Ostettiin firman toimitusjohtajalle lahjoja muttei saatu mitään takaisin
Aloitin työt uudessa työpaikassa ja muut työntekijät kysyivät tulenko mukaan kolehtiin jotta ostetaan toimitusjohtajalle lahjoja. Annettiin hänelle sitten kassillinen kivoja lahjoja mutta yllätys oli suuri kun ei saatukkaan mitään takaisin.
Kommentit (9)
6 euroa maksoi henkeä kohden eikä minua kutsuttu edes firman pikkujouluihin. :D
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti otitte opiksenne. Ja toivon, että kolehti oli korkeintaan 1 € / työntekijä.
Olette logiikan ihmelapsia. "Ostetaan sille lahjoja omilla rahoilla, niin se antaa meille firman rahoista isot joululahjat!"
Käännä asia toisinpäin. Saat 10 hengen ystäväporukalta yhteisen joululahjan, arvo 50 €. Ja sitten ystäväsi odottavat kaikki saavansa sinulta 20-30 € arvoisen lahjan. 10 hlö x 20 € = 200 €.
Missä muka ostetaan pomolle joululahja?
Kassillinen joululahjoja?? Onpa erikoista.
Uskoin käytännön olevan, että kaikki työntekijät saavat lahjan työnantajalta ja haluavat omalta osaltaan kiittää firman toimitusjohtajaa antamalla myös hänelle lahjan. En ikinä osannut arvata, että ainoa lahjan saaja olisi toimitusjohtaja koska aiemmissa firmoissa missä olen työskennellyt kaikkia työntekijöitä muistetaan pienellä lahjalla.
Vierailija kirjoitti:
Olette logiikan ihmelapsia. "Ostetaan sille lahjoja omilla rahoilla, niin se antaa meille firman rahoista isot joululahjat!"
Käännä asia toisinpäin. Saat 10 hengen ystäväporukalta yhteisen joululahjan, arvo 50 €. Ja sitten ystäväsi odottavat kaikki saavansa sinulta 20-30 € arvoisen lahjan. 10 hlö x 20 € = 200 €.
Työntekijöiden ei kuulu ostaa pomoille lahjoja, vaan toisinpäin. Teillä taitaa olla aika hölmöjä työntekijöitä töissä. Tuollaista lshjojen ostamista voi pitää nuoleskeluna.
Meillä myös kerätään rahaa pomon joululahjan. En osallistu, ei hänkään anna 5minulle mitään.
Toivottavasti otitte opiksenne. Ja toivon, että kolehti oli korkeintaan 1 € / työntekijä.