Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masentunut mieheni ei haluakaan viettää kanssamme joulua

Vierailija
20.12.2019 |

Haluaa vain maata ja mököttää. Huusi eilen, että ei halua tänne kotiin mitään joulua eikä joulunviettoa eikä jouluruokia. Meillä on kaksivuotias lapsi, joten aion kyllä viettää lapsen kanssa joulua täällä kotona vaikka mies sanoisi mitä. Mutta tuleepa kiva joulu kun mies makaa yksin sohvalla mököttämässä ja minä ja lapsi avaamme siinä vieressä joululahjoja. Tekisi mieli heittää koko mies ulos täältä jouluksi, kun aikoo masennuksensa vuoksi pilata meidän muidenkin joulun. Onko muilla yhtä kiva joulu tiedossa?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenkään ei ole pakko viettää joulua jos ei taho. Vapaa maa

Vierailija
2/23 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenenkään ei ole pakko viettää joulua jos ei taho. Vapaa maa

Mutta kellään ei ole oikeutta mökötyksellään pilata muiden joulua. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on parempi. Sain joululahjaksi avioerohakemuksen. Tosin lopullinen ero tulee juhannuksen aikoihin, eli häälahjaksi.

Vierailija
4/23 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen, nimenomaan masennuksen takia, viettänyt muutaman joulun yksin. Laitoin miehen ja lapset sukujoulua viettämään ja jäin itse kotiin lepäämään. En vaan jaksanut sitä kaikkea häslää ja sosiaalista kanssakäymistä. Oikeasti teki hyvää, kun sain vaan olla ihan vaan omassa rauhassa.

Minulla onneksi on ymmärtäväinen perhe, toisin kuin miesparallasi.

Vierailija
5/23 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ensimmäinen mieheni vihasi joulua. Teki kyllä kaikki joulut tosi ikäviksi. Ei se ap siitä vuosien saatossa parane. 10 joulua vietin hänen kanssaan.

Vierailija
6/23 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin olen, nimenomaan masennuksen takia, viettänyt muutaman joulun yksin. Laitoin miehen ja lapset sukujoulua viettämään ja jäin itse kotiin lepäämään. En vaan jaksanut sitä kaikkea häslää ja sosiaalista kanssakäymistä. Oikeasti teki hyvää, kun sain vaan olla ihan vaan omassa rauhassa.

Ai en ole ymmärtäväinen ihminen, kun haluan tarjota lapselleni joulun? Ja kun haluan itsekin viettää joulua? 

Ap

Vierailija
7/23 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ensimmäinen mieheni vihasi joulua. Teki kyllä kaikki joulut tosi ikäviksi. Ei se ap siitä vuosien saatossa parane. 10 joulua vietin hänen kanssaan.

Me ollaan kyllä joka vuosi miehen kanssa vietetty joulua, ei hän ole koskaan sanonut joulua vihaavansa vaan ihan on halunnut jouluruoat ja kaikki. Ap

Vierailija
8/23 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai en ole ymmärtäväinen ihminen, kun haluan tarjota lapselleni joulun? Ja kun haluan itsekin viettää joulua? 

Ap

Eikun miksi miehesi pitää osallistua siihen jouluun jos kerran on mieli maassa ja väsyttää? Syytät masentunutta "mökötyksestä" ja se jo kertoo ettet tajua mistä masennuksessa on kyse.

Voitko mennä vanhemmillesi tai sisaruksillesi lapsen kanssa viettämään joulua? Tai jos tahdot olla kotona, voisiko mies paeta jonnekin, missä saa vaan olla?

Vierailija
9/23 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No vietä, mutta älä pakota muita. Suoraan sanottuna en hetkeäkään ihmettele miksi miehesi on masentunut ja mistä sairastunut. Tuollaiset elämän suorittajat masentavat kaikki.

Vierailija
10/23 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eikun miksi miehesi pitää osallistua siihen jouluun jos kerran on mieli maassa ja väsyttää? Syytät masentunutta "mökötyksestä" ja se jo kertoo ettet tajua mistä masennuksessa on kyse.

Voitko mennä vanhemmillesi tai sisaruksillesi lapsen kanssa viettämään joulua? Tai jos tahdot olla kotona, voisiko mies paeta jonnekin, missä saa vaan olla?

Luitkohan ollenkaan aloitustani? Kirjotin siinä, että mies huusi minulle eilen, että ei halua tänne kotiimme mitään joulunviettoa eikä jouluruokia. En minä miestä pakota mihinkään vaan mies huusi minulle, että ei halua koko kotiin mitään joulua. En voi mennä vanhemmilleni, koska ne ei enää ole elossa. Ainoa siskoni asuu ulkomailla. Mies saa kyllä mennä minne haluaa, mutta ei halua kun haluaa vain maata kotona sohvalla ja estää meidän muiden joulun. Ap

Vierailija
11/23 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No vietä, mutta älä pakota muita. Suoraan sanottuna en hetkeäkään ihmettele miksi miehesi on masentunut ja mistä sairastunut. Tuollaiset elämän suorittajat masentavat kaikki.

