Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Leikki-ikäisen nukkumaanmenoaika?

16.06.2006 |

Mihin aikaan teillä lapset menevät nukkumaan arkena? Tarkoitan siis lapsia, jotka viedään aamulla hoitoon kun vanhemmat lähtevät päiväksi töihin.

Meillä pian 3 v. tyttö menee nukkumaan noin klo 20, mikä on mielestäni ihan sopiva aika. Herää itsekseen sitten aamulla klo 6 - 6.30 eli ihan nappiin meidän aikatauluihin. (Päikkärit max. 1,5 h.) Monilla tutuilla kuulostaa pienten lasten illat venyvän klo 22 asti ja vanhemmat valittelevat kärttyisiä aamuja ja itkuisia hoitoon vietäviä. Siksi laitankin tälläista gallupia pystyyn.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli meillä käyvät yöunille klo.20 jälkeen niin että mies eli lasten isä lukee unisadun ja poistuu huoneesta, ovat unessa klo.20.30-21 välillä.

Aamulla heräävät 06-07 välillä ja nukkuvat päiväunetkin klo.12.30-14.

Vierailija
22/29 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkena nukkuu klo:20-06(.15) ja viikonloppuisin noin 21-09 (ei nuku tällöin yleensä päikkäreitä).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkuuko sulla vanhempikin vielä päikkärit? Muistelin että sulla oli suunnilleen samanikäiset lapset ko mulla ja meidän kohta 5v nukkuu vielä päikkärit. Ja sitä ihmetellään jopa neuvolassa! =)

Vierailija
24/29 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen nukkunut päikkärit vielä ala-asteellakin (vissiin ekalla), menin kuulemma heti koulusta suoraan nukkumaan :D Vielä aikuisenakin mun normaali yöunen mitta oli 10 tuntia, sitten tulin äidiksi ja se vähän lyheni :)

Mutta jos saan nukkua ilman häiriöitä, vetelisin varmaan vieläkin tuon verran, kukaan vähemmän nukkuva ei meinaa millään ymmärtää, että aikuisella voisi olla noin suuri tuntimäärä nukkuessa ;)

Terkuin Porenn, kaksi tyttöä ja kymmenen viikkoa jäljellä kolmatta raskautta - liitoskivut herättelee öisin :)

Vierailija
25/29 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä toinen paljon nukkuva. Lasten myötä kun on yöunet lyhentyneet , niin minä nukun lasten kanssa sitten 2h päiväunet =)

Vierailija
26/29 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla heräävät 8.30, eli yöunta tulee 10h. Päiväunia nukkuu vanhin 3,5v 2h, kaksoset 3v 2,5h ja kuopus 2v 3h.

Tämä sopii meille kaikille, isällekin jää illalla aikaa olla lastensa kanssa ja iltaisin voimme käydä kylässä ja kaupoilla.

Vierailija
27/29 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät lapset mene aamuisin hoitoon, kun minä olen vielä kotona, mutta vastaan tähän nyt silti. Menevät normaalisti nukkumaan klo 20.30-21.30 paikkeilla ja heräävät aamulla klo 7- 8 aikoihin. Vanhempi (3v) nukkuu päiväunia 1,5-2t (jos nukkuu) ja nuorempi (1v) vaihtelevasti yhdet tai kahdet 1,5-3 t unet.

t.ZapZap

Vierailija
28/29 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu kyllä nukkuu esikoinenkin vielä päiväunet päivittäin ja ikää on siis 4v8kk. Nukkuu 1½-2h, kuopus ½h-1h enemmän.

Ja hyvähän se vain on, niinkuin mummoni sanoi niin se on kuin pitäis rahaa pankkiin kun lapsi/nuori nukkuu:o).

Vierailija
29/29 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset 4½v ja 3v ja sänkyyn menevät illalla klo 19.30. Molemmat nukkahtavat yleensä klo 20 mennessä. Aamulla herätään

n. klo 6.30-7.00. Töitä teen kotona, olen pph.

Päikkäreitä ei kumpikaan lapsi nuku.