Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aikuisella huone vanhempien luona

Vierailija
17.12.2019 |

Miten tavallista on, että aikuisilla lapsilla on huone (voi olla jotain muutettu mutta kuitenkin) ja joitain tavaroita vanhempiensa luona?

Mulla itellä on monien kavereiden vanhemmilla joko omakotitalo, tai tilaa, ja en keksi yhtäkään kaveria jolla ei olis oma huone edelleen ja jotain tavaraa lapsuudesta kotona. Enkä siis tarkoita että asuu siellä, vaan kun käy kylässä ja muutenkin ne huoneet taitaa toimia vierashuoneina muulloin.

Vai onko enemmän tavallista että vanhemmat tyhjentää huoneen lastensa tavaroista vaikka sille ei olis tarvetta ja käskee viemään kaikki kamat muualle?

Kertokaa kokemuksia, näkemyksiä, omat, kavereiden 8)
Ja jos on lapsia teillä, niin miten aiotte toimia?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän lapsilla on omat huoneet lapsuudenkodissa, niitä ei ole muutettu miksikään muuksi. Siskonlapsilla ei ole ollut omaa huonetta isänsä luona sen jälkeen, kun täyttivät 16v ja lähtivät opiskelemaan muualle. Äitipuoli tyhjensi kaiken lapsuuden leluja ja vanhoja valokuvia myöten ja ilmoitti, että ei roinaa säilö.

Onpa kurjaa, ettei lasten isä halunnut säilöä /antaa tavaroita lapsille, vaan antoi hävittää ne.

Vierailija
22/29 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on molemmilla. Iso talo, 8 huonetta ja asumme itse lähinnä kakkosasunnolla.

Tätä kutsutaan leuhkimiseksi. Rikkaat sitä harrastaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on edelleen "oma huone" vanhempieni luona vaikka jo muutaman vuoden olenkin asunut omillani. Huoneessa myös jonkin verran minun tavaroitani edelleen, etenkin jotain vaatteita. En näe syytä miksei näin olisi, kun kerran huonetta ei muuhun tarvita ja porukat kuitenkin saaneet sisustaa kuten haluavat, on sitten omaa tilaa kun menee yöksi. Muutoin sitä käyttää kuka milloinkin, äiti kai tykkää nukkua siellä silloin kun isä kuorsaa kamalasti. :D 

Vierailija
24/29 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se huone siellä edelleen. Minnepä se sieltä olisi kadonnut. Vanhempani asuvat samassa asunnossa, jossa minäkin asuin, kun asuin vielä kotona. 

Vierailija
25/29 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheni on 40 v ja lapsiperheen isä. Hänen äitinsä ostaa aina omaan sähköhammasharjaansa miehelle ukin vaihtopään. Ei ihan tervettä ei.

Oman vaihtopään

Minä pari sekunttia ihmettelin ukin vaihtopäätä, onneksi selvensit. Tykkään näistä  kännykän oletuksista. 

Vierailija
26/29 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän aika monella ole, jos vanhemmat eivät ole muuttaneet pienempään asuntoon lasten lähdettyä. 

Vierailija
27/29 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat vanhemmat muuttivat myivät omakotitalon ja muuttivat kaupungin keskustaan heti kun kaikki lapset olivat muuttaneet pois. Asuvat nykyään kolmiossa ja ei siellä ole huonetta tai pahemmin tavaroitakaan kenelläkään meistä sisaruksista.

Vierailija
28/29 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimot ovat tuosta mustasukkaisia. Että mies ei ole kokonaan hallinnassa, jos vanhempien luona odottaa oma huone.

Juu, se onkin aikuiselle miehelle niin houkutteleva vaihtoehto, että vaimon täytyy pelätä että jos se mies vaikka karkaa sinne :D ja miehen täytyy siis olla joko vanhempiensa tai vaimon hallinnassa?

Vierailija
29/29 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on huone vanhempieni luona. Eivät oo tarvinneet tilaa muuhun käyttöön. Miesystävällä on vanhoja tavaroita ja sänky äitinsä luona, mutta huone on osin äidin toimisto. Serkun huone on sisustettu vierashuoneeks, mutta ei siellä muita yökyläile kuin serkku perheineen. Nää nyt tuli ekana mieleen.

Aika monella tutulla joiden vanhemmat elää edelleen isossa asunnossa on jonkinlainen oma tila (esim vierashuone jossa on jotain omaa vanhaa tavaraa). Ihan on kiinni vanhempien omasta tilantarpeesta.