Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälainen alue on Helsingin Puotila.

Puotila
25.12.2019 |

Kiitos vastauksista!

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi näin?

Vierailija
2/19 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan oli aivan ihana. Meri on lähellä ja vanhan kartanon alue on todella kaunis. Nykyään taitaa olla vähän levoton alue, koko itä on muuttunut paljon. Mutta kaunista seutua kyllä. Iltaisin maahanmuuttajajengi pyörii ryöstelemässä Rastilassa, Itiksessä ja Puotilassa, päivisin melko rauhallista vielä verrattuna esim. Kontulaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putilassa vanhus puukotettiin keskellä päivää. Um-taustainen tekijä esiintyi palefacen musiikkivideolla jossa ei suostuttu pelkäämään. Tämä ainakin jokunen vuosi sitten. Liekö mennyt pahemmaksi.

Vierailija
4/19 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puo tarkoittaa takapuolta. Päättele siitä.

Vierailija
5/19 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mistä toi ylempi puhuu.

Kiva alue, paljon tuttuja asuu siellä. Metro lähellä = kätevä jos käy keskustassa töissä.

Koulu on tällä hetkellä homeessa mutta uusi tulee.

Vanha ostari puretaan ja tilalle tulee ilmeisesti asuntoblokki johon ei ole tilaa edes kaupungin parhaimmistoon kuuluvalle viskibaarille, Pikkulinnulle.

Liiketilojen väheneminen voi muuttaa paikkaa, mutta voi kans olla että rapapubien häipyminen on hyväksi vaan.

Harvemmassa idän lähiössä on hyvä viikonloppubrunssipaikka kävelymatkan päässä.

Vierailija
6/19 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Putilassa vanhus puukotettiin keskellä päivää. Um-taustainen tekijä esiintyi palefacen musiikkivideolla jossa ei suostuttu pelkäämään. Tämä ainakin jokunen vuosi sitten. Liekö mennyt pahemmaksi.

Puotinharjussa, toispuolella itäväylän ja kehäykkösen.

Mutta eihän teillä toi paikallismaantieto oikein ole hanskassa kun persulandiasta kommentoitte.

Vierailija
7/19 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan oli aivan ihana. Meri on lähellä ja vanhan kartanon alue on todella kaunis. Nykyään taitaa olla vähän levoton alue, koko itä on muuttunut paljon. Mutta kaunista seutua kyllä. Iltaisin maahanmuuttajajengi pyörii ryöstelemässä Rastilassa, Itiksessä ja Puotilassa, päivisin melko rauhallista vielä verrattuna esim. Kontulaan.

Kas.

En itse asu alueella mutta viereisessä kaupunginosassa.

Kas kun ei ole tuollainen ryöstely tullut ilmi Puotilassa asuvien tuttavien kanssa. Oliskohan peräisin ihan vaan sun päästäsi?

Vierailija
8/19 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkäsin asua siellä tosi paljon. Kaikki oli lähellä: meri, ulkoilu, kappeli, kapakka, ruokakauppa, julkiset. Rauhallista seutua. Kävelin aina yöbusseiltakin, enkä koskaan nähnyt mitään epämääräistä.

Sen puukotuksen tekijä oli muuten psykoosissa. Oli silkkaa sattumaa, että tapahtui juuri Puotilassa.

Vierailija
9/19 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kultamunia ja narkkareita riittää.

Vierailija
10/19 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi parhaista vielä melko edullisista alueista. Asuin 10 vuotta ja siellä on tosiaan kaikki mitä tarvitaan. Tyhmät luulee että se on jotain slummia, mikä pitää hinnat kohtuullisina. 

Vierailija
11/19 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kultamunia ja narkkareita riittää.

Niitä nyt on koko Itä-Helsinki täynnä.

Vierailija
12/19 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puotilan vanha kivijalkaostari puretaan. Sen paikalle rakennetaan joku tornitalo, tms.

