Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sosiaalialan työhaastattelu: onko tämä edes laillista?

Vaihdanalaa
17.12.2019 |

Huhhuh. Olin tänään työhaastattelussa, se meni mukavasti. Haastattelun loppupuolella haastattelija kysyi, saako hän keskustella nykyisen esimieheni kanssa. Tietysti sanoin että sopiihan se. No, päivän päätteeksi sain meiliä haastattelijalta, että hän ei voi valita minua koska esimieheni oli sanonut minua (läjä negatiivisia adjektiiveja) ja en siksi tulisi pärjäämään. Ja tätä listaa todellakin riitti! Mietin, että onko tällainen laillista tai ainakaan asiallista.... eikö lähinnä olisi ollut asiallista kirjoittaa vai että "valitettavasti et tullut valituksi". Ja oudointa tässä on, ettänykyinen esimies ei ole sanonut näitä juttuja lainkaan päin naamaa! Onko tämä joku naisten yleinen tapa hoitaa asioita. Huhhuh.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esimies (Neitimies) haukkui kaikki, mutta vain selän takana. Naamatusten puhuI sellaisella lässyttävällä äänellä ja leikki kaveria ja delegoi hommat muille. Junaili suojatyöpaikkoja lähipiirilleen. Lihava möhömaha.

Vierailija
22/30 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesikö nykyinen työnantaja että haet töitä, vai tuliko asia hänelle puun takaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on käynyt niin, että suosittelijaksi lupautunut henkilö puhui minusta valheita ja olen menettänyt sen takia ainakin kaksi työpaikkaa. Onneksi rekrytyyppi kertoi tästä, niin tajusin poistaa ”suosittelijan”.

Vierailija
24/30 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap,

Mieti oikeasti työsi jälkeä ja tekemiäsi virheitä. Ne vaikuttavat isosti ihmisten elämään. En ihmettelisi pomon kommentteja.

T. Mahdollinen sinut tunnistanut työkaverisi

Vierailija
25/30 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 24 ei jätä epäselväksi, millainen henki meidän alalla toisinaan vallitsee. Kuka työkaveri? Kasvotusten minulle on oltu erittäin mukavia.

Vierailija
26/30 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On monia työntekijöitä, jotka oikeasti kuvittelevat olevansa maailman ahkerampia ja parhaimpia, mutta kummasti kaikki muut näkevät toisin.. Nämä eivät myöskään osaa ottaa palautetta vastaan eivätkä ymmärrä, miksi muut usein korjaavat heidän työtään.

Vierailija
27/30 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän tämä jännäksi muuttui!

Vierailija
28/30 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo esimieskin ampuu itseään nilkkaan. Millaiseksi ajattelee teidän työilmapiirin ja sun hyvinvoinnin (työssäjaksamisen jne.) muuttuvan tuon jälkeen? Herran jestas sentään miten epäammattimaista ja tahditonta.

Lisäksi, jos AP todella olisi noin hidas, epätarkka ja mitä vielä; aiheesta olisi pitänyt hänen kanssaan puhua kauan aikaa sitten. Pitäisi olla kaikenmaailman tukitoimia ja työnohjausta. Varmasti liittoa ja työnantajaa kiinnostaa tämä keissi!

Epäasiallista kohtelua kyllä valitettavasti saa. Ei jokainen esimies ole oikeasti pätevä siihen hommaan, johtamistaidon ja ihmistuntemus ihan nollaa. Tällaisia tullut vastaan ja ei voi kuin vain ihmetellä miten ovat tulleet valituksi ko.tehtävään.

Tsemppiä AP! T. Toinen sossu

Vierailija
29/30 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se sun nykyinen esimies ei halua että vaihdat työpaikkaa. Hän haluaa pitää sut talossa. Joten hän ihan luvan kanssa sössii sun rekryt.

Näin minäkin luulen. Ap totesi itse, että sossuista on pulaa :)

30/30 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tietääkseni ei ole olemassa sellaista lakia, että ei saisi kertoa negatiivisia asioita. Mutta nykyiseen esimieheen yhteyden ottaminen on erikoista, koska työnhakija ei välttämättä halua nykyisellä työpaikalla tiedettävän työnhausta. Joku sitä aiempi esimies voisi olla parempi valinta.

Työtodistukseen ei saa laittaa negaa.

Aika outoa, että nykyinen pomo tykittää puskista negaa (ymmärsinköhän aloituksen oikein?). Että mitään ei ole sanottu työntekijälle - siis tyyliin tykkään pitää ton tumpelon töissä ja haukun sitä jos joku kyselee siitä jotain ?!? 

Itse samassa tilanteessa kysyisin heti huomenna facetoface että mitä tarkoitit sanomalla henkilölle  x asiat y ja z.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän