Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko oman alan töitä saada vielä vaikka olisi välillä muissa töissä?

Vierailija
23.12.2019 |

Kokemuksia? Olen siis maisteri ja tällä hetkellä suorittavassa työssä,joka ei vastaa koulutustani.,koska en saanut valmistumisen jälkeen muuta vaikka kävin useassa haastattelussa. Hommani on kuitenkin ihan järkevää ja valtion hommia vaikka ei olekaan omalta alalta. Inhoan tosin nykyistä hommaa ja haen samalla muuta. Mutta onko peli pelattu jos ei pääse valmistumisen jälkeen oman alan hommiin? Olen tosin tehnyt jo opiskeluaikana lyhyitä pätkiä omankin alani hommia.. Mutta pidempää ei ole irronnut. Itse haluan uskoa, että työelämää vaatii pitkäjänteisyytta, mutta mahdollista on päästä vielä oman alan töihin.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain aloilla se kyllä valitettavasti vaikeuttaa todella paljon oman alan töihin pääsyä jos muihin lähtee. Riippuu toki siitä missä vaiheessa uraa ja miten pitkään niitä on tehnyt niitä vääriä hommia. Nuorella se että ei heti valmistumisen jälkeen päässyt oman alan hommiin tuskin kauheasti vaikuttaa. Mutta jos vaikka nelikymppisenä työttömäksi jäätyään menee kaupan kassalle istumaan vuodeksi-pariksi niin voikin olla ylläri että kukaan ei enää halua oman koulutusalan töihin, ei vaikka olisi mikä työvoimapula.

Vierailija
2/8 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillain aloilla se kyllä valitettavasti vaikeuttaa todella paljon oman alan töihin pääsyä jos muihin lähtee. Riippuu toki siitä missä vaiheessa uraa ja miten pitkään niitä on tehnyt niitä vääriä hommia. Nuorella se että ei heti valmistumisen jälkeen päässyt oman alan hommiin tuskin kauheasti vaikuttaa. Mutta jos vaikka nelikymppisenä työttömäksi jäätyään menee kaupan kassalle istumaan vuodeksi-pariksi niin voikin olla ylläri että kukaan ei enää halua oman koulutusalan töihin, ei vaikka olisi mikä työvoimapula.

No itse olen kolmekymppinen.. Ajattelin, että järkevämpi kuitenkin ottaa työ vastaan kuin olla pitkään työttömänä.. Ahdistuin jo siitä, kun ei meinannut tärpata vaikka kävin useassa haastattelussa. Sinänsä olen kuitenkin vasta urani alussa, koska valmistuin vasta vuosi sitten. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja täällä hei!

Jos olet vastavalmistunut on paljon tärkeämpää päästä heti jonnekin töihin kuin se, mikä se ensimmäinen työpaikka on. Töissä kävijä on paljon helpompi palkata kuin esim 2v töitä hakenut mutta kotonako ollut.

Mutta älä jumiudu - muinoin sanottiin että ura on pysähtynyt jos on yli 2,5 samassa työssä. Ei varmaan ihan pidä enää paikkansa mutta tuon 2,5v aikaan olisi jo hyvä tuosta alusta päästä vähän eteenpäin.

Tärkeintä kuitenkin sinulle, että olet töissä :)

Vierailija
4/8 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kannattaa. Itse tein 1.5 vuotta varastohommia kun oman alan työt olivat kiven alla. Lopulta sain oman alan työn onnekkaan sattuman kautta. Eli työkaverini perhetutulla oli sen alan firma ja sieltä lähdössä työntekijä muualle. Työkaveri vinkkasi sitten minulle ja sain paikan.

Eli minulla työllistyminen omalle alalle nimenomaan tapahtui toisen työpaikan kautta.

Vierailija
5/8 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aktiivisesti suuntauduttava siihen mitä haluaa, sitä voi osoittaa monin tavoin, vaikka työkokemus on tietysti painavin. 

Vierailija
6/8 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantaja täällä hei!

Jos olet vastavalmistunut on paljon tärkeämpää päästä heti jonnekin töihin kuin se, mikä se ensimmäinen työpaikka on. Töissä kävijä on paljon helpompi palkata kuin esim 2v töitä hakenut mutta kotonako ollut.

Mutta älä jumiudu - muinoin sanottiin että ura on pysähtynyt jos on yli 2,5 samassa työssä. Ei varmaan ihan pidä enää paikkansa mutta tuon 2,5v aikaan olisi jo hyvä tuosta alusta päästä vähän eteenpäin.

Kiitos kommentista! Näin itsekin ajattelen, että parempi kuitenkin töissä ku työttömänä vaikka ei ihan omaa alaa olekaan. Ei vaaraa jumiutumisesta. En hakenut vakkari paikkaa tästä kyseisestä duunista. Määräaikainen soppari syksyyn asti ja tarkoitus olisi saada muu työ ennen sitä. Yhteen omaa alaa liippaavaan työhaastatteluun jo pääsin. Vielä ei ole kuulunut. Ap

Vierailija
7/8 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
8/8 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnantaja täällä hei!

Kiitos kommentista! Näin itsekin ajattelen, että parempi kuitenkin töissä ku työttömänä vaikka ei ihan omaa alaa olekaan. Ei vaaraa jumiutumisesta. En hakenut vakkari paikkaa tästä kyseisestä duunista. Määräaikainen soppari syksyyn asti ja tarkoitus olisi saada muu työ ennen sitä. Yhteen omaa alaa liippaavaan työhaastatteluun jo pääsin. Vielä ei ole kuulunut. Ap

Huomaathan, että yleensä "määräaikainen" on aika sitova. Eli voi olla, että se nykyinen työnantaja edellyttää sinun tosiaan olevan syksyyn asti (ovat sinut kouluttaneet ja haluavat sinut myös kesän tuuraajaksi). - sitä ei yleensä tulkita "korkeintaan 15.9. Asti" vaan tosiaan "15.9. Asti".