Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ajattelet miehestä joka pyöräilee talvella pimeällä ilman heijastimia, pyörälamppua ja kypärää

Vierailija
17.12.2019 |

Ajatteletko että on riskialtis "ride or die" tyyppinen paha poika? Varmaan suurimmalle osalle iso turn on verrattuna heijastimiin pukeutuneeseen, joulukuuselta led valojen takia näyttävään, pottaa päässä käyttävään riskejä pelkäävään mieheen?

M28

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehoitan tekemään testamentin mahd pian.

Vierailija
22/28 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajoin itse viimeksi tuolla tavalla joskus 15-vuotiaana ja uhosin että kyllä mä väistän kaikkia. Onneksi järkiinnyin ja aloin käyttää valoja ja heijastimia. Nyt auton ratissa nousee kiukku heijastimettomia ja valottomia kohtaan. Et ole vastuussa vain itsestäsi vaan myös siitä joka sinuun törmää koska sinua ei voi havaita.

Kevyen liikenteen edustaja ei kovin helpolla voi olla "liiana näkyvä". Ellei pyöräilijä sohota huipputehokkaalla kypärälampulla suoraan silmiin niin kaikki muu otetaan kyllä kiitollisena vastaan. Asun seudulla jossa heijastinliivejä on todella monella, mutta viime viikolla havaitsin että sateesta vettynyt heijastinliivikin voi olla yllättävän kehno väline.

No miksi kukaan ei kauhistele sitä, että kaikella kevyellä liikenteellä ei ole lamppuja ja muita? Minusta aika kummallista, että pyöräilijöillä on eri säännöt kuin muulla kevyellä liikenteellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä tosiasia on että noita guzipäitä näkee täällä kaupungissa riittämiin ilman kuvitteellisia polkijoita. En tuhlaa ajatustakaan idiootteihin mutta ärisen mielessäni.  Grrrh

Sitä toivoisin että poliisi lätkäisis tonnin pikavoiton jokaselle. useamman per matka jollei ala mennä jakeluun.

Vierailija
24/28 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaatuminen ja päänlyöminen ei ole pelkästään riski kuolemasta. Toisinaan siitä saa vain vakavan aivovamman ja vietät lopun elämääsi jossain laitoksessa paksantaen vaippoihin...

Se, että aikuinen kaatuu pyörällä on hyvin harvinaista. Itse pyöräilen joka päivä enkä ole tällä vuosikymmenellä kaatunut kertaakaan.

Ei ole harvinaista. Kaatuminen voi tapahtua auton töytäisemänä, liukkaudesta tai vaikka irtosepelistä. Tai siitä, että väistät toista pyöräilijää, lenkkeilijää, koiran ulkoiluttajaa hihnoineen ym joka ilmestyy näkökentään suoraan eteen. Jos et tätä asiaa pysty sisäistämään niin sääli.

Voihan sitä kaatua vaikka sen takia, että säikähtää yksipyöräisellä ajavaa sirkusapinaa. Mutta ei sekään ole todennäköistä.

Vierailija
25/28 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai paha? No onhan se paha juttu kun jää auton alle 😄😄😄😄

Vierailija
26/28 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urpå

Vierailija
27/28 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei muultakaan kevyeltä liikenteeltä vaadita heijastimia, lamppua ja kypärää, joten miksi sitten pyöräilijöiltä. Ihan yhtä hyvin jollain potkukelkkailijalla pitäisi olla nuo kaikki. Kevyen liikenteen väylillä ei pahemmin kolareita tapahdu ja sitten kun ylitetään autotie, niin totta kai katsotaan ennen suojatielle menoa, että autoja ei tule tai autot ovat pysähtyneet.

Se on ihan laissa määrätty, ne heijastimet (myös jalankulkijoilla huom) ja etuvalo. Jatkossa myös takavalo. Pimeät pyöräilijät on ihan valtava riski liikenteessä, kuten myös pimeät jalankulkijat. Jos on niin typerä, ettei viitsi heijastimia tai pyöränvaloa käyttää niin ei ole suuri menetys, jos auto ajaa päälle, mutta valitettavasti sille syyttömälle osapuolelle sen toisen typeryys aiheuttaa traumat loppuelämäksi.

Vierailija
28/28 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin ennen tuollainen mies. Mustalla pyörällä ja mustissa vaatteissa painelin menemään. Tuli sitten pari läheltä piti -tilannetta niin hankin sen valon pyörään. Nyt näkevät kun tulen. Aika helvetin tyhmä olin kyllä ennen.