Mikä nykyajan terveellisessä ruuassa on vikana? Anoppini väittää että ennen muinoin ruoka oli terveellisempää.
Ja nyt syödään kuulemma huonompaa ruokaa. Ikää anopilla 75 vuotta. Ei suostu myöskään juomaan tavallista hanavettä vaan pitää ostaa parempaa vettä kaupasta.
Kommentit (28)
Ihan samoja tuomiahan nytkin on saatavissa kuin ennen muinoin. Vai tarkoittiko hän että hän syö epäterveellisemmin kuin ennen.
Hanavettä se kaupan vesikin on. Ihme ronkeli mummo.
Vierailija kirjoitti:
Ihan samoja tuomiahan nytkin on saatavissa kuin ennen muinoin. Vai tarkoittiko hän että hän syö epäterveellisemmin kuin ennen.
Jos ruokia tarkoitat, niin melko vähissä on saatavissa niitä ruokia, mitä ennen syötiin. Marketit on täynnä kaikkea keinotekoista ruuankorviketta. Aitoa saa hakea.
Varmaan lisäaineita oli vähemmän. Mummoni kasvattamat porkkanat ovat kyllä aivan eri makuisia kuin kaupasta ostetut.
Työkaverini 42 v. ostaa myös pullovettä. Perheellinen, 3 lasta ja mies. Aika älytöntä, mutta kukin saa laittaa rahansa mihin haluaa.
Ehkä ennen wanhaan oli terveellisempää nostaa perunat ja porkkanat omasta pellosta, kuin ostaa ne kaupan hyllyiltä? Ainakin itse tiesi, miten ne juurekset on kasvatettu ja varastoitu.
Nykyään harvalla pk-seutulaisella on omaa peltoa ja kasvimaata. Pakko ostaa sitä, mitä on tarjolla.
.
ps. ihan vaan tiedoksi:- Pullotettu vesi ei välttämättä ole parempaa, kuin hanavesi.
Vai kaupan muovipullovesi parempaa...huoh
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ruokia tarkoitat, niin melko vähissä on saatavissa niitä ruokia, mitä ennen syötiin. Marketit on täynnä kaikkea keinotekoista ruuankorviketta. Aitoa saa hakea.
Kyllä kaupasta eilen ainakin sai ihan tavallista aitoa perunaa, porkkanaa, lanttua ja lihaa. Einesruokia ei ennen ollutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan lisäaineita oli vähemmän. Mummoni kasvattamat porkkanat ovat kyllä aivan eri makuisia kuin kaupasta ostetut.
Työkaverini 42 v. ostaa myös pullovettä. Perheellinen, 3 lasta ja mies. Aika älytöntä, mutta kukin saa laittaa rahansa mihin haluaa.
Kieltääkö anoppia joku kasvattamasta omat porkkanat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että liha ei ole lihaa, vehnäjauho vehnäjauhoa ja peruna perunaa?
Täh? Eikö pullovesi ole nimenomaan nykyajan kotkotus? Menee mummolla nyt vähä sekaisin. Jos ennen juotiin vain hanavettä ja ennen oli terveellisempää, eikö hanavesi ole terveellisempää kuin pullovesi?
Jos ei luomua osta, niin varmasti kasviksissakin on enemmän kaiken maailman torjunta-ainejäämiä.
Tosin en tiedä, mitä vaikka 30-40 vuotta sitten käytettiin. Varmasti oli myrkyt enemmän "kiven alla", mutta mitähän on käytetty?
Ja kyllä ainakin vaarin naapurin mummo säilöö vielä kaiken Atamoniin.
Minun lapsuudessa meillä syötiin lähinnä oman maan kasviksia, riistaa ja kalaa. Ota käteen esim. se härkkispaketti ja lue sen tuoteseloste ja suhteuta se vaikka merestä kalastettuun ahveen.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei luomua osta, niin varmasti kasviksissakin on enemmän kaiken maailman torjunta-ainejäämiä.
Tosin en tiedä, mitä vaikka 30-40 vuotta sitten käytettiin. Varmasti oli myrkyt enemmän "kiven alla", mutta mitähän on käytetty?
Ja kyllä ainakin vaarin naapurin mummo säilöö vielä kaiken Atamoniin.
30-40 vuotta sitten torjunta-aineita sai käyttää paljon vapaammin kuin nykyään.
Tehotuotettua ruoka ei ehkä samassa mittakaavassa ollut kuin nykyisin mutta kyllä niissä ammattimaisesti viljellyissä kasviksissa torjunta-aineita käytettiin silloinkin.
Vaihtoehtoja nykyään on enemmän ja on helpompi ostaa kaupasta se tehotuotettu porkkana kuin viljellä se itse tai hakea se luomuviljelijältä torilta tai suoramyynnistä.
No ennen se ruoka tehtiin itse alusta loppuun. Ainaskin jokainen tiesi mitä söi. Anna anopini olla siinä uskossa, jos hänelle siitä parempi mieli tulee.
Vierailija kirjoitti:
No ennen se ruoka tehtiin itse alusta loppuun. Ainaskin jokainen tiesi mitä söi. Anna anopini olla siinä uskossa, jos hänelle siitä parempi mieli tulee.
Anoppi on unohtanut miten ruuat tehdään alusta loppuun itse kun on syönyt niin paljon epäterveellisiä eineksiä?
Pullovesi on systemaattisesti hävinnyt hanavedelle, kun asiaa tutkittu.
Eli kyllä se pullovesi on juomakelpoista, mutta pöpöjä on enempi
Nykyään kaikki on tehotuotettu, lannoitettu ja kasvimyrkytetty, rehuruokittu, antibiootittu, pakattu muoviin ja syönyt mikromuovirakeita. Maito on pilkottu osiin ja koottu uudelleen.
Mummo on varmaan juonut vetensä kaivosta, ei puhdistettuna kemikaaleilla.
Vierailija kirjoitti:
Täh? Eikö pullovesi ole nimenomaan nykyajan kotkotus? Menee mummolla nyt vähä sekaisin. Jos ennen juotiin vain hanavettä ja ennen oli terveellisempää, eikö hanavesi ole terveellisempää kuin pullovesi?
Mun mummolle kaivettiin kunnan viemärit vasta joskus 80-luvulla, joten kyllä se pullovesi sen oman kaivon veden voittaa.
Fazerin vika koko homma kuitenkin. Palmuöljyä ja lisäaineita vaan.
Kerro, mikä se "terveellinen" on?