Äiti järkyttyi: Yläkoululaisille näytetyssä tehtävässä piti keksiä seksifantasia koulutoverista
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/35bcfe42-0c76-47be-aae4-21424a2cc863
Taas joku hysteerinen äiti nostamassa meteliä tyhjästä. Ihan selvästi tytär haölusi mustamaalata opettajaa ja äiti mukana touhussa.
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Miksen mä nähnyt tossa jutussa mitään shokeeraavaa? Ihan fiksusti koulusta vastattiin. Enemmän ihmetyttää että miksi oppilaalla on tunnilla puhelin käsillä ja kuvailee sillä kesken tuntia..
Koulu on sekä sinunlaisia että muunkinlaisia varten. Kiitos kuitenkin mielipiteestäsi.
Ei nyt oikein vakuuttanut koulun selitykset.
Hei mut onhan se vaan raflaavaa kuitenkin, tällainen seksifantasiatehtävä tai otsikko siis.
Kysyisin vaan, että mikä se ei-raflaava sisältö on ”seksifantasia”-nimisessä tehtävässä?
Reksi ja ope selittivät ihan ristiin.
Siis mikä ihmeen kirja tuommoinen on jossa jotain seksifantasiatehtäviä?? Mulla ei nyt jotenki mee jakeluun, että millasessa tilanteessa tuommoisen tehtävän VOISI tehdä? MITÄMITÄ
Tää on taas tätä punavihreiden hom ojen ajamaa koulutus linjaa.
Nyt kun on mikro-koirat ja päiväkodintädit unohtuneet, niin uutta someraivoa putkeen vaan.
Kunhan eivät nyt vaan menisi joulukirkkoon.
Vierailija kirjoitti:
Siis mikä ihmeen kirja tuommoinen on jossa jotain seksifantasiatehtäviä?? Mulla ei nyt jotenki mee jakeluun, että millasessa tilanteessa tuommoisen tehtävän VOISI tehdä? MITÄMITÄ
Se on sitä nykyajan mädätystä. Ja silti jotkut koittavat kovasti kieltää tämän ilmiön olemassaolon
Olis pyytänyt itsestään sen seksifantasian, vai olisko tullu liian lyhyitä tekstejä.
Vierailija kirjoitti:
Joo todella kummallista! En koe että tuo sopisi edes mihinkään aikuisten ilmaisutaidon harjoituksiin. Joskushan jotain ilmasutaitojuttuja tehdään tyhy päivissä tai vastaavissa. Mutta olisi todella ahdistavaa näin aikuisenakin lähteä luomaan seksifantasiaa työtoveristaan.
Olen myös nuorempana harrastanut teatteria enkä koe että tuollainen olisi edes sinne nuorien aikuisten teatterihihhuliporukkaan sopinut.
Vierailija kirjoitti:
Samaa minäkin mietin, että onhan tuo nyt aikuisillekin hiton häiriintynyt tehtävä. Enkä kyllä ymmärrä, miten tuo tehtävä toimii ilman sitä seksisanaakaan. Keksitään luokan ulkopuolelle käsketystä kaverista fantasia ja sitten kätellään? Siis miten ja miksi? Ja miltä se nyt pitäisi tuntua? Kuulostaa pikemminkin kiusaamiselta.
Siinä on kyllä ollut myös harvinaisen mielikuvitukseton ilmaisutaidon opettajakin, jos pitää suoraan jostain oppikirjasta ottaa tehtävät, eikä voida tällaisen tilalle keksiä ihan erilaista tehtävää.
Maikkarin uutisetkin jo tätä käsitellyt. Oliko äidiltä nyt vähän hätäinen ulostulo asian kanssa. Mahtaa teiniä nyt nolottaa.
Vierailija kirjoitti:
Tätä se nykyään ilmeisesti on. Ja jos kokee moisen tehtävän epämiellyttäväksi ja yksityiselle alueelle tunkeutumiseksi, niin saa ahdasmielisen leiman.
Tätä sitten syötetään teineillekin. Koulun selitykset eivät vakuuta ja opettajan ja rehtorin selitykset ovat ristiriitaisiakin. On kyllä erittäin huolestuttavaa, jos ei nähdä mitään ongelmaa siinä, että aikuinen auktoriteettiasemassa oleva ihminen teettää seksifantasiatehtävää nuorilla. Ja nykyinen yliseksuaalinen ilmapiiri vaikuttaa nuoriin negatiivisesti jo muutenkin, koulun nyt sentään pitäisi olla paikka jossa siltä saa olla rauhassa.
Ajattelin lähinnä varmistusta, onko toimittu niin kuin opettaja ja rehtori sanovat, vai onko tehtävä toteutettu juuri seksifantasiana.