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000006343654.html

Vierailija
13/19 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tykkäsin asua siellä tosi paljon. Kaikki oli lähellä: meri, ulkoilu, kappeli, kapakka, ruokakauppa, julkiset. Rauhallista seutua. Kävelin aina yöbusseiltakin, enkä koskaan nähnyt mitään epämääräistä.

Sen puukotuksen tekijä oli muuten psykoosissa. Oli silkkaa sattumaa, että tapahtui juuri Puotilassa.

Oho! Piti googlata että mikä tää juttu nyt oikein on mutta tosiaan, Puotilan kappelin luona toi on ollut.

Sori Puotinharjun maineen mustaaminen yllä, tästä on puhuttu lähipiirissäkin että Puhoksella olis tapahtunut.

Vierailija
14/19 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho! Piti googlata että mikä tää juttu nyt oikein on mutta tosiaan, Puotilan kappelin luona toi on ollut.

Sori Puotinharjun maineen mustaaminen yllä, tästä on puhuttu lähipiirissäkin että Puhoksella olis tapahtunut.

Asian luonne muuttui nyt totaalisesti.

Vierailija
15/19 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä samaa keskustelua käyty tällä palstalla aikaisemminkin ja jotkut ovat katsoneet oikeudekseen kommentoida asioita, joista eivät tiedä/ymmärrä mitään. Ikävä piirre mutta meitä kun on moneen junaan.

Itse 60 vuotta itä-Helsingissä asuneena en millään voi yhtyä näihin rauhattomuus mielipiteisiin. Tämä on hyvä alue asua tavalliselle keskiluokkiaselle kansalaiselle. Jotkut alueet varmasti ovat Rauhattomampia kuin toiset, mutta kategorisesti sanottu ”itä-Helsinki on slummia” jäänee omaan arvoonsa.

Puotila pieni ja rauhallinen lähiö. Oma metropysäkki, urheilukenttä, jossa Puotinkylän Valtti, pääasiassa jalkapalloa harjoittava seura treenaa. Aikuiset ja juniorit, pojat ja tytöt.

Kaupungin vuokra-asuntoja on näissä osoitteissa: RUSTHOLLARINTIE 10, RUSTHOLLARINTIE 8, HAARNISKATIE 1, HAARNISKATIE 2, KARHULANTIE 2, RANTAKARTANONTIE 9. Osa noista käy parhaillaan Läpi totaalista remonttia eli ovat kohta kuin uusia. Lisäksi pari Saton tms. vuokrataloa on Klaavuntiellä ja Rusthollarinkujalla.

Muut ovat pääasiassa kaupungin tontilla olevia omistusasuntoja. Paljon löytyy 66 neliön kolmioita. Putkiremontti lähes kaikissa tehty viimeisen 10-5 vuoden aikana. Hintataso siellä 3.000 - 3.500 € hujakoilla.

Ala-aste puretaan kuin myös ostari joten siinä kohtaa on useamman vuoden työmaa tiedossa.

Itse olen asunut Rantakartanontiellä yli 30 vuotta ja vaikka töissä käyn muualla, on tämä mun koti ja hyvin olemme viihtyneet samoin lapsemme. Eli tämän paikan olemme valinneet ja ainoa syy muuttaa pois on se, kun vanhenee eikä taloissa juurikaan ole hissejä niin kulku vaikeutuu. Puotilantie 8 on harkinnassa tästä syystä ellei sitten vanhainkotiin Klaavuntielle tai Puotilantielle (niin, kaksi vanhainkotia pienellä alueella)

Meri lähellä, josta itse pidän kovasti ja jos koiran omistaa, riittää kartanon ympäristössä reittejä vaikka kuinka paljoa. Koirapuistokin on, siinä kartanosta ala-vasemmalle kohti Vartiokylän lahtea.

Kaduilla vapaa pysäköinti lähes kaikilla kaduilla, ainakin vielä (kunnes Sinnemäki sen kieltää)ilman aikarajoitusta.

Vierailija
16/19 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ennen ihana paikka asua. Loppuvaiheessa meno muuttui levottomaksi. Toisaalta kappelin lähellä on vieläkin idyllistä ja muuttaisin kyllä Puotilaan kunhan asunto ei olisi metroaseman lähellä.

Vierailija
17/19 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään huonoa sanottavaa. Asunu Puotilan metroaseman vieressä 4 vuotta. Kaikki tarvittava löytyy kävelyetäisyydeltä mikä on autottomana suuri plussa.

Vierailija
18/19 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

M ustanaamat myrkyttivät väkivaltaghetoksi, pakenin jo 2004.

Vierailija
19/19 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä samaa keskustelua käyty tällä palstalla aikaisemminkin ja jotkut ovat katsoneet oikeudekseen kommentoida asioita, joista eivät tiedä/ymmärrä mitään. Ikävä piirre mutta meitä kun on moneen junaan.

Itse 60 vuotta itä-Helsingissä asuneena en millään voi yhtyä näihin rauhattomuus mielipiteisiin. Tämä on hyvä alue asua tavalliselle keskiluokkiaselle kansalaiselle. Jotkut alueet varmasti ovat Rauhattomampia kuin toiset, mutta kategorisesti sanottu ”itä-Helsinki on slummia” jäänee omaan arvoonsa.

Puotila pieni ja rauhallinen lähiö. Oma metropysäkki, urheilukenttä, jossa Puotinkylän Valtti, pääasiassa jalkapalloa harjoittava seura treenaa. Aikuiset ja juniorit, pojat ja tytöt.

Kaupungin vuokra-asuntoja on näissä osoitteissa: RUSTHOLLARINTIE 10, RUSTHOLLARINTIE 8, HAARNISKATIE 1, HAARNISKATIE 2, KARHULANTIE 2, RANTAKARTANONTIE 9. Osa noista käy parhaillaan Läpi totaalista remonttia eli ovat kohta kuin uusia. Lisäksi pari Saton tms. vuokrataloa on Klaavuntiellä ja Rusthollarinkujalla.

Muut ovat pääasiassa kaupungin tontilla olevia omistusasuntoja. Paljon löytyy 66 neliön kolmioita. Putkiremontti lähes kaikissa tehty viimeisen 10-5 vuoden aikana. Hintataso siellä 3.000 - 3.500 € hujakoilla.

Ala-aste puretaan kuin myös ostari joten siinä kohtaa on useamman vuoden työmaa tiedossa.

Itse olen asunut Rantakartanontiellä yli 30 vuotta ja vaikka töissä käyn muualla, on tämä mun koti ja hyvin olemme viihtyneet samoin lapsemme. Eli tämän paikan olemme valinneet ja ainoa syy muuttaa pois on se, kun vanhenee eikä taloissa juurikaan ole hissejä niin kulku vaikeutuu. Puotilantie 8 on harkinnassa tästä syystä ellei sitten vanhainkotiin Klaavuntielle tai Puotilantielle (niin, kaksi vanhainkotia pienellä alueella)

Meri lähellä, josta itse pidän kovasti ja jos koiran omistaa, riittää kartanon ympäristössä reittejä vaikka kuinka paljoa. Koirapuistokin on, siinä kartanosta ala-vasemmalle kohti Vartiokylän lahtea.

Kaduilla vapaa pysäköinti lähes kaikilla kaduilla, ainakin vielä (kunnes Sinnemäki sen kieltää)ilman aikarajoitusta.

Kiitos! Tuollaista vastausta etsinkin. Mukavaa tietää että joku vastasi hyvin. Kiva tietää että koirapuisto löytyy. Klaavuntielle kun muutan niin se oli yksi niistä asioista joista halusin tietää. Kiitos!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme