Miksi käydä toissä pikkurahan takia?
Itse en mene töihin alle 5000e/kk nettopalkalla. Työstä pitää saada kunnon korvaus, että viitsii uhrata kallista aikaansa mitä ei saa ikinä takaisin. Siksi olen mielummin työtön ja laitan 40e viikossa lottoon miljoonavoiton toivossa. Osuu kun osuu, ainakin riittää jännitystä ja elämä voi muuttua joku päivä kertaheitolla. Kaikki tai ei mitään, muuten ei ole järkeä elää. Raataminen porvarin suurpääomalle ei ole elämää.
Kommentit (20)
Miksi mennä töihin kun rahalla ei kuitenkaan saa laillista kannabista?
Minä kävisin töissä vaikka toimeentulotuella, koska kunnollisen ihmisen kuuluu käydä töissä. Voipahan sanoa tutuille että olen työelämässää.
Vierailija kirjoitti:
Minä kävisin töissä vaikka toimeentulotuella, koska kunnollisen ihmisen kuuluu käydä töissä. Voipahan sanoa tutuille että olen työelämässää.
Terveisiä 50-luvulta.
Vierailija kirjoitti:
Etkö ole päässyt kuntouttavaan työtoimintaan edes. Tai työkkärin hyväksyttämään opiskeluun tai vapaaehtoistyöhön. Toimeentulotuellahan ollaan yleensä vain sen karenssin ajan kun ei mikään te- toimiston tarjoama ole kelvannut tai ei saavu sovittuina aikoina.
Toimeentulotuella ja työttömyyskorvauksella ei voi töissä käydä tai voi tienata muutaman satasen mutta jos on toimeentulotuella niin se vähennetään siitä. Jotenka plus miius nolla.
Oman itsetunnon takia. Voin itse paremmin kun huomaan pystyväni elättämään itseni. Realismin takia, elän niin hyvää elämää kuin mihin minulla on varaa, olen tyytyväinen, ja osaan priorisoida menoni tulojeni mukaan. Lisäksi päiviin tulee väkisin sosiaalisia kontakteja nettielämän oheen, mikä pitää minut tervejärkisempänä.
Miksi ap:n aika on kallista? Mitä jollain tavalla arvokasta tuotat niinä tunteina mitkä muuten käyttäisit palkkaa tuottavaan työntekoon?
Melko pienellä rahalla minä ainakin lähtisin töihin. Jouten olo pilaa hiljalleen ihmisen. Ihminen tarvitsee rytmit elämäänsä ja työ rytmittää elämää parhaiten.
Vierailija kirjoitti:
Melko pienellä rahalla minä ainakin lähtisin töihin. Jouten olo pilaa hiljalleen ihmisen. Ihminen tarvitsee rytmit elämäänsä ja työ rytmittää elämää parhaiten.
Työ on mennyt niin kamalaksi suorittamiseksi ettei ikävaivoissa enään jaksa muutakuin jos saisi sen eläkeen, perusturvan ja sitten sivuharrastuksenaan tienata jotain sen lisäksi. Epävarmaa rahan tuloa ei talous kestä jos terveys reistailee. Kenelle siitä on hyötyä pienellä rahalla raataa niin on aika harva tapaus.
Ei pidä ylenkatsoa sitä heikosti palkattuakaan työtä. Saa siitä kokemusta ja helpompi sieltä on lähteä parenpiin hommiin, kuin kotoa sohvan pohjalta.
Kuka sinua elättää? Työssäkäyvät?
Olen iloinen, että voin vaikeiden fyysisten sairauksieni jälkeen olla maksamassa tukiasi käymällä töissä.
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä ylenkatsoa sitä heikosti palkattuakaan työtä. Saa siitä kokemusta ja helpompi sieltä on lähteä parenpiin hommiin, kuin kotoa sohvan pohjalta.
Sanotko tuon myös ihan tosissasi vaikka jollekin 6-kymppiselle ammattilaiselle, joka juuri jäi työttömäksi 35 vuoden uran jälkeen "taloudellisten ja tuotannollisten syiden" takia?
Siksi, koska en haluaisi olla mitään saamaton tollo, joka loisii työssäkäyvien kustannuksella. Niin yksinkertaista se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanotko tuon myös ihan tosissasi vaikka jollekin 6-kymppiselle ammattilaiselle, joka juuri jäi työttömäksi 35 vuoden uran jälkeen "taloudellisten ja tuotannollisten syiden" takia?
Sanon! Vahojen ammattilaisten ongelma on se, että he pitävät itseään liian kalliina matalan palkkatason töihin.
Mä saan käteen 1300-2400€/ kk ja teen osa-aikatyötä, tosin välillä tulee jopa 160 h kuukaudessa.
Kyllä tuo mulle kelpaa kun se on perheelle ns ylimääräistä rahaa millä voi reissata tai hankkia jotain mitä haluaa. Yleensä sijoitan tuosta osan joten molempien jemmaankin kertyy jotain
Tuttu pyöräytti 3 lasta.
Saa 167€/kk/lapsi(501) valtiolta elatustukea
Saa 3xlapsilisät (333,51)
Isänsä maksaa lasten kuluja n. 300€ kuukaudessa
Saavat asumislisää
Äiti saa 1500€ ainakin eläkettä, koska laiskuuttaan tekeytyy pöpiksi.
Kaikki maksetaan hänelle.
Toiset raataa töisdä tuon rahan eteen, mutta fiksu pääsee vähemmällä :)
Käräjätkään ei maksa heille mitään, joten voi huoletta käyttää niitä palveluita.
Kun työkkärille selittely on äärimmäisen vastenmielistä.
Vierailija kirjoitti:
Minä käynkin tuolla rahalla osa-aikatyössä. Ei ainakaan te-toimisto vainoa.
Vierailija kirjoitti:
Tuttu pyöräytti 3 lasta.
Saa 167€/kk/lapsi(501) valtiolta elatustukea
Saa 3xlapsilisät (333,51)
Isänsä maksaa lasten kuluja n. 300€ kuukaudessa
Saavat asumislisää
Äiti saa 1500€ ainakin eläkettä, koska laiskuuttaan tekeytyy pöpiksi.Kaikki maksetaan hänelle.
Toiset raataa töisdä tuon rahan eteen, mutta fiksu pääsee vähemmällä :)Käräjätkään ei maksa heille mitään, joten voi huoletta käyttää niitä palveluita.
Pääsee helposti yli 3000€ tienesteihin näin.
Ottakaa nuoret mallia!
Jollakin pitää elää, pitää saada laskut maksettua ja lapsille vaatteet ja ruoka. Maksettua talo. Koskaan ei ole vielä ollut niin kova palkka että olisi ollut kotia asti tuotavaa säästöön. Kaikki on aina menneet pakollisiin menoihin.
Koska se on hauskaa!! 🎢🎡🎠