Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paniikkihäiriö ilman syytä?

Vierailija
16.12.2019 |

Voiko paniikkihäiriö tulla ihan täysin ilman mitään syytä, tai ainakaan mitään psyykkistä sellaista? Itselläni on ollut tätä nyt koko lukion ajan ja pahentuu vaan, mutta mitään erityistä ei ole tapahtunut. Olen käynyt laajoissa verikokeissa mutta tuloksista ei ole vielä tietoa. Ei ole mitään traumoja enkä keksi mitään syytä tälle paniikille muutenkaan.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä asiasta oikeastaan mitään.

Ihminen on kuitenkin aika "psykofyysinen" paketti jossa kai kaikki voi vaikuttaa kaikkeen ja erityisen herkillä vielä enemmän. Saattaa kai aivan hyvin olla, että jokin tilanne mitä et edes itse tiedosta stressaavaksi tekee tempun terävän. Joillakin saattaa vaikkapa verenpaineet nousta koviin lukemiin tilanteissa joita ei itse pidä tai huomaa mitenkään erityisen stressaaviksi, joten kuka tietää mikä mihinkin vaikuttaa. Ehkä ammattilaisesta olisi apua, kun toisinaan ei vain omat eväät riitä kaikkien asioiden ratkaisemiseksi ja liiallinen itsekseen  murehtiminen asian vatvominen omin avuin ei ehkä pidemmän päälle ole pelkästään hyväksi.

Vierailija
2/5 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raudanpuute

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla teki kilpirauhasen vajaatoiminta.

Vierailija
4/5 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!!!

Vierailija
5/5 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen ainakaan mitään traumaa tarvita. Itselläni oli muutaman vuoden pahoja kohtauksia, opiskeluaikana. Olen ehkä vain helposti stressaantuva/herkkä/ujo/arka/pelokas. Itselläni auttoi terapia ja lääkitys. Itselläni väsymys ja vatsaongelmat taitavat myös lisätä oireilua.

Nuorempana en edes aina tajunnut että jännitin tai olin ahdistunut, oli vain kaikenlaisia oireita.

Osaatko levätä ja rauhoittua tarpeeksi? Oletko kiireinen?