Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa parhaat joulumuistonne?!

Vierailija
22.12.2019 |

Itse en ihan heti keksi mitään eritystä, mutta tuli mieleen kysyä tuon horror-ketjun innostamana. Meillä joulut pääasiassa aina kivoja, nuorena vanhemmilla vuorotellen ja nykyään meillä porukalla.

Yksi juttu tulee mieleen, kun nuorena appivanhenpien luota lähdettiin pari kertaa aattoiltana baariin ja vaikka kuulostaa ihan pultsaritouhulta, niin siellä tavattiin miehen vanhoja kavereita jotka oli tulleet myös kotiseudulleen joulua viettämään. Oli tosi kivaa. Yöllä sitten kinkkua yöpalaksi.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi parhaita joulumuistoja on, kun olimme maatilamatkailupaikassa. Lähdimme illalla kävelemään perheeni, talon emännän ja 12-vuotiaan pojan kanssa pimeää metsätietä, lli paljon lunta, tähtikirkas taivad. Koko matkan tuo minua kuusi vuotta vanhempi poika kertoi satua, kuinka saapuisimme pian metsänruhtinattaren talolle, ja mitä kaikkea ruhtinatar oli tehnyt. Kuuntelin lumoutuneena. Hänellä oli kertomisen taito.

Pappani luona oli myös ihana joulutunnelma. Siellä tuolloi vielä pikkuinen poikani käärittiin vällyihin ja lasketeltiin rantasaunaan potkukelkalla joululöylyihin, joulukoiran tullessa mukaan vahtimaan.

Vierailija
2/7 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli suomenhevonen kun olin lapsi. Yhtenä jouluna oli kirkas kuutamo ja ajettiin kahden siskoni kanssa hevosen vetämällä reellä maaseudun pikkuteitä ja hanki kimmelti kuun valossa. Ei sellaista tunnelmaa voi kai enää koskaan kokea <3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4/7 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunoluistimet, valkoiset ja uudet ja heti piti päästä kokeilemaan.

Vierailija
5/7 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnelma llinen joulukirkko lapsena

Aamulla lähdettiin sukujoulun vietosta pakkasessa kirkkoon. Autoja piti työntää, että käynnistyisivät.

Tunnelmallinen kirkko, kynttilä valaistus, enkeli taivaan virsi, täytimme penkkirivin. Sain istua isovanhempien välissä, sain virsikirjan, vaikka en osannut lukea. Pappa antoi 20 penniä kokehtirahas, se oli jännä laittaa kiertävään haaviin. Ihania puheita, lempeitä sanoja Jeesus vauvasta. Ihana seimi asetelma kirkon perällä, eläimet, oljet, enkelit, Maria, Joosef ja Jeesus Vauva. Kirkonkellojen ääni, lyönnit, juhlallista.... Lämmin ja harras tunnelma serkkujen kanssa kirkonpenkissä.

Se on paras joulumuistoni.

Vierailija
6/7 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluaattona soi puhelin, pomo soitti. Kysyi mitä nöyrimmin minua töihin. Olin silloin vielä aika uusi maatalouslomittaja, vasta parikymppinen koulusta valmistunut, mutta kuitenkin jo oppinut muutaman tilan tavoille. Yhden tällaisen tilan isäntä oli joutunut sairaalaan ja hänen 70v äitinsä oli ikään kuin pulassa pienen karjan kanssa. Tottakai lupauduin apuun.

Navetassa kuunneltiin radiosta joulumusiikkia työn lomassa, lehmät saivat ekstrana leipäpaloja, isännän äiti tarjosi töiden jälkeen glögiä ja leipomuksia sekä kertoili juttuja vuosikymmenten takaa. Ihanan tunnelmallinen joulu. Isäntäkin toipui.

Vierailija
7/7 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin matkailualan hommissa perheyrityksessä Lapissa. Minut piti aattona hakea toiseen toimipisteeseen aamulla, mutta ketään ei tullut. Soittelin kaikki mahdolliset kontaktit läpi kenenkään vastaamatta. Kuten jokainen Lapissa matkailualan työtä tehnyt tietää, miten siellä tehdään ahkeroidaan 24/7 parhaimman sesongin aikaan. Niinpä olin satavarma, että jossakin vaiheessa joku uupunut työkaveri älyää etten ole paikalla ja soittaa minulle. Eipä soittanut.

Koska olin järjettömän väsynyt pitkästä työputkesta päätin ottaa rauhassa. Löysin isosta laitoskeittiön pakastimesta jäätelöä ja kaapista  murentuneita pipareita. Talo oli tyhjennyt jouluviikon ajaksi, eikä ruokaa vaan ollut.

Avasin telkkarin, sytytin takkaan tulen ja nautin Lapin rauhasta sekä kaamoksesta isossa majoitusrakennuksessa. Nukuin kuin pieni eläin. Se oli ihanaa!

Joulupäivän varhaisena aamuna olin jo työkaverin pakettiauton kyydissä menossa ulkoiluvarusteita järjestelemään.

Joulu jäi mieleen siksi, että todellakin nukuin taatusti parhaimmet yöunet koko sen työsesongin ajan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan