Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten toimia asiantuntijatyössä naisena ystävällisesti mutta niin, että miehet eivät jatkuvasti ihastuisi?

Vierailija
20.12.2019 |

On todella kiusallista törmätä lähes kerran kuukaudessa asiakkaaseen, joka rupeaa ehdottelemaan kahville tai oluelle lähtemistä. Miten palauttaa nämä kohteliaasti maan pinnalle?

Yleensä nämä ihastujat ovat vähän nörtähtäviä miehiä, joista naiset eivät tappele. Oma työminäni taas on kaikille yhtä ystävällinen ja se näköjään antaa rohkeutta lähestymiseen näille untamoille. Mitä muutan välttääkseen jatkossa vastaavat tilanteet? Juuri äsken (eli perjantai-iltana klo 22:30) sain asiakkaalta viestin, jossa ehdottaa kahvilla käymistä lauantaina. Mukamas haluaisi jutella työasioihin liittyen. Minä haluan pitää vapaata ja kyseinen ihminen ei edes kaverina ole kiinnostava.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuosta kannata ongelmaa tehdä. Itse olen vain yhtä ystävällisesti torjunut "kiitos, mutta ei kiitos"-tyyliin ja jatkanut ystävällistä asiakaspalvelua. 

Vierailija
22/33 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on meidän ystävällisten, empaattisten, lämminhenkisten ja viehättävien ihmisten ikuinen ”ongelma”. Siitä pääsee eroon muuttumalla yhtäkkiä töykeäksi mutrunaamaksi. Kyllä kaikkoaa ihailijat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

naisilla on liian helppoa kirjoitti:

Naiset toivoo että miehet ei lähestyisi heitä koskaan missään tilanteessa ja toisaalla miehelle se olisi vuoden kohokohta jos saisi lähestymisyrityksen kohtuu näköiseltä naiselta. On se rankkaa

Kyllä normaalilla sosiaalisella älyllä varustettu mies huomaa, JOS nainen on kiinnostunut. Jos normaalillla sosiaalisella älyllä varustettu mies taas ei huomaa mitään, nainen ei ole kiinnostunut. Yksinkertaista.

Miehen ja naisen tehtävä on vilkuilla toisiaan kiinnostumisen merkiksi ja kumpi tahansa voi tehdä aloitteen.

Uskokaa tai älkää miehet mutta naiset tekevät paljon aloitteita. Jos eivät tee teille, kuulutte samaan joukkoon niiden rumina pitämienne, näkymättömien naisten kanssa.

Miehissä vaan tuntuu olevan paljon niitä epänormaalilla sosiaalisella älyllä varustettuja, joille esim poispäin katsominen on kiinnostuksen merkki.

Vierailija
24/33 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena ja nättinä oli aluksi typerä ja ystävällinen, mikä tietenkin johti kiusallisiin tilanteisiin. Aika äkkiä hymy hyytyi ja oppi olemaan tiukan asiallinen ja jopa vmäinen. Minun ei tarvitse vastata viesteihin työajan ulkopuolella.

Vierailija
25/33 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä alalla olet, mulla samoja kokemuksia, liekkö sama ala.

Vierailija
26/33 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sinun "ystävällisyytesi" on niin ylitsevuotavaa, että miehet tulkitsevat sen flirttailuksi. Hillitse itseäsi pikkuisen ja pysy asiallisena. Tai vaihda työpaikkaa. Aseman vessan kassa ei ehkä ole kiitollisin asiakaspalvelutehtävä, vaan eipä siinä tarvitse olla asiantuntijakaan. Mene johonkin pankin sijoitusosastolle, asianajotoimistoon tai muuhun sellaiseen työpaikkaan, jossa harvemmin asioidaan kännissä ja yritetään käyttäytyä siivosti.

Minulla ei ole ollut koskaan tuollaista ongelmaa. Kyllä minäkin ystävällinen olen, hymyilen ja jopa nauran asiakkaitten kanssa. Miesvaltaisella alalla tosin työporukalla baarista palatessa ei olisi tarvinnut mennä yksin nukkumaan.

Kukaan ei ole koskaan puhunut tisseilleni, vaikka niissä on mittoja yli tarpeen. Ehkä ne sitten ovat suorastaan pelottavan muhkeat ja miehet suorastaan varovat niiden katsomista. Tai sitten minä en vaan ole huomannut.

Vierailija
27/33 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä AP huoli, tuo asia korjaantuu kyllä pian ajan kanssa, jolloin alkaakin se kitinä kun miehet kuolaa vain nuorten ja hyvännäköisten naisten perään. Usein sitä ei osaa arvostaa, mitä kulloinkin sattuu omaamaan kunnes sitten vasta kun sen menettää.

