Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia newfoundlandinkoirasta eli nöffistä lapsiperheessä

Vierailija
17.12.2019 |

Olen hankkimassa koiraa ja kaipaisin kokemuksia kyseisestä rodusta. Minulla on kolme lasta. Olen lukenut että rotu olisi oivallinen lapsiperheeseen, mutta haluaisin kuulla ihan käytännön kokemuksia? Voi myös suositella muita rotuja

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmiähän ne on, mutta moni tykkää ulkonäöstä.

Vierailija
2/18 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ei haittaa vaikka koira hieman tyhmä olisi, kuhan ei vaikuta koulutettavuuteen tai tottelevaisuuteen. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ei haittaa vaikka koira hieman tyhmä olisi, kuhan ei vaikuta koulutettavuuteen tai tottelevaisuuteen. Ap

Siihen se juuri vaikuttaa valitettavasti. Naapurin nöffi makoili keskellä kävelytietä puolituntia ja sitä ei saatu liikkeelle. No kuuluuhan se aika noinkin... Kiltti ja nättihän se oli, mutta vähän hankalaa jos töihin pitää mennä.

Vierailija
4/18 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveä koira, itsepäinenkin kuin mikä. Naapurissa puri isännän käden verille eikä mikään koulutus vienyt oikkuja pois.

Vierailija
5/18 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole riistaverinen niin pysyy pihassa, osaa olla itsepäinen, uimaan mennessä se tulee mukaan ja tahtoisi pelastaa, ei mikään vahtikoira mutta sen verran paimenkoiran vikaa että paimentaa laumaansa,

Vierailija
6/18 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on nöffi purrut kun olin lapsi. 

Vierailija
7/18 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuri ja sotkeva, pitkäkarvaisena kantaa mutaa sisään kilokaupalla. Tönäisee helposti nurin varsinkin pienemmän lapset. Lapset ei voi sitä koskaan viedä kävelylle, itse sinun on se hoidettava 3 kertaa päivässä kilometritolkulla. Syö paljon, tulee kalliiksi. Vaatii ison auton mahtuakseen mukaan ja sitten ei muuta peräkonttiin mahdukaan.

Vierailija
8/18 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän ole se, joka vähän aika sitten halusi rottweilerin tai saksanpaimenkoiran ensikoiraksi lapsiperheeseen?

Vierailija
9/18 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuralätäköt, lapset ja nöffi on ihana yhdistelmä. Nöffi sekoo aina vettä nähdessään.

Vierailija
10/18 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ethän ole se, joka vähän aika sitten halusi rottweilerin tai saksanpaimenkoiran ensikoiraksi lapsiperheeseen?

En ole sama, rotikkaa tai saksanpaimenta meille ei ole tulossa. Hakusessa keskikokoinen /iso lapsiperhe koira. Ap.

Vierailija
11/18 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainaki ruma ku perkele.

Vierailija
12/18 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nöffiä voi ulkoiluttaa 5-luokkalainen lapsi. Itse kävin vitosella ja kutisella juoksulenkkejä nöffin kanssa.

Vierailija
13/18 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole riistaverinen niin pysyy pihassa, osaa olla itsepäinen, uimaan mennessä se tulee mukaan ja tahtoisi pelastaa, ei mikään vahtikoira mutta sen verran paimenkoiran vikaa että paimentaa laumaansa,

Tuo vesipelastusvietti myös kiinnosti rodussa. Mökillä voisi harjoitella/kouluttaa koiran vesipelastamaan. Ap

Vierailija
14/18 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muitakin rotuja voi suositella! Ap

Vierailija
15/18 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitaloon, tarvitsee reilusti liikuntaa, vesipelastusta on joissakin kennelkerhoissa, mutta ei mikään helppo harrastus ja ainakin omalla paikkakunnalla tähän on tiukat vaatimukset. Noin isoa koiraa ei lapset ulkoiluta yksin. Vetäminen ja karkailua on kanssa niitä ongelmia mitä voi tulla. Sitten se terveys, varsinkin lonkkavikoja on, ravitsemus ja liikunta on tärkeää, että näitä noudattaa pennusta asti kasvattajan ohjeilla, liika paino "rikkoo" pennun.

Ehkä miettisin jotain helppoa rotua mikä on hyvä lapsiperheille vaikka noutaja...

Vierailija
16/18 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Basseteista kokemuksia? Sopivat hyvin lapsiperheeseen. Ovat itsepäisiä mutta kilttejä ja rauhallisia. Bassetia ei voi jättää yksin, koska sillä on niin voimakas laumavietti. Eli niitä pitää hankkia kaksi tai pitää olla joku toinen koira jos ihminen ei voi aina olla läsnä.

Vierailija
17/18 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nöffi on todella iso, kuolaava ja karvaava koira. Jos pidät siististä kodista, pääset helpommalla kun valitset toisen rodun. Suurin osa nöffeistä on varsin omapäisiä ja vaativat melkoista huumorintajua omistajaltaan, helpomminkin koulutettavia koirarotuja löytyy. Yleensä rakastavat lapsia. 

Itselläni on ollut nöffejä nyt 15 vuotta enkä muuta rotua osaa edes ajatella itselleni, mutta eivät todellakaan ole kaikkien rotu. Jos epäilyttää niin valitse joku muu. 

Vierailija
18/18 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nöffi on todella iso, kuolaava ja karvaava koira. Jos pidät siististä kodista, pääset helpommalla kun valitset toisen rodun. Suurin osa nöffeistä on varsin omapäisiä ja vaativat melkoista huumorintajua omistajaltaan, helpomminkin koulutettavia koirarotuja löytyy. Yleensä rakastavat lapsia. 

Itselläni on ollut nöffejä nyt 15 vuotta enkä muuta rotua osaa edes ajatella itselleni, mutta eivät todellakaan ole kaikkien rotu. Jos epäilyttää niin valitse joku muu. 

Tämä muuten totta, että vaativat huumorintajua omistajaltaan. Osuvasti sanottu. Olen sen verran huumorintajuton, että labradoreja ollut jo vuosikymmeniä. Niidenkin kanssa ekat 2 vuotta aikamoista painajaista, mutta kasvavat hyvällä koulutuksella ihaniksi lapsiperheen koiriksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme