Tyttäreni sai kummiltaan lahjaksi hienon takin joka on liian iso
Näytin takkia veljen vaimolle ja hän sanoi että voisko heidän tyttö saada takin ja sitten kun lapseni on kasvanut antaisi takin takaisin.
Olin aivan öönä! En sanonut sanaakaan. Vein takin takaisin kaappiin. Näytti siltä että veljeni vaimo suuttui.
Mitä te olisitte tehneet?
Kommentit (6)
samoin. Mä en ymmärrä ihmisiä, jotka on vinkumassa muiden omaisuutta.
Vaunuketjua lukiessani ajattelin, että ilman muuta olisin auliisti lainannut vaunuja (en ole kommentoinut ketjuun), mutta tämän ketjun esimerkissä en missään nimessä olisi lainannut takkia.
Mun pitää nyt ihan pohtia, mikä se ratkaiseva ero on. Ehkä laina-aika, käsitin, että vaunuja pyydettiin lainaan kyläilyn ajaksi (eli olettaisin, että muutama päivä max.), mutta takki olisi lainassa ehkä vuoden. Jos takkia olisi pyydetty lainaksi vaikkapa joihinkin juhliin, olisin antanut.
siitä, että saa sen sitten ehjänä takaisin, lainaaminen olisi ollut mielestäni ihan ok. Mutta ei tietystikään tavalliseen käyttöön voi lainata, lasten vaatteille usein sattuu ja tapahtuu, joten välttämättä takki ei ole enää yhden oikean käyttökauden jälkeen kunnossa. Lahjan antajaa ainakin loukkaisi, jos lahjan saaja ei sitten takkia voisikaan enää käyttää.
Alkaa lainailun kannattajien mielipiteet muuttua.
mihinkään lainailuaiheeseen kantaa. Esim. tuota vaunujuttua (mihin varmaan viittaat) en jaksanut ap:n viestin luettuani edes lukea eteenpäin, mua ei kiinnosta ihmiset, jotka tekee vaunuista elämää suuremman kysymyksen, en ole enää siinä elämänvaiheessa. Viis vuotta sitten olisin innoissani varmaan lukenut ja höyrynnyt, nyt olen vaan tyytyväinen, kun ei tarvitse enää vaunuja käytellä.
t.7
Eipä ihmisillä ole oikein sydämen sivistystä...