Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yrittäiskö toista lasta? Apua neuvoja kaivataan puolesta ja vastaan.

Vierailija
17.06.2006 |

Meillä on nyt 2v4kk poika ja ajatus toisesta lapsesta on pikkuhiljaa alkanut kypsyä. Mies on selvästi toisen lapsen puolesta ja on sanonut että hän olisi siihen valmis. Isä on melkeinpä harvinaisen hyvä isä esikoiselle. Leikittää paljon ja hoitaa hyvin. Itseäni hieman pelottaa se jaksaminen sitten kahden lapsen kanssa. Siksi nyt neuvojanne kaipaan. Miten arki on muuttunut toisen lapsen myötä? Onko se oikeasti niin raskasta kuin itse nyt pelkään?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoja ja rakentavia vastauksia :)

Ap

Vierailija
2/5 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaisia viestejä on tietty paljon mutta nyt en edes haulla löytänyt mitään :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ehdottomasti en koe tätä paljoakaan rankemmaksi kuin yhden lapsen kanssa. Kokisin rankaksi sen, että olisi vain yksi lapsi, jota saisi aina olla viihdyttämässä.

Vierailija
4/5 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisenne on hyvässä iässä, ja vauvan synnyttyä olisi jo valmis vastaanottamaan sisaruksen (ei ole itse enää niin vauva).

Tuo pohdintasi jaksamisestanne on myöskin yksi hyvä merkki siihen, että olette valmiita toiseen lapseen. Moni tehdä päräyttää muksuja sen kummemmin miettimättä ja sitten löytävät itsensä hrveästä sopasta.

Jos vauva-arjen raskauteen osaa varautua ja asennoistua oikein (ja apuja löytyy), siitä selviää oikein hyvin :)

Jos esikoisesi olisi alle 2-vuotias, en olisi vastannut näin. Omilla lapsillani ikäeroa on 2v2kk ja mielestäni se oli liian vähän. 3 vuotta on aika ideaali. Esikoisesi ehtii muuttua ja kasvaa hurrrrjasti kunnes täyttää kolme vuotta.

Nyt kun katson lapsiani, olen ihan hirveän onnellinen heidän puolestaan, että heillä on toisensa. Sisarus on mahtava juttu lapselle.

Vierailija
5/5 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä 2v8kk tyttö, ja pikkuhiljaa alettu miettimään toista lasta. mä olisin halunnut jo aikasemmin, mutta miehen mieletä oli hyvä odottaa. päätös on ollut hyvä, tytön uhmaikä oli keväällä pahimmillaan, ja huokasin helpotuksesta kun ei ollut vielä toista lasta. nyt uhmakin helpottaa ja ajatuksia toisesta lapsesta on alkanut tulemaan.. tietysti eihän sitä edes tiedä saako toista lasta, mutta vähän kanssa mietittyttää miten kahden kanssa jaksaa. its ajattelen että vajaa 4 vuoden ikäreo voisi olla hyvä, koska sillon isompi lapsi jo " helpompi" .. itseäni mietityttää esim. valvomiset.. kun ensimmäinen lapsi valvoi öisin, sai sen kanssa kuitenkin päivällä nukkua, toisen lapsen kanssa päikkärestä on ehkä turha haaveilla.. joku voi pitää pieninä asioina, ja monihan jaksaa monenkin lapsen kanssa, mutta tällasia minä ajattelen..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme