Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auttakaa pian! Onko mahdollista

Vierailija
23.12.2019 |

Kertokaa kaikki viisaammat onko mitenkään mahdollista, että joku tietty palveluntarjoaja (esim. puhelinoperaattori) pystyy muokkaamaan asiakkaalle lähettämiään sähköposteja jälkikäteen Gmailissa esim. tavoitellakseen taloudellista hyötyä? Olen joutunut kummalliseen tilanteeseen, jossa koen että eräs operaattori koettaa höynäyttää minua. Tilanne on monimutkainen, mutta aloin epäillä että yhtä minulle jo lähetettyä sähköpostia on muokattu sillä tavalla, että siitä on poistettu tarkka hintatarjous, joka on mahdollisesti myöhemmin katsottu yrityksen sisällä heille epäedulliseksi. Voisin vannoa, että aiemmin sähköpostissa ehdotettiin minulle juuri tätä tiettyä hintaa. Nyt se on kummallisesti kadonnutkin taivaan tuuliin, ja toinen asiakaspalvelija väittää samaan aikaan, että hinta onkin nyt korkeampi eikä minulle ole koskaan voitu kuulemma tarjota mitään halvempaa vaihtoehtoa. Tiedän että tämä kuulostaa hyvin sekavalta, mutta en ymmärrä mitä on tapahtunut, en ole keksinyt halvempaa hintaa omasta päästäni. Onko siis mahdollista muokata viestejä jälkikäteen (niin ettei siitä jää jälkeä)?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/11 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pysty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se sähköposti on sinun inboxissa jo ollut Gmailissa, niin sitä samaa mailia ei enää pysty millään tapaa muokkaamaan, vain sinulla on siihen oikeus. 

Vierailija
4/11 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko siinä sähköpostissa joku mainoslinkki tms? Vai lukiko se siinä ihan vaan tekstillä?

Ei lähetettyä sähköpostia voi enää kukaan muokata. Mutta mainos banneria kyllä voi. Silloin se on muuttunut myös muiden sähköposteissa

Vierailija
5/11 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Operaattoreilla ei varmasti ole pääsyä gmailiisi. 

Mutta kaikenmaailman huijausviestejä kyllä on paljon liikkeellä, eli varovaisuus kannattaa. 

Vierailija
6/11 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mahdollista.

Vierailija
7/11 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarjous tehty sähköpostiin, eikö sinulla ole sitä itselläsi? Eivät he sitä pysty jälkeenpäin muuttamaan.

Itse neuvottelen yleensä chatissa, hinnoista, toimituksesta jne., ja otan varmuuden vuoksi kuvakaappaukset keskustelun tärkeistä kohdista. Säilyy mnulla todistusaineistona siitä, mitä on puhuttu ja sovittu. Siksi en mielelläni puhu edes pankkiasioita puhelimessa vaan viestitse hoidan ne.

Vierailija
8/11 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalia sähköpostin tekstiä ei voi muuttaa, mutta jos siinä on ollut sisältöä esim. kuvana (käytännössä linkkinä lähettäjän palvelimelle), niin silloin sisältö voi muuttua, jos linkin osoitteeseen vaihdetaan toinen kuva.

Vierailija
9/11 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Operaattoreilla ei varmasti ole pääsyä gmailiisi. 

Mutta kaikenmaailman huijausviestejä kyllä on paljon liikkeellä, eli varovaisuus kannattaa. 

No niin minäkin olen ajatellut, mutta tämä tapaus on tosi outo. En viitsi selittää mistä tarkemmin kyse, mutta tunnen että minua yritetään huijata. Muistan myös sähköpostin sellaisena, että siinä luki tietty hinta (esim. 19,90 e), mutta nyt hintaa ei näykään missään. Kiitos kuitenkin vastauksesta. Huijausviesteistä ei ole kyse.

Vierailija
10/11 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

It-alan ammattilalinen täältä sanoo että jos siinä on ollut kuvamuodossa sitä tavaraa niin on mahdollista. Meillä kävi työnantajalla kerran tällainen vahingossakin, kun laitettiin kuukauden tarjous sähköpostiin eteenpäin. Siinä oli itse sisältö niin, että oli linkitetty pilvessä olevaan kuvatiedostoon (näkyi HTML mailissa ihan kuvana kuitenkin eikä linkkinä). Vahingossa joku tietämättä kuukauden tarjouksesta vaihtoi kuvan toiseen ja niinpä tämän vaihdon jälkeen sähköpostin avanneet näkivät ihan väärän sisällön tarjousmailissaan. Koska kuvaosoite osoitti nyt eri kuvaan.

Vierailija
11/11 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tarjous tehty sähköpostiin, eikö sinulla ole sitä itselläsi? Eivät he sitä pysty jälkeenpäin muuttamaan.

Itse neuvottelen yleensä chatissa, hinnoista, toimituksesta jne., ja otan varmuuden vuoksi kuvakaappaukset keskustelun tärkeistä kohdista. Säilyy mnulla todistusaineistona siitä, mitä on puhuttu ja sovittu. Siksi en mielelläni puhu edes pankkiasioita puhelimessa vaan viestitse hoidan ne.

Tarjous tehtiin nimenomaan sähköpostin välityksellä, ja ko. viesti on itselläni vieläkin tallella, mutta enää siinä ei näy mainintaa tietystä tarkasta hinnasta, jonka muistan hyvin elävästi siinä olleen. Tilanne on kaikin puolin poikkeuksellinen, ja operaattorilla on paneuduttu asiaani jo pitemmän aikaa, koska meillä on ollut ongelma. Otan myös itse aina kuvakaappaukset chattikeskusteluista, mutta sähköpostista en tajunnut ottaa, kun en osannut kuvitellakaan joutuvani tällaiseen tilanteeseen. En haluaisi kuulostaa täysin seinähullulta, mutta olen edelleen aika varma siitä, että viestissä luki tarjous numeroina. Muistan asioita usein valokuvamaisesti.