Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähihoitajaksi TE-koulutuksen kautta- päivätyöt??

Vierailija
23.12.2019 |

Jos opiskelee lähäriksi työkkärin tuella ja ottaisi suuntaukseksi vaikka lapset ja nuoret tavoitteena työllistyä esim. päiväkoteihin ym.päivätöihin niin voidaanko työkkäristä pakottaa silti ottamaan töitä valmistumisen jälkeen (ja myöhemminkin jos päivätöitä ei saisi, tiedän että ovat suosittuja/kiven alla kaikki)esim. vanhuspuolelta ja siis vuorotyönä? Varmaankin,vai? Ala voisi kiinnostaa, mutten kykene terveyteni takia vuorotöihin. Ja ei kannata ehdottaa että työkkäri iotaisi valmistumisen jälkeen muka huomioon jos ei kykene vuorotöihin, kun eivät ota tälläkään hetkellä nimittäin toisen alan töitä ehdottaessaan sitä huomioon:/

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkärihän ei päätä mitä työtä tekee. Se vain välittää työpaikkoja tai hyvin vähän sitäkään. Itse pitää hakea töitä eri reittejä käyttäen. Omalla kohdallani kyllä työkkäri on ymmärtänyt miksi en halua tai pysty tekemään vuorotyötä, mutta tosiaan ei sieltä kautta ole työhönosoituksia tullut. 

Vierailija
2/4 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et terveydentilan vuoksi pysty vuorotyöhön, niin lähetä työkkäriin B-lausunto siitä ni ei tarjota 3-vuoroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla lääkärintodistusta ettet kykene vuorotyöhön? Olen itse nyt lapsen kanssa kotona mutta työnhaku alkaa kohta. Itse en pysty vuorotöitä tekemään terveyden takia ja olen jo etukäteen miettinyt, ottaako työkkäri sen miten huomioon.

Mahdollisille työnantajille en haluaisi syytä kertoa vaikkapa työhaastattelussa. Eihän minua kukaan vuorotyöhön palkkaa mikäli kerron, miksen sitä voi tehdä. Pelkään kuitenkin, ettei ko. työnantaja palkkaa myöhemmin mahdollisiin päivätöihinkään kuultuaan saraudestani, vaikkei se aamu-/iltavuoron tekemiseen vaikutakaan. Pienellä paikkakunnalla kun työnantajia ei paljon ole. Lääkärintodistus löytyy.

Vierailija
4/4 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otapa sitten huomioon että harkoissa tehdään vuorotyötä myös siellä vanhuspuolella. Mikset opiskele sosionomiksi jos et voi vuorotyötä tehdä? Miksi opiskella ammatti jossa hyvin suurella todennäköisyydellä on vuorotyö edessä?

Ihan varoituksena että jos käyt lähihoitajaksi niin työkkärin listoilla ei kauaa joudu olemaan, mutta päiväkotiin voi olla vaikeampi saada jalansijaa. Esim kesä, päiväkodit kiinni ja vanhuspuoli tarvii lomittajia. Oma esimieheni tapasi ilmoittaa työkkäriin jos tiesi että on tuttuja hyviä sijaisia kesän toimettomana eikä tarjotut työt kelvanneet. Ja kas näin ne kelpasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan