Taas yksi orastava juttu kariutumassa, mitä teen?
Eli pitkän suhteen jälkeen deittaillessa on joka kerta tuntunut menevän saman kaavan mukaan, tapaillaan joitain kertoja ja lopulta yhteydenpito vähenee ja homma vaan jää.
Olen aiemmin antanut näiden juttujen vaan olla enkä ole ottanut myöhemminkään yhteyttä, tyypit ei ole olleet loppuviimein kuitenkaan tarpeeksi kiinnostavia.
No nyt ehdin tapailemaan oikeasti kiinnostavaa tyyppiä pari kuukautta (oli tosi vasta eronnut ja prosessit vielä aika kesken). Viihdyttiin oikeasti todella hyvin yhdessä, on ymmärretty toisiamme, ollut todella hauskaa ja kemiaakin on ollut paljon.
Alkuun viestittely ja soittelu oli tosi aktiivista, vielä viime viikollakin sain kuulla olevani "tosi rakas". No tuttuun tyyliin viestittely on pikkuhiljaa hiipunut, enää yhteydenpito on oikeastaan vain aamuinen puhelu. Seuraavasta tapaamisestakaan ei mitään tietoa (asutaan eri paikkakunnilla, aika kaukana toisistamme).
Miten tilanne kannattaa hoitaa vaikuttamatta epätoivoiselta? Annanko vaan olla enkä ota itsekään ikinä enää yhteyttä? Vai kannattaako vaatia mies avaamaan tilannetta, mielellään kasvotusten?
Ja kuinka kauan hiljaiseloa on ok ennen kuin kannattaa ottaa yhteyttä? En nyt mielellään kyllä kokisi taas jälleen jo tutuksi tullutta ghostaus-ilmiötä..
Ja kysymys ylipäänsä kuulostaa varmaan aika hölmöltä, mutta olen tosiaan aivan keltanokka tässä nykypäivän deittimaailmassa.. :D
Kommentit (31)
Aika nopeasti motivaatio suhteeseen katoaa, jos yhteydenpito jää vain toisen vastuulle. Varsinkin etäsuhteessa vastavuoroisen yhteydenpidon merkitys korostuu. Luultavasti olettaisin ettei tyyppi yksinkertaisesti ole kiinnostunut ja lopettaisin itsekin yhteydenpidon.
Ei kai kukaan ehdi ja jaksa jatkuvasti olla viestittelemässä, ei siinä välttämättä tarvitse mitään sen dramaattisempaa olla. Kuinka aktiivinen olet itse? Jättääkö mies vastaamatta sulle, vai odotatko passiivisesti miehen viestejä ja puheluita?
Sinä jätit pitämättä yhteyttä, kun miehet eivät kiinnostaneet tarpeeksi. Nyt on varmaan löytynyt niin tasokas mies, ettei häntä kiinnosta pitää yhtyttä sinuun. Elämä on.
No pakkokos noita suhteessa olevia tai juuri suhteen päättäneitä jännämiehiä on pakko tapailla
Kohtaamisongelma kirjoitti:
Sinä jätit pitämättä yhteyttä, kun miehet eivät kiinnostaneet tarpeeksi. Nyt on varmaan löytynyt niin tasokas mies, ettei häntä kiinnosta pitää yhtyttä sinuun. Elämä on.
Tasot toimivat vastauksena kaikkeen.
Unohda deitit vähäksi aikaa ja keskity omaan elämään. Tee jotain, harrasta jotain. Elämästä innostunut ihminen on kiinnostava.
Liikaa on tätä että etsitään vaan toista pelastajaksi ja jotta voisi elää tämän kautta. Älkää odottako tapahtumia -tapahtukaa itse!
Miten se yhteydenpito muka on loppunut jos olette päivittäin puhelimessa, ja viime viikolla oli tiivistä. Nythän on vasta tiistai, eli ei tässä ole edes aikaa kulunut niin paljon. että jotain voisi päätellä.
Aivan sama tilanne täällä, nyt kolmas mies jonka kaa menee saman kaavan mukaan ja päässä pyörii vaan että mitä hittoa, ei oo aiemmin mulla suhteet näin kummallisia ollu ja oon osannu lukea miehiä suht ok!!!! Aluksi kaikki on ollu mahtavan ihanaa, minä olen mahtavan ihana ja viestittelyä on, soittelua, tapailua ym. ym kunnes aivan yhtäkkiä alkaa hiipua koko homma ja mies kylmenee... Ilman mitään järkevää syytä tai että mä tajuisin mitään syytä. Eli sama juttu tapahtuu vaikkei seksiä ois ollu tai ois ollu. Jotenkin tuntuu, että nettideittailussa on aivan eri säännöt kun normielämässä ja mä poistuin koko paikasta. Tää viimesin juttu oli sinetti, jotenkin tosi pettyny olo miehiin yleensäkin ja omaan arviointikykyyn myös.
