Ovatko skitsofreenikot ihmisten silmissä alinta kastia?
Kommentit (19)
Suomessa ei ole käytössä kastijärjestelmää toisin kuin Intiassa.
Eivät minun mielestäni skitsofreenikot ole alinta kastia. Skitsofrenia johtuu aivoperäisistä muutoksista, niille ei itse mitään voi. Lähde: https://www.duodecimlehti.fi/lehti/1997/24/duo70574
Sairaudelle löytyy altistavia geenejä usein. Nykyään on hyviä lääkityksiä skitsofreniaan. On hyvä löytää paras mahdollinen hoitotasapaino sairauteen.
Kastijako johtunee ihmisten tietämättömyydestä ja ennakkoluuloista, enkä pidä sellaisesta ajattelutavasta. Kuulun kai itsekin sitten alimpaan kastiin, kun minulla on ollut masennuksia ja olen yliherkkä vieläkin monelle asialle.
Helppo sairaus skitsofrenia ei ole. Toivon voimia sen kanssa kamppaileville sekä heidän omaisilleen.
ovat, mutta senhän jo tiesit...tai luulit
Ei missään nimessä. Jotkut provoilijat näemmä jo ehtivät vinoilemaan...
Kyseessä on sairaus jonka syntyyn ihminen ei ole voinut vaikuttaa millään tavalla.
No eivät todellakaan ole! Heillähän on todennettava aivosairaus!
Mutta sinä olet! Paariaa! Toivon kaikkea pahaa jatkoon!
Todellakin ovat. Lopettakaa jeesustelu. Ihan totta.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei ole käytössä kastijärjestelmää toisin kuin Intiassa.
Ehkä ei virallisesti mutta käytännössä on
Ei toki. Minusta alinta kastia ovat tällaisten ketjujen aloittajat.
Eivät ole. Kaikki ihmiset ovat saman arvoisia.
Ei.
Alinta kastia (jos näin voi sanoa) ovat sellaiset terveet fiksut ihmiset, joilla olisi elämässään kaikki mahdollisuudet mutta jotka heittävät ne hukkaan.
Yleensä tekopyhästi sanotaan että kaikki ovat samanarvoisia, mutta sitten kun oikeasti pitää olla kanssakäymisessä sen ihmisen kanssa niin käytös kertoo kaiken...On kyllä niitäkin jotka käyttäytyvät sanojensa mukaisesti, onneksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei toki. Minusta alinta kastia ovat tällaisten ketjujen aloittajat.
Kyllä. Sairaudesta kiusaajat ja ”ulosjättäjät” ovat paskinta sakkaa ikinä. Vaasasta tätä mädännäisyyttä löytyy!
Vierailija kirjoitti:
Yleensä tekopyhästi sanotaan että kaikki ovat samanarvoisia, mutta sitten kun oikeasti pitää olla kanssakäymisessä sen ihmisen kanssa niin käytös kertoo kaiken...On kyllä niitäkin jotka käyttäytyvät sanojensa mukaisesti, onneksi.
Tosi outoa. Minun ystäväni sairastui yliopistovuosiemme alussa aivan klassiseen skitsofreniaan. Pidän yhä yhteyttä. Tietysti.
Eivät. Ylimieliset ja omahyväiset ihmiset ovat alempana.
Eivät ole mitään kummallisempaa kastia, mutta hemmetin raskasta seuraa/sukua/puolisoita. Siksi usein yksinäisiä, kun ajavat ne läheisimmätkin ihmiset luotaan jos ei ole mitään sairaudentuntoa.
N*** on ylimpänä. Kumartakaa ja niiatkaa hänelle!
Ovat.