Kuinka moni on oikeasti onnistunut lopettamaan nikotiinilaastareiden avulla?
Kaikki on kokeiltu purkasta ja suihkeista sähkösavukkeisiin. Mikään ei toimi, joten tilasin nikotiinilaastareita.
Mikä lienee onnistumisprosentti? Ovatko humpuukia?
Kommentit (7)
Yritin monia kertoja purkalla. Olin polttamatta 3-7pv. Laastarilla onnistuin lopettamaan yli vuodeksi. Viimeisen kerran lopetettuani onnistuin ilman mitään apuja, kun ymmärsin, etten ole riippuvainen asiasta, joka ei tuo mitään hyvää edes minuuteiksi. Olen ollut polttamatta nyt noin 8vuotta.
Miksi nikotiini onkin lääke? Miksi esimerkiksi alkoholista ei vieroiteta alkoholin avulla ja amfetamiinista amfetamiinin avulla? Kun kuitenkin buprenorfiinista (Subutex) "vieroitetaan" buprenorfiinilla tai toisella opioidilla metadonilla?
Sehän on vain niin, että lopulta se oma tahdonvoima ratkaisee tämän asian, ei mikään nikotiinikorvaushoito. Minä lopetin ihan vain niin, että päätin sen loppuvan ja ostin pahimpia hetkiä varten nikotiinittoman sähkötupakan. Ensimmäinen viikko oli pahin, toisen viikon aikana en jatkuvasti edes halunnut tupakalle ja havahduin välillä siihen. Lopettamisesta on nyt reilut 4v, olin ehtinyt polttaa kuutisen vuotta.
Nikotiinituotteet vain lisää nikotiinintarvetta, jos poltat vielä päälle. Hae reseptilääke lääkäriltä niin pääset siitä tupakkaperkeleestä eroon.
Tiukka päätös lopettamisesta! Joka aamu ajattelet niinkuin alkoholisti- tänään en polta. Vältä tilanteita
joissa tupakkaa eniten tekee mieli. Turha opettaa itseään nikotiinipurkkaan tai -laastariin, sitten olet
niihin koukussa. Kyllä lopetus onnistuu kun todella niin haluat ja kärsit ne vieroitusoireet.
Minä. Iho ei kyllä tykännyt ja laastari pitää laittaa sellaiseen kohtaan, mistä imeytyykin kehoon jotain. Hyvä puoli niissä on, ettei tule nikotiinipiikkejä ja lopullinen lopettaminen on helppoa.
Jaa-a, purkalla mä lopetin reipas vuosi sitten. Vieläkin menee 1 pala päivässä, täytysi siitä alkaa vierottautumaan seuraavaksi.