Aikuisella huone vanhempien luona
Miten tavallista on, että aikuisilla lapsilla on huone (voi olla jotain muutettu mutta kuitenkin) ja joitain tavaroita vanhempiensa luona?
Mulla itellä on monien kavereiden vanhemmilla joko omakotitalo, tai tilaa, ja en keksi yhtäkään kaveria jolla ei olis oma huone edelleen ja jotain tavaraa lapsuudesta kotona. Enkä siis tarkoita että asuu siellä, vaan kun käy kylässä ja muutenkin ne huoneet taitaa toimia vierashuoneina muulloin.
Vai onko enemmän tavallista että vanhemmat tyhjentää huoneen lastensa tavaroista vaikka sille ei olis tarvetta ja käskee viemään kaikki kamat muualle?
Kertokaa kokemuksia, näkemyksiä, omat, kavereiden 8)
Ja jos on lapsia teillä, niin miten aiotte toimia?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Meillä on molemmilla. Iso talo, 8 huonetta ja asumme itse lähinnä kakkosasunnolla.
Tätä kutsutaan leuhkimiseksi. Rikkaat sitä harrastaa.
Minulla on edelleen "oma huone" vanhempieni luona vaikka jo muutaman vuoden olenkin asunut omillani. Huoneessa myös jonkin verran minun tavaroitani edelleen, etenkin jotain vaatteita. En näe syytä miksei näin olisi, kun kerran huonetta ei muuhun tarvita ja porukat kuitenkin saaneet sisustaa kuten haluavat, on sitten omaa tilaa kun menee yöksi. Muutoin sitä käyttää kuka milloinkin, äiti kai tykkää nukkua siellä silloin kun isä kuorsaa kamalasti. :D
On se huone siellä edelleen. Minnepä se sieltä olisi kadonnut. Vanhempani asuvat samassa asunnossa, jossa minäkin asuin, kun asuin vielä kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni on 40 v ja lapsiperheen isä. Hänen äitinsä ostaa aina omaan sähköhammasharjaansa miehelle ukin vaihtopään. Ei ihan tervettä ei.
Oman vaihtopään
Minä pari sekunttia ihmettelin ukin vaihtopäätä, onneksi selvensit. Tykkään näistä kännykän oletuksista.
Eiköhän aika monella ole, jos vanhemmat eivät ole muuttaneet pienempään asuntoon lasten lähdettyä.
Omat vanhemmat muuttivat myivät omakotitalon ja muuttivat kaupungin keskustaan heti kun kaikki lapset olivat muuttaneet pois. Asuvat nykyään kolmiossa ja ei siellä ole huonetta tai pahemmin tavaroitakaan kenelläkään meistä sisaruksista.
Vierailija kirjoitti:
Vaimot ovat tuosta mustasukkaisia. Että mies ei ole kokonaan hallinnassa, jos vanhempien luona odottaa oma huone.
Juu, se onkin aikuiselle miehelle niin houkutteleva vaihtoehto, että vaimon täytyy pelätä että jos se mies vaikka karkaa sinne :D ja miehen täytyy siis olla joko vanhempiensa tai vaimon hallinnassa?
Mulla on huone vanhempieni luona. Eivät oo tarvinneet tilaa muuhun käyttöön. Miesystävällä on vanhoja tavaroita ja sänky äitinsä luona, mutta huone on osin äidin toimisto. Serkun huone on sisustettu vierashuoneeks, mutta ei siellä muita yökyläile kuin serkku perheineen. Nää nyt tuli ekana mieleen.
Aika monella tutulla joiden vanhemmat elää edelleen isossa asunnossa on jonkinlainen oma tila (esim vierashuone jossa on jotain omaa vanhaa tavaraa). Ihan on kiinni vanhempien omasta tilantarpeesta.
Onpa kurjaa, ettei lasten isä halunnut säilöä /antaa tavaroita lapsille, vaan antoi hävittää ne.