Muita joita joulu stressaa?
Mä stressaan vaikka aina vakuutan etten tänä vuonna stressaa. Heräsin tänään klo 7 ja heti mielessä mitä jäänyt kaupasta ostamatta ja mitä kaikkea pitää tänään ehtiä tehdä. Huomenna kaukenlisäksi normi työpäivä, joten pukkaa pitkää päivää huomenna.
Sydän hakkaa ja hirvee ahdistus päällä.
Joka vuosi sama homma...
Muita?
Miten oppia olla stressaamatta?
Kommentit (5)
Mikä siinä stressaa, ei tarvi mennä massan mukana. Mä en vietä joulua ollenkaan koska ei huvita. Ihan normipäivä jouluna siis.
Osittain muakin varmaan stressaa ne työjutut ja se että pääseekö kotiin ajoissa ja saako kaiken töissä hoidettua. Harmittaa olla töissä taas tänä jouluna kun mieskin sain yllättäen ens viikon vapaaksi. Mulla alkaa loma 30.12.
Tänään kuusenhaku meilläkin. Verhot pitäisi silittää ja ripustaa. Piparit tänä vuonna kaupasta kun ei oo ehtinyt leipoa. Maustekakku pitää vielä tehdä.
Ap
Ollaan menossa miehen vanhemmille jouluksi joten sinänsä ei stressaa mitkään käytännön järjestelyt, vien sinne mukanani joitakin ruokia mutta anoppi tekee suurimman työn. Enemmän mua stressaa lahjahössötys ja muutenkin yleisesti se hälinä ja häärääminen mitä siellä taas on koko joulun. Eniten nauttisin jos saisi viettää joulua ihan rauhassa ja olla vaikka syömättä pakollisia jouluruokia
Meillä ei ole jouluverhoja eikä tehdä mitään jouluruokia itse.
Piparit ja tortut tehdään valmistaikinasta, niin tehtiin lapsuuden perheessänikin, ja lapset kasaavat piparkakkutalon valmiista osista. Joskus sekin on tehty vasta tammikuussa.
Kuusen nouto ja koristelu on itselleni hetki, josta joulu alkaa.
Jouluna ollaan yhdessä, soitetaan ja lauletaan joululauluja, pelataan lautapelejä ja leikitään uusilla leluilla.
Tuoksuina kuusi, pipari ja aattoaamuna vielä kinkku.
Mua stressaa työ, työasiat pyörii koko ajan mielessä.
Joulu sen sijaan on helpompi. Lahjat ja ruuat on ostettu. Tänään haetaan kuusi ja leivotaan pipareita. Mies haluaisi kaupungille katsomaan joulukatua. Katsotaan, mitä ehditään.
Mulla on huomenna työpäivä myös, mutta sen jälkeen saa käpertyä kotiin joulun viettoon.