Pieni lapsi ja jäätelö
3v jota hoidan, syö jäätelöä joka päivä, joskus kolmekin kertaa päivässä. Jäätelönsyönti alkoi lapsen ollessa 1-1,5v ja sitä tapahtui jo silloin varmaan lähes päivittäin tai päivittäin. Lapsi ei suostu syömään oikeaa ruokaa. Jos jäätelöä ei myönnetä, hakee sen itse.
Mitä mieltä olette tuosta? Kuinka yleistä tuo on? Syödäänkö teilläkin jäätelöä ympäri vuoden niin, että lapsi pyytää jäätelöä joka päivä eikä suostu syömään?
Onko hammaslääkäriä/lääkäriä/muuta terveydenhuollon ammattilaista palstalla....? Miten haitallista tuo on lapsen terveydelle ja mitä asialle voisi tehdä?
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
Hakee itse? Älkää ostako sitä jäätelöä. Tarjoatte ruoan. Sitä syödään tai ollaan ilman. Tähänkö nykyajan kasvatus on mennyt? 3-vuotias määrää teillä kaapin paikan?
Ei ole oma lapseni enkä itse anna jäätelöä. Olen yrittänyt sanoa asiasta lapsen lähimmille aikuisille varovasti..
Ap
Meillä syödään jäätelöä myös talvella, ei se ole mikään erityinen kesäherkku.
Jos lapsen vanhempien mielestä lapsi saa syödä jäätelöä joka päivä, niin miksi siihen puuttuisit sen enempää kuin niihin lapsen kurahousuihin tai nukkumaanmenoaikoihinkaan. Kaikki jäätelöt ei ole mitään rasvaisia sokeripommeja.
Vierailija kirjoitti:
Meillä syödään jäätelöä myös talvella, ei se ole mikään erityinen kesäherkku.
Jos lapsen vanhempien mielestä lapsi saa syödä jäätelöä joka päivä, niin miksi siihen puuttuisit sen enempää kuin niihin lapsen kurahousuihin tai nukkumaanmenoaikoihinkaan. Kaikki jäätelöt ei ole mitään rasvaisia sokeripommeja.
Koska lapsi pyytää koko ajan pelkkiä herkkuja ja vaikuttaa olevan jäänyt sokeriin koukkuun. Oikea ruoka ei maistu ja on vitamiininpuutos. Ja lapsi on minulle sukua ja tärkeä, olen häntä itsekin kasvattanut. Siksi.
Alunperin söi ns aikuisten jäätelöä, mutta nykyään lasten jäätelöitä. Sitä jäätelöä meni ennen kerralla ihan aikuisten annos! Jäätelö on usein suklaajäätelöä, sen lisäksi syö suklaavanukkaita ym.
Lähinnä kesällä meillä tarjotaan jäätelöä. Noin pieni ei edes tarvitse vielä mitään herkkuja, kuivatut hedelmät voisi vaikka olla sellainen "hyvä makea", mitä voisi tarjota joka päivä jälkiruokana, ja nämäkin sisältää melkoisesti sokeria...
Meillä 3vuotias on tosi kova herkkujen perään, edes sokerikulhoa ei säilytetä pöydälle, kun muuten syö suoraan lusikalla.
Hakee itse? Älkää ostako sitä jäätelöä. Tarjoatte ruoan. Sitä syödään tai ollaan ilman. Tähänkö nykyajan kasvatus on mennyt? 3-vuotias määrää teillä kaapin paikan?