Mistä tummat silmänaluset voivat johtua?
Kysymyksessä ei ole unettomuus tai huono unen laatu tms. Voiko jokin vitamiinin puutos aiheuttaa?
Kommentit (15)
Ettei mies ole vähän mukiloinut sinua ja nyt haet tekosyytä millä selität tilanteen jouluna sukulaisillesi. JÄTÄ se sika, niin ei silmänaluset tummu.
Yleensä geneettinen taipumus. Iho silmien ympärillä on niin ohut, että alla oleva verisuonisto kuultaa ihon alta näyttäytyen tummina silmän alusina. Hyvä peitevoide voi auttaa. Ja asian hyväksyminen.
Käytätkö silmälaseja? Minulla jotkut kehykset ovat saaneet aikaan tummat silmänaluset, mutta seuraavat eivät välttämättä yhtä tummia. Ilmeisesti vaikuttavat silmänympärysalueen verenkiertoon. Mitä painavammat kehykset, sitä enemmän ne heikentävät verenkiertoa ja aiheuttavat silmänalusten tummuutta. Lisäksi eri kehyksissä paino jakautuu eri kohtiin.
Vierailija kirjoitti:
Käytätkö silmälaseja? Minulla jotkut kehykset ovat saaneet aikaan tummat silmänaluset, mutta seuraavat eivät välttämättä yhtä tummia. Ilmeisesti vaikuttavat silmänympärysalueen verenkiertoon. Mitä painavammat kehykset, sitä enemmän ne heikentävät verenkiertoa ja aiheuttavat silmänalusten tummuutta. Lisäksi eri kehyksissä paino jakautuu eri kohtiin.
En käytä laseja.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä geneettinen taipumus. Iho silmien ympärillä on niin ohut, että alla oleva verisuonisto kuultaa ihon alta näyttäytyen tummina silmän alusina. Hyvä peitevoide voi auttaa. Ja asian hyväksyminen.
Voiko mies käyttää peitevoidetta? :D
T. Sama ongelma
Joillakin ne on perinnölliset. Mutta jos yhtäkkiä ilmaantunut, niin raudanpuute voi olla syynä, joten mittauttaisin ferritiiniarvon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko mies käyttää peitevoidetta? :D
T. Sama ongelma
Tottakai voi. Nykyäänhän naisillakin on nousussa meikki, jossa ei käytetä voidetta, pohjana on pelkkä peitevoide ja -puikko. Kannattaa tällöin toki valita ihonsävyä lähellä oleva sävy, ei kovin vaalea jottei peitevoiteen käyttö erotu niin selvästi.
Huono terveydentila, mittauta veriarvot. Pelkästään geneettisestä taipumuksesta johtuviin tummiin silmänaluksiin ei yleensä itse kiinnitä huomiota sen enempää, koska on niihin tottunut lapsuudesta lähtien.
Mulla aiheutti alhainen ferritiinitaso (alle 20) nyt kun sain nostettua (lähemmäs 100) niin ei enää tummia silmänalusiakaan.
Sokerin syönti näkyy seuraavana päivänä kasvoissani tummina silmänalusina.
Olet aasialainen kuten minäkin (panda)
Elän siinä luulossa että myös kropan kuivuminen aiheuttaa eli veden juonti auttaa. Onko totta, en tiedä?
Vierailija kirjoitti:
Mulla aiheutti alhainen ferritiinitaso (alle 20) nyt kun sain nostettua (lähemmäs 100) niin ei enää tummia silmänalusiakaan.
Miehillä ilmeisesti ei juurikaan todeta raudanpuutetta. Näin ainakin olen monesta paikasta lukenut.
Ohut iho silmien alla = geenit