Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Punainen liha - ferritiini eli varastorauta & hemoglobiini

TiredXY
17.12.2019 |

Olen vältellyt pari vuotta punaista lihaa ja suosinut siipikarjaa sekä kalaa. Ennen minulla oli optimaalinen hemoglobiini ja varastorauta. Nyt molemmat ovat laskeneet, myös hemoglobiini. Olen väsynyt. Alanpa taas syödä punaista lihaa. Hhhm.. kunnon pihvi vaikkapa aluksi .

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä selvä.

Vierailija
2/6 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska provo. Maitotuotteet estää raudan imeytymistä myös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko sulla vähän huonompi raudan imeytyvyys niin kuin minullakin? Punainen liha on aikalailla pakollinen omassa ruokavaliossa, muuten rauta-arvot vähitellen laskee. Tuli opittua kantapään kautta.

Vierailija
4/6 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauska provo. Maitotuotteet estää raudan imeytymistä myös.

Ei ole provo. Punainen liha ja sisäelimet esim. maksa ovat erinomaisia raudan lähteitä. Niissä rauta on kahden arvoisena, joka nostaa arvoja nopeammin kuin kasvisten sisältämä kolmen arvoinen rauta.

Se on totta, että kalsium ja esim. kahvin ja teen flavonoidit estävät hiukan juuri tuon 2 -arvosen raudan imeytymistä. Itse en kyllä ole juonut maitoa vuosiin, se on vasikoille tarkoitettua ravintoa. 

t. ap

Vierailija
5/6 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oisko sulla vähän huonompi raudan imeytyvyys niin kuin minullakin? Punainen liha on aikalailla pakollinen omassa ruokavaliossa, muuten rauta-arvot vähitellen laskee. Tuli opittua kantapään kautta.

Ilmeisesti :/ Toisaalta ei haittaa, koska tykkään lihasta :) 

Vierailija
6/6 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo tai ei, mutta ei ole mielipide kysymys, että kumpi on paremmin ihmisen hyödynnettävissä oleva rauta, eläin vai kasviperäinen. Turha siitä on herneitä nenään vetää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä