Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Särkylääke estää ovulaation?

15.06.2006 |

Onko totta että särkylääke voi estää ovulaation?

Kärsin kovasta selkäkivusta ja lääkäri määräsi Panacodia ja nyt ihmettelen että yritänkö sitkutella ilman lääkettä kun yritämme raskautta? Kysyin asiasta lääkäriltä ja hän vastasi jotain ympäripyöreää eikä tuntunut olevan kiinnostunut asiasta :(

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
15.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varmistaa asia apteekista tai toiselta lääkäriltä (tai hoitaa selkäkipu ensin pois koska raskaana ollessa ei sitten ainakaan voi syödä vahvoja kipulääkkeitä)

Vierailija
2/6 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

se estä sitä, muutenhan särkylääkettä käytettäisiin ehkäisykeinona!

Mut jollain tavalla voi vaikuttaa, että on vaikeempaa tulla raskaaksi tai jotain, mut ei todellakaan ole mikään ehkäisykeino!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

se estä sitä, muutenhan särkylääkettä käytettäisiin ehkäisykeinona!

Mut jollain tavalla voi vaikuttaa, että on vaikeempaa tulla raskaaksi tai jotain, mut ei todellakaan ole mikään ehkäisykeino!

Ibuprofeeni voi aiheuttaa alkuraskaudenkeskenmenon ja prostaglandiinisynteesin estäjänä vaikeuttaa myös munasolujen kehitystä ja raskauden alkamista.

Ja tuo lainaamani päätelmä on hanurista: muutenhan särkylääkettä käytettäisiin ehkäisynä, ei hyvää päivää. Tutustupa lääketieteeseen pikkuisen syvemmin. Vaikka särkylääke ehkäisisi sataprosenttisesti, ei sitä ehkäisyyn käytettäisi sen aiheuttamien sivuoireiden takia. Lisää mm. GI-kanavan verenvuotoa jne...

Vierailija
4/6 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai aiheuttaisi alkuvaiheen " keskenmenoja" , ennenkuin tietää raskaudesta, pakkauksessa pitäisi olla tästä maininta!

Vierailija
5/6 |
23.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän mä sanoin, et muutenhan sitä käytettäs ehkäsykeinona, lue tarkemmin!

Mulle lääkäri sanoi, kun menin juttusille (lasta ei kuulunut) ja kysyi mm. lääkkeistä mitä käytän. Allergialääkkeet vaihdettiin ja kun särkylääkkeenä käytin buranaa (lihassärkyyn, päänsärkyyn ja loukattuun polveen), niin lääkäri sanoi, että niinkuin raskauden aikanakaan ei saa mm. käyttää buranaa (mitä ainetta siinä nyt sit olikaan), niin ei sitä myöskään suositella raskautta yrittäville.

Vierailija
6/6 |
23.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis mä olen tuon kuudennen ja edellisenkin viestin kirjottaja. Ja tarkotus oli lainata 7 viestiä. Niin ja pointtini oli jo ekassa viestissä se, et se ei ole mikään ehkäisykeino, mutta jollain tavalla SAATTAA vaikuttaa joillekin johonkin, tiedä sitten tarkemmin mihin, mutta sanon vaan sen, mitä itse tiedän ja mitä lääkäri minulle suositteli.