Viestitelkää vähemmän, viettäkää aikaa kasvotusten enemmän. Parempi kun etsii ne seuralaisetkin muualta kuin nettideittisivustolta tai Tinderistä.
Ja kyllä on hälyttävää, jos muutamassa viikossa on jo "tosi rakas" jollekulle. Varsinkin jos yhteydenpito on ollut lähinnä viestittelyä.
Eikä mistään suhteesta tai tapailusta voi edes puhua, jos homma perustuu puhelimen välityksellä kommunikointiin.
Ap:n ei kannata alkaa vaatia mitään selityksiä mieheltä, vaan odotat rauhassa, onko mies vielä yhteydessä. Todennäköisesti olit laastari eron keskellä. Mutta odota nyt ja katso, miten homma etenee. Älä ryhdy epätoivoiseksi tai ala roikkua.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan ehdi ja jaksa jatkuvasti olla viestittelemässä, ei siinä välttämättä tarvitse mitään sen dramaattisempaa olla. Kuinka aktiivinen olet itse? Jättääkö mies vastaamatta sulle, vai odotatko passiivisesti miehen viestejä ja puheluita?
Mies on ollut koko ajan se aktiivisempi osapuoli ja pitänyt hommaa enemmän yllä, hän on käytännössä aina se soittaja.
Eniten ehkä ihmetytti aktiivisen viestittelyn yhtäkkinen lopahtaminen. Mutta varmaan niin kauan tilanne on ihan ok kun edes jotain kuuluu.
Aiemmissa tapailujutuissa olen vaan tottunut siihen, että yhteydenpidon väheneminen enteilee jutun pikaista sammumista. Mutta toki olen mielelläni väärässä tällä kertaa..
Vierailija kirjoitti:
Aivan sama tilanne täällä, nyt kolmas mies jonka kaa menee saman kaavan mukaan ja päässä pyörii vaan että mitä hittoa, ei oo aiemmin mulla suhteet näin kummallisia ollu ja oon osannu lukea miehiä suht ok!!!! Aluksi kaikki on ollu mahtavan ihanaa, minä olen mahtavan ihana ja viestittelyä on, soittelua, tapailua ym. ym kunnes aivan yhtäkkiä alkaa hiipua koko homma ja mies kylmenee... Ilman mitään järkevää syytä tai että mä tajuisin mitään syytä. Eli sama juttu tapahtuu vaikkei seksiä ois ollu tai ois ollu. Jotenkin tuntuu, että nettideittailussa on aivan eri säännöt kun normielämässä ja mä poistuin koko paikasta. Tää viimesin juttu oli sinetti, jotenkin tosi pettyny olo miehiin yleensäkin ja omaan arviointikykyyn myös.
Niin tuttua. Päätin myös, että jos tästä ei tule mitään, niin jatkossa etsin miehet muualta kuin tinderistä.
Tuntuu että mitään ei voi sanoa suoraan, kadotaan vain vähin äänin sopivan hetken tullen.
Kuinka vastaeronnut mies siis on ja kuinka pitkästä suhteesta?
Ehkä olit laastari? Ehkä mies onkin palannut takaisin?
Ehkä mies ei ollut alkujaankaan eronnut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies on ollut koko ajan se aktiivisempi osapuoli ja pitänyt hommaa enemmän yllä, hän on käytännössä aina se soittaja.
Eniten ehkä ihmetytti aktiivisen viestittelyn yhtäkkinen lopahtaminen. Mutta varmaan niin kauan tilanne on ihan ok kun edes jotain kuuluu.
Aiemmissa tapailujutuissa olen vaan tottunut siihen, että yhteydenpidon väheneminen enteilee jutun pikaista sammumista. Mutta toki olen mielelläni väärässä tällä kertaa..