Vierailija
28/33 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

akateemisilla asiantuntijoilla ei ole tuommoisia ongelmia, asiakkaatkin erilaisia vaativimmilla aloilla

Vierailija
29/33 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana oli ihan sama ongelma kuin ap:llä, eli juuri vähän nörtimmät miehet yritti iskeä. Ja tältä palstalta saa sen käsityksen, ettei sellaiset koskaan uskalla tehdä aloitetta. Outoa.

Olin nätti ja hymyileväinen, ja minut ymmärrettiin aina väärin. Vielä nyt keski-iässäkin juuri ne tulevat iskemään, jotka eivät kiinnosta oikeastaan ketään, ikävä kyllä. Mukavia ihmisiä, mutta niin tylsiä, ettei keskustelusta tule mitään.

Älä katso silmiin ja vähennä hymyilyä, niin pahalta kuin se tuntuukin. Muu ei tepsi.

Vierailija
30/33 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kohdallani tuohon auttoi vanheneminen. Viisissäkymmenissä saa jo tehdä työnsä rauhassa.

Vierailija
31/33 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sinun "ystävällisyytesi" on niin ylitsevuotavaa, että miehet tulkitsevat sen flirttailuksi. Hillitse itseäsi pikkuisen ja pysy asiallisena. Tai vaihda työpaikkaa. Aseman vessan kassa ei ehkä ole kiitollisin asiakaspalvelutehtävä, vaan eipä siinä tarvitse olla asiantuntijakaan. Mene johonkin pankin sijoitusosastolle, asianajotoimistoon tai muuhun sellaiseen työpaikkaan, jossa harvemmin asioidaan kännissä ja yritetään käyttäytyä siivosti.

Minulla ei ole ollut koskaan tuollaista ongelmaa. Kyllä minäkin ystävällinen olen, hymyilen ja jopa nauran asiakkaitten kanssa. Miesvaltaisella alalla tosin työporukalla baarista palatessa ei olisi tarvinnut mennä yksin nukkumaan.

Kukaan ei ole koskaan puhunut tisseilleni, vaikka niissä on mittoja yli tarpeen. Ehkä ne sitten ovat suorastaan pelottavan muhkeat ja miehet suorastaan varovat niiden katsomista. Tai sitten minä en vaan ole huomannut.

Viimeinen kappaleesi sai minut melkein nauramaan. Muhkeuksilleni ei kukaan ole puhunut, ja pitkään luulinkin, ettei niitä oikeastaan edes huomata. Käsitykseni muuttui, kun panin neuletakkini käänteeseen pienen, työhöni tavallaan kuuluvan rintaneulan. Miehet eivät yleensä kiinnitä huomiota koruihin, mutta tästä neulasta tuli oikein puheenaihe. Älysin kuvion itse vasta, kun eräs toimari kahdenkeskisessä palaverissa sanoi pöydän toiselta puolelta, että "sulla on tosi hyvännäköinen pinssi", ja palasi asiaan vielä pari kertaa. Hänen katseestaan näkyi, että hän arvosti neulaani tosi kovasti. Hyi. Kokeile ja ylläty. :D

Vierailija
32/33 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä AP huoli, tuo asia korjaantuu kyllä pian ajan kanssa, jolloin alkaakin se kitinä kun miehet kuolaa vain nuorten ja hyvännäköisten naisten perään. Usein sitä ei osaa arvostaa, mitä kulloinkin sattuu omaamaan kunnes sitten vasta kun sen menettää.

Olen nyt 40-vuotias. Osaatko tarkentaa ikää, jossa mainitsemasi muutos tapahtuu?

Ap

Vierailija
33/33 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

naisilla on liian helppoa kirjoitti:

Naiset toivoo että miehet ei lähestyisi heitä koskaan missään tilanteessa ja toisaalla miehelle se olisi vuoden kohokohta jos saisi lähestymisyrityksen kohtuu näköiseltä naiselta. On se rankkaa

Kyllä normaalilla sosiaalisella älyllä varustettu mies huomaa, JOS nainen on kiinnostunut. Jos normaalillla sosiaalisella älyllä varustettu mies taas ei huomaa mitään, nainen ei ole kiinnostunut. Yksinkertaista.

Miehen ja naisen tehtävä on vilkuilla toisiaan kiinnostumisen merkiksi ja kumpi tahansa voi tehdä aloitteen.

Uskokaa tai älkää miehet mutta naiset tekevät paljon aloitteita. Jos eivät tee teille, kuulutte samaan joukkoon niiden rumina pitämienne, näkymättömien naisten kanssa.

Ei nainen välttämättä näytä kiinnostustaan mitenkään. Miksi näyttäisi, jos ei usko miehen olevan kiinnostunut, ja aika harvoin nainen uskoo sellaista, jos mies ei ole näyttänyt kiinnostustaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi