Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauanko yhtäjaksoisesti 4,5 kk voi pitää turvakaukolossa?

17.06.2006 |

Siinähän se kysymys tulikin. Ollaan reissuun lähdössä ja 5 h matkaa määränpäähän.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
17.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin ollaan lähdössä juhannuksena reissuun vajaa 5kk vauvan kanssa, matkaa 300km. Ei taida ihan viittä tuntia mennä, mutta itse ajattelen, että 1-2 kertaa pysähdyn matkalla, jos ei kummempia tapahdu ja vauva on tyytyväinen. Eli n. 150km välein vähintään voisi pitää juomatauon tai käydä vessassa, ja samalla hoitaa vauvan tarpeet.

Vierailija
2/5 |
17.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja otatte vauvaa vähän " jaloittelemaan" turvakaukalosta. Sapuskaa suukkuun ja loppu matka meneekin varmasti mukavasti. Jos näyttää, että vauva tuskastuu matkalla, niin tottakai kannattaa pysähtyä useammin. Itse en ole autolla kauhean pitkiä matkoja ajellut, pisin vissiin kaksi tuntia ja meillä vaavi jo meinas tuskastua. Mutta toiset viihtyy ja toiset ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ei kyllä pysähdytä kuin silloin vain kun lapselle tulee nälkä tms.ja pietetään sitte kerralla pitempi tauko, esim.tunti. parhaimmillaan kun tyttö nukkuun vaan niin saatetaan matkata 4h yhteen menoon. ollaan totuttu jo tähän autossa matkustamiseen niin ei ihan viitsi tunnin välein pysähtyä jos matka sujuu ja lapsi viihtyy...ja meidän tyttö viihtyy autossa!! :) ja jos ajoittaa matkustamisen iltaan kun on jo viileätä ja lapsi hyvällä tuurilla alkaa jo yö unille, niin ei tarvi kovin montaa kertaa pysähtyä ja matka sujuu joutuisasti :)))

miisa ja tyttö 4kk

Vierailija
4/5 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli lähtisin päiväuni aikaan ajamaan, ja ajaisin niin kauan kun vauva viihtyy nukkuu/viihtyy autossa. Sit reilu jaloittelu tauko.

Pitkä huikonen 5h ilman pysähdyksi on meille aikuisillekin. Mutta jos vauva nukkuu koko matkan, niin sit vaan perille asti ajaisin. Meillä esikoinen mega nukkuja autossa. Vaikkakaan ihan 5h ei ikinä nukkunut:)

Ja vastaus sit itse kysymykseen:) En tiedä onko mitään suosituksia, mutta itse ajattelisin että yhdellä pysähdyksellä menee hyvin tuo 5h, jos vaan vauva viihtyy. Minusta vauvan viihtymisen ehdoilla kannattaa mennä:)

Vierailija
5/5 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kans ajaisin niin pitkästi kuin vauva jaksaa rauhassa olla. Jos paikat puutuu ja jaloittelua tarvii, kyllä hän ilmoittaa sitten. Me ei ite pysähdellä koskaan tavan vuoksi vaan vasta sitten jos on joku hätä, nälkä, vaippa pitää vaihtaa tai muuten vaan hermo menee ihan totaalisesti.