Käydessäni keskiluokan kodeissa huomaan kyllä, että minua varten on siivottu
Esimerkiksi oudon näköiset lehtiniput ovat luonnottomasti. Huonekalujen taakse on tungettu pahvilaatikoita. Siivoamattomissa huoneissa on ovi kiinni, ja kun kurkistan sisään, niissä on sotkuista. Vessan kaapin ovi ei ole mahtunut kiinni. Jne.
Kommentit (72)
Miksi Barbro tunget ihmisten koteihin?
Miksi jotkut siivoavat vieraiden takia...
Ehkä nimenomaan eivät ole siivonneet sinua varten.
En päästäisi lapsiani tuollaisiin koteihin.
No minusta tuo kuulostaa siltä, että EI ole siivottu. Kenellä on pahvilaatikoita kämpässä? En ole kyllä koskaan nähnyt. Siis keskiluokkaisissa kodeissa.
Hyi, miksi moikka kuljet rahvaan kaupunginosissa?
Sieltä saa tauteja ja loiseläimiä
Vierailija kirjoitti:
No minusta tuo kuulostaa siltä, että EI ole siivottu. Kenellä on pahvilaatikoita kämpässä? En ole kyllä koskaan nähnyt. Siis keskiluokkaisissa kodeissa.
Esim. meillä. Niihin kerätään kirppiskama, ja nyt ne on esillä, kun hinnoittelen tavaroita.
Vierailija kirjoitti:
Miksei voi aina olla siisti???
Asut selkeästi yksin. Minä, kolmen lapsen äitinä, en jaksa olla koko ajan naputtamassa kaikesta sotkusta, mitä MUUT tuottaa. Enkä myöskään aio koko ajan siivota toisten sotkuja. Toki siisteysasioista puhutaan sekä siitä, että jokainen korjaa omat sotkunsa.
Meillä on sotkuista. Olkoon, en aio ottaa elämäntehtäväkseni siivoamista. Monesti oon miettinyt, että tulen kaipaamaan tätä aikaa. Sitten siis, kun lapset ovat lentäneet pesästä ja mulla on supersiisti, mutta tyhjä koti.
En tiedä mihin luokkaan me kuuluisimme, 'normaali' kahden yliopistotutkinnon suorittaneen ammattinsa mukaisissa töissä olevan aikuisen ja kolmen urheilua harrastavan koululaisen koti.
Jos meille tulee (tiettyjä) vieraita, saatamme hyvinkin siivota niin, että otamme varastosta pahvilaatikon / jätesäkin tai vaikka urheilukassin ja lappaamme sinne kaiken irtosälän - 15min pikasiivous :)
Toki meillä käy siivoja ja sillä välin kukin tekee omat tietyt velvoitteensa kodin siisteyden eteen, mutta meillä on aina lehtiä, papereita ja projekteja 'esillä' jos varoittamatta tullaan - eikä kaikki tiskit edes välttämättä ole tiskikoneessa.
Ja ikinä ei olla vielä harmiteltu, miten viime vuonna tuli siivottua niin vähän - muutamaa muuta tekemätöntä juttua kylläkin...
Oisko parempi ettei olisi siivottu? Miksi muuten kurkistelet suljettujen ovien taakse?
10: Minulla on sotkuista, koska asun yksin. Muita perheenjäseniä varten voisinkin siivota, itseäni en.
Näkökulma siivoukseen ei ole niin yksioikoista kuin voisi kuvitella.
Sosiaalityöntekijänä kurkin joka paikkaan. Kerran jätin kylppärin katsomatta ja se oli iso virhe.
No pyh. Minä siivoan vain itseäni varten enkä muita. Ja joka huone on siisti, en tunge mitään minnekään piiloon.
Yläkerta on lasten ja se näkyy. Osaan sietää sotkuakin mutta laitan yleensä kaiken rutiinilla paikoilleen, raivaan pyykit heti pois ja vien paikoilleen ja joka ilta keittiö ja muut sotkut on siivottu pois.
Viihdyn kun on puhdasta ja siistiä, teen sen itselleni enkä satunnaisille vieraille.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on nyt pahvilaatikoita nätisti taiteltuna eteisen nurkassa "jemmassa". Niitä on nyt tullut, kun olen tilannut lapsille joululahjoja ja ajattelin, että vien sitten kerralla kaikki pahvit pois kun jouluna on lahjat avattu.
yleisiin käytöstapoihin kuuluu tietää, että kun ovi on suljettu sitä ei kuulu vieraan avata.
Miksi ei voisi olla aina siistiä?
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei voisi olla aina siistiä?
Koska elämä ?
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalityöntekijänä kurkin joka paikkaan. Kerran jätin kylppärin katsomatta ja se oli iso virhe.
Miksi? Lojuiko siellä murhatun ruumis?
Olen huomannut saman.