISI oli yksityislentoja. VIisi.
Kerro miksi piti viisi, siis viisi. kertaa mennä yksityiskoneella? Hiilijalanjälki on 100x isompi kun menee sillä verrattuna turistiluokan lippuun joka mm käy meidän presidentille.
Vierailija kirjoitti:
Matkustaminen kuuluu hänen työhönsä ulkoministerinä. Valtaosa kymmenistä työmatkoista on tehty reittilennoilla, vain tuollaiset kiertomatkat osin yksityislennoilla, koska reittilennot eivät olisi olleet mahdollisia tai aikataulullisesti hankalia.
Ja sinä tiedät miten että ei olisi ollut mahdollista normaaleilla lennoilla? Minulla ulkomaankauppaa 30v takana eikä ikinä ole tarvinnut mennä yksityiskoneella, reittilentoja riittää.
Vihreät on ihan feikkejä nykyisin.
Silloin alussa joillakuilla taisi olla oikeaakin aatteellisuuta luonnon puolesta.
Vain idiootti enää äänestää vihreitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät ole Vihreät näköjään reittilennoista kuulleet, Skypestä nyt puhumattakaan.
Oletko ikinä ollut kansainvälisissä kokouksissa? Et selvästikään ole. Ei sellaisiin voi osallistua skypellä.
Noista kymmenistä Haaviston työlennoista VIISI oli yksityislentoja. VIisi.
Kerro miksi piti viisi, siis viisi. kertaa mennä yksityiskoneella? Hiilijalanjälki on 100x isompi kun menee sillä verrattuna turistiluokan lippuun joka mm käy meidän presidentille.
Milloin Niinistö on muka matkustanut turistiluokan lipulla?
Niinistö on myös käyttänyt yksityiskonetta. Jos menee reittilennolla, niin en usko että turistiluokassa matkustaa.
Vierailija kirjoitti:
Samanlainen kuin prinssi Harry, joka viihtyy paremmin yksityiskoneessa
Mielestäni silloin voi mennä yksityiskoneella jos viihtyy niissä paremmin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matkustaminen kuuluu hänen työhönsä ulkoministerinä. Valtaosa kymmenistä työmatkoista on tehty reittilennoilla, vain tuollaiset kiertomatkat osin yksityislennoilla, koska reittilennot eivät olisi olleet mahdollisia tai aikataulullisesti hankalia.
Ja sinä tiedät miten että ei olisi ollut mahdollista normaaleilla lennoilla? Minulla ulkomaankauppaa 30v takana eikä ikinä ole tarvinnut mennä yksityiskoneella, reittilentoja riittää.
Oletko lentänyt paljon Afrikassa ja Aasiassa tiukalla aikataululla?
Vierailija kirjoitti:
Silloin alussa joillakuilla taisi olla oikeaakin aatteellisuuta luonnon puolesta.
Vain idiootti enää äänestää vihreitä.
Haavistolla on varmasti vahva aate, hän oikeasti haluaa että sinä ja muu taviskansa ajaa fillarilla. Mutta aatteeseen ei kuulu itse tehdä samaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko lentänyt paljon Afrikassa ja Aasiassa tiukalla aikataululla?
Hehheh no todellakin olen
Itse viihtyisin paremmin esim. Airbus A350:n business luokassa mitä pienessä yksityiskoneessa. Jos ihan matkustusmukavuudesta puhutaan. Yksityiskoneella voi tietysti suunnitella reitit ja aikataulut paljon vapaammin. Puhumattakaan nyt sitten joistain muiden maiden lentoyhtiöiden ykkösluokan matkoista.
Suomen valtion käyttämät yksityiskoneet eivät ole niin ihmeellisiä kuitenkaan. Kaikki turbulenssitkin tuntuu noissa pienissä koneissa paljon enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain idiootti enää äänestää vihreitä.Haavistolla on varmasti vahva aate, hän oikeasti haluaa että sinä ja muu taviskansa ajaa fillarilla. Mutta aatteeseen ei kuulu itse tehdä samaa.
Olet varmaan oikeassa, että vahva aate sillä on mutta se ei ole mikään sellainen josta olisi iloa ja hyötyä muille suomalaisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin kuvitella Li Anderssonin kateuden. Hän on vain opetusministeri, joka ei pääse elämään jetset-elämää ympäri maailmaa korkeimmissa poliittisissa piireissä. Hän on nobody, verkostoitumaton vassarilehmä.
Haavisto oli suosituin presidenttiehdokas ja Li oli myös korkealla.
Jos kaikki vassarilehmät ovat yhtä viehättäviä kuin Li niin olen kyllä melkoisen valmis harkitsemaan "zoofilistelyä". Ja jos ei muuta ole mahdollisuus antaa niin ääneni annan kuitenkin.
Li:n tähti alkaa hiipua kun ikä lähenee neljääkymppiä, väistämättä viehätysvoima vain vähenee. Tarvittaisi joku raikas nuori nainen taas keräämään ääniä ja joka voitaisi nostaa puheenjohtajaksi.
Ministerit eivät itse suunnittele matkajärjestelyjään. Ministeriöissä on ihan varta vasten ihmiset sitä varten, jotka päätyökseen suunnittelevat matkajärjestelyt.
Vierailija kirjoitti:
Itse viihtyisin paremmin esim. Airbus A350:n business luokassa mitä pienessä yksityiskoneessa. Jos ihan matkustusmukavuudesta puhutaan. Yksityiskoneella voi tietysti suunnitella reitit ja aikataulut paljon vapaammin. Puhumattakaan nyt sitten joistain muiden maiden lentoyhtiöiden ykkösluokan matkoista.
Suomen valtion käyttämät yksityiskoneet eivät ole niin ihmeellisiä kuitenkaan. Kaikki turbulenssitkin tuntuu noissa pienissä koneissa paljon enemmän.
Eikö Haaviston pitäisi ennenkaikkea olla esimerkki ilmastonajattelusta eikä pohdiskella omaa matkustusmukavuuttaan?
Vierailija kirjoitti:
Ministerit eivät itse suunnittele matkajärjestelyjään. Ministeriöissä on ihan varta vasten ihmiset sitä varten, jotka päätyökseen suunnittelevat matkajärjestelyt.
Olen varma että Haavisto on itse kovaäänisesti vaatinut käytettäväksi turistiluokkaa ja normilentoja jos polkupyörällä ei voi mennä, mutta avustajat silti varanneet yksityiskoneita ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen varma että Haavisto on itse kovaäänisesti vaatinut käytettäväksi turistiluokkaa ja normilentoja jos polkupyörällä ei voi mennä, mutta avustajat silti varanneet yksityiskoneita ;)
Kaukolennoissa ei käytetä turistiluokkaa koskaan, vaan aina business-luokkaa. Euroopan sisäisissä lennoissa saatetaan käyttää myös turistiluokkaa.
Yksityiskoneiden hyvä puoli on se, että aikataulut ja reitit voidaan suunnitella tosi joustavasti. Lisäksi koneessa on helppo pitää palaveria seurueen kesken liittyen työasioihin. Reittikoneissa ei pysty puhumaan luottamuksellisia asioita ellei ole erillisiä tiloja tähän. Finnairilla ainakaan ei tällaisia koneita ole varmaan käytettävissä. Jos on joku Airbus A380, niin niissähän varmaan on ihan neukkareita sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaukolennoissa ei käytetä turistiluokkaa koskaan, vaan aina business-luokkaa. Euroopan sisäisissä lennoissa saatetaan käyttää myös turistiluokkaa.
Yksityiskoneiden hyvä puoli on se, että aikataulut ja reitit voidaan suunnitella tosi joustavasti. Lisäksi koneessa on helppo pitää palaveria seurueen kesken liittyen työasioihin. Reittikoneissa ei pysty puhumaan luottamuksellisia asioita ellei ole erillisiä tiloja tähän. Finnairilla ainakaan ei tällaisia koneita ole varmaan käytettävissä. Jos on joku Airbus A380, niin niissähän varmaan on ihan neukkareita sitten.
Niin ulkoministeri tuskin koneessa palaveroi vaan perillä, tapana ei ole lähteä vieraita saattamaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö Haaviston pitäisi ennenkaikkea olla esimerkki ilmastonajattelusta eikä pohdiskella omaa matkustusmukavuuttaan?
Haavisto on esimerkki “minä menen yksityiskoneella, menkää te pyörällä”
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ulkoministeri tuskin koneessa palaveroi vaan perillä, tapana ei ole lähteä vieraita saattamaan
Kyllä siellä on ihan seurue ministerillä mukana ja asioita valmistellaan koneessa.
Tämä vihreän aatteen äänitorvi asuu 200 m2 omakotitalossa yksi tai kaksin puolisonsa kanssa. Kyllä se 100 / 200 m2 / asuja on ihan normi suomalainen asunnon koko, eikö?
Voinko ajaa sähköpyörällä ajoni vai tuhoutuuko ilmasto?