Missä olen väittänyt, että pakottaisin miestä viettämään? Minähän päinvastoin kirjoitin, että haluan, että se on joulun muualla koska ei halua viettää joulua. Ap

Vierailija
12/23 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentunut joka jaksaa vielä huutaa ja pitää kiinni omasta kannastaan? Ainakaan peli ei ole sitten ihan kokonaan vielä menetetty hänen osaltaan. Ole iloinen, miehesi saattaa vielä toipua.

Vierailija
13/23 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpas kyynistä ja empatiakyvytöntä porukkaa kommentoimassa. Masentunut ihminen voi olla rakas mutta samaan aikaan erittäin raskasta seuraa eikä kenelläkään ole velvollisuutta mennä syviin vesiin mukaan. Vai onko niin, että kun toinen on masentunut, ei itse saa enää nauttia mistään tai tehdä mitään?  Kaksivuotiaalle on jo tärkeää viettää perhejuhlia, joten ap on ihan oikeilla jäljillä pohtimassa, miten saisi joulusta mukavan masentuneen mökötyksestä huolimatta. Parasta on, ettei miehesi nouse jouluaattona lainkaan sängystä. Ovet kiinni ja teille oma joulunvietto muualle asuntoon.

Vierailija
14/23 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Vähän ohi alkuperäisestä aiheesta mutta minä olen myös kokenut masentuneen kumppanin kanssa elämisen eikä se masennuksesta kärsivä välttämättä ole mikään itkuinen reppana vaan voi olla hyvinkin tyly ja ilkeä läheisilleen. Samaa mieltä Ap, miehelläsi ei ole mitään oikeutta pilata sinun ja lapsesi jouluiloa, eikä hän siitä parane että teiltä jäisi joulunvietto väliin. Onko hakenut apua tilaansa?

Vierailija
15/23 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit ap kertoa miehelle että jätät "laittamatta joulun" makuuhuoneeseen, eteiseen, vessaan ja kylppäriin (jos nyt sattuu olemaan ne erillisenä). Että miehen passaa viettää aikaa näissä huoneissa. Voi vaikka sulkeutua vessa-makuuhuone akselille koko jouluksi jos haluaa ja sinä voit kärrätä hänelle pakastepizzaa aamiaiseksi, lounaaksi ja päivälleseksi jos ei halua tulla keittiöön ja nähdä jouluruokia. 

Mutta on sitten siellä makkarissaan hiljaa viettämässä ei-joulua eikä pilaa sinun ja lapsen joulua olkkarissa.

Vierailija
16/23 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö teidän yrittää vähän enemmän puhaltaa yhteiseen hiileen, ehkä se masennuskin helpottaisi.

Vierailija
17/23 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit ap kertoa miehelle että jätät "laittamatta joulun" makuuhuoneeseen, eteiseen, vessaan ja kylppäriin (jos nyt sattuu olemaan ne erillisenä). Että miehen passaa viettää aikaa näissä huoneissa. Voi vaikka sulkeutua vessa-makuuhuone akselille koko jouluksi jos haluaa ja sinä voit kärrätä hänelle pakastepizzaa aamiaiseksi, lounaaksi ja päivälleseksi jos ei halua tulla keittiöön ja nähdä jouluruokia. 

Mutta on sitten siellä makkarissaan hiljaa viettämässä ei-joulua eikä pilaa sinun ja lapsen joulua olkkarissa.

Tuoko antaa lapselle paremman joulun?

Vierailija
18/23 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö teidän yrittää vähän enemmän puhaltaa yhteiseen hiileen, ehkä se masennuskin helpottaisi.

Turhaan syyllistät, ei sitä toinen ihminen pysty poistamaan.

Vierailija
19/23 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun miehelläni oli paha masennus viime vuonna ja joulu oli aika vaikea. Mies oli sängyssä eikä jaksanut olla muun perheen kanssa ja lasten ostamat joululahjat saivat hänet itkemään, kun vein ne hänelle makuuhuoneeseen. 

Me teimme  niin, että vietimme lasten kanssa joulua niin normaaliin tapaan kuin kykenimme. Joulupäivänä muistaakseni olimme psykiatrian päivystyspolilla, mutta aattoa saimme lasten kanssa viettää suhteellisen rauhassa, vaikka kyllähän pereenjäsenen sairaus tekee olon apeaksi kaikille. 

Meidän lapsemme ovat onneksi aikuisia ja ovat nähneet tällaisen masennuskauden ennenkin, joten heille tilanne ei ollut hämmentävä, vain surullinen ja mieheni antoi meidän muiden nauttia joulusta parhaamme mukaan, vaikka ei jaksanutkaan osallistua. 

Tänä jouluna tilanne on ihan toinen. Mieheni on toipunut ja valmistelee joulua tyytyväisenä. Minulla itselläni tulee välillä inhottavia takaumia viime joulusta ja silloin vallinneesta ahdistuksesta, mutta iloinen olen minäkin. Aloittajalle toivotan hyvää joulua puolison sairaudesta huolimatta. Ehkä teilläkin ensi joulu on taas iloinen joulu koko perheelle.

Vierailija
20/23 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuoko antaa lapselle paremman joulun?

Lapselle voi sanoa että isä on kipeänä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä