Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

##MAALISäidit ja taaperot ' 05 loppuviikko##

15.06.2006 |

Hyvää huomenta!!

G:