Mitä sulla on menetettävää, jos olisit nyt aktiivisempi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin se menee... Mies kun alkaa hiljentyä niin kohta juttu sammuu kokonaan. Mulla näin käyny aina. Toki oon ite ollu passiivisempi, mutta eipä oma aktiivisuus oo sekään ollu hyvästä, joskus ollu niinkinpäin. Että aivan sama mitä tekee niin kiinnostus lopahtaa viimeistään 2 kk kuluttua ja samantien on seuraava nainen jo kuvioissa. En tajuu mitä miehet vinkuu, että naisia vaikee saada ym. Mun näkökulmasta taas monella on naisia jopa liikaa tyrkyllä. Eikä nää mitään superuroksia ole nää tyypit kuitenkaan.
Laskekaa rimaa hyvät naiset! Jos mies ei viitsi edes seksipuuhiin asti esittää roolia niin painitte ihan eri sarjoissa. Jos liukenee äkkiä seksin jälkeen, niin on vielä taso välissä siinäkin. Sitten taas jos jää enempi nuohuaan, niin on sopiva taso.
Siinä mummeleille tindermanuaali!
Oon ehkä vähän tampio itse näissä suhdejutuissa, mut mä sanon asiat ihan suoraan vaan. :D
Siis jos tykkään viettää aikaa jonkun kanssa, niin kerron sille ihan avoimesti että mikä mun suunnitelma on. Jos mulla on kivaa mut en koe että suhde ois vakava, sanon sen. Jos taas etin jotain vakavempaa, sanon senkin jotta ei kumpikaan tuhlattais aikaamme ja ihastuttais turhaan väärään tyyppiin.
Sun tilanteessa soittaisin ja pyytäisin itse treffeille. Saattaisin sanoa puhelimessa jo että olis kiva jutella syvällisemmin siitä mitä hän hakee ja mitä ite haen, et tiedetään kumpikin missä mennään eikä tarvii arvailla tai ottaa painetta. Jos se sanoo ettei haluu jutella tulevasta koska ahdistaa, voit sitten päättää et haluutko odotella vaikka kuukauden jos se lämpenee, vai jatkatko eteenpäin ja löydät jonkun jolle kolahdat alusta asti. (:
Tunnen yleensä ennalta ne tyypit, joihin ihastun joten oon ihan tampio netissä ja sanon kaiken niinkun puhuisin kavereille. :D Mutta oon huomannu, että hyvin harva pahastuu siitä jos niille on rehellinen ja ikäänkun paljastaa sydämensä ja kertoo suoraan missä itse menee tunteidensa kanssa sillä hetkellä. Harvempi tykkää arvailla ja pelailla, toki jotkut on sellasia et niitä ahdistaa selvät suunnitelmat ja ne haluaa vähän vaan pitää hauskaa kaikkien kanssa. Mut mun mielestä sellanen on kiva tietää mahdollisimman nopeesti, jotta en ihastu liikaa tai hukkaa aikaani kun toinen kuitenkin on siirtymässä pian uuteen. Varmaan siksi että oon ite parisuhde-ihminen joka haluaa perheen jossain vaiheessa, kunhan ensin elän muutaman vuoden yhdessä sen miehen kanssa jotta varmistun et voin rakastaa sitä loppuelämäni ja kasvattaa sen kanssa lapsia. :D
Sinä, minä ja kaikki muutkin ansaitsee jonkun, joka heti tietää et "hei NYT löytyi! tää sopii mulle tosi hyvin! en malta odottaa et pääsen tutustumaan paremmin!" :)
Tsemppiä! Älä hukkaa aikaas, sun aika on arvokasta. Mut sä voit olla just niin suorasukainen tai salamyhkäinen kun ite haluat. Kyllä niitä ehdokkaita löytyy, vaikutat tosi mukavalta ja pohdiskelevalta tyypiltä, ja sellaset on järjestään ihania!
Vierailija kirjoitti:
Viestitelkää vähemmän, viettäkää aikaa kasvotusten enemmän. Parempi kun etsii ne seuralaisetkin muualta kuin nettideittisivustolta tai Tinderistä.
Ja kyllä on hälyttävää, jos muutamassa viikossa on jo "tosi rakas" jollekulle. Varsinkin jos yhteydenpito on ollut lähinnä viestittelyä.
Eikä mistään suhteesta tai tapailusta voi edes puhua, jos homma perustuu puhelimen välityksellä kommunikointiin.
Ap:n ei kannata alkaa vaatia mitään selityksiä mieheltä, vaan odotat rauhassa, onko mies vielä yhteydessä. Todennäköisesti olit laastari eron keskellä. Mutta odota nyt ja katso, miten homma etenee. Älä ryhdy epätoivoiseksi tai ala roikkua.
Onkohan sullakaan mitään kokemusta deittailusta 2000-luvulla?
Entä miksi ap:n pitäis pelata jotain peliä ja odottaa rauhassa onko mies yhteydessä? Miksi? Miksei voi suoraan kysyä? Miksi suoraan toiveistaan kertova nainen, joka ei vaan istu passiivisena kotona "odottamassa rauhassa" (löytääkö mies paremman vai tyytyykö häneen?) on epätoivoinen roikkuja? Mun mielestä tuo kiltisti odottaminen enemmänkin kuulostaa epätoivoiselta.
Itsekin pari kertaa saman kokeneena pidän kyllä näitä teidän "Harrasta jotain muuta, viihdy yksin!" ja "Lähde ulos tapaamaan ihmisiä ja unohda Tinder!" -vastauksia ylimielisinä. Mikä siinä on niin väärin, että sanoo kaipaavansa kumppania ja tekee töitä sen eteen? 2020 jo kohta ja naisen pitäisi siveellisesti odottaa kelpaako jollekin miehelle? Ja sillä välin, on ilmeisesti ihan ok, että häntä kohdellaan noin?
Muutamia järkeviäkin vastauksia onneksi. Ap, kysy suoraan vaan missä mennään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan sullakaan mitään kokemusta deittailusta 2000-luvulla?
Entä miksi ap:n pitäis pelata jotain peliä ja odottaa rauhassa onko mies yhteydessä? Miksi? Miksei voi suoraan kysyä? Miksi suoraan toiveistaan kertova nainen, joka ei vaan istu passiivisena kotona "odottamassa rauhassa" (löytääkö mies paremman vai tyytyykö häneen?) on epätoivoinen roikkuja? Mun mielestä tuo kiltisti odottaminen enemmänkin kuulostaa epätoivoiselta.
Itsekin pari kertaa saman kokeneena pidän kyllä näitä teidän "Harrasta jotain muuta, viihdy yksin!" ja "Lähde ulos tapaamaan ihmisiä ja unohda Tinder!" -vastauksia ylimielisinä. Mikä siinä on niin väärin, että sanoo kaipaavansa kumppania ja tekee töitä sen eteen? 2020 jo kohta ja naisen pitäisi siveellisesti odottaa kelpaako jollekin miehelle? Ja sillä välin, on ilmeisesti ihan ok, että häntä kohdellaan noin?
Muutamia järkeviäkin vastauksia onneksi. Ap, kysy suoraan vaan missä mennään.
Mitähän ihmettä oikein lässytät? Jotain feminististä fantasiaakin sait ympättyä rönsyilyysi mukaan.
Sinulla ei ole selvästikään mitään käsitystä miehistä, miesten ja naisten välisestä dynamiikasta, "suoraan puhumisesta" ja nykyisestä Tinder-kulttuurista.
Mutta seuraavaksi varmasti toteat, että sukupuoli on pelkkä sosiaalinen konstruktio. Siihen olikin jo viittausta rivien välissä.
Ei tässä ole kukaan sanonut, että naisen pitää jäädä odottamaan kiltisti miestä ja katsomaan, kelpaako miehelle. Miten sait edes päähäsi jotain tuollaista? Se kertoo vain omasta värittyneestä raivosuhtautumisestasi aiheeseen.
Olet kyllä aivan pihalla siitä, miten ihmiset toimivat ja mikä näyttää alistuneen naisen käytökseltä ja mikä ei. Mielestäsi "suoraan kysyminen" on jokin merkki voimaantuneesta naisesta :D :D :D Joo, olet aivan sekaisin.
Seurustelin vuosia lokkeilijatyyppisen juipin kanssa. Siis luulin sitä seurusteluksi. No sillähän oli useampi pistäytymispaikka.
Kun joskus kyselin missä mennään, hän otti koirailmeen ja mutisi: en halua puhua tunteista.
Aikojen saatossa tajusin, ettei tuolla ollut tunteita ollenkaan. Ei mitään, ehkä narsistin itsesääli, muttei mitään muuta.
Ei siinä mitään sääntöjä ole. Toimi omatuntosi mukaan.
Vähän hälykelloja soittaa, jos olet tosi rakas jo muutaman viikon tapailun jälkeen. Tunteet ehkä syttyy aika nopsaan - ja sammuu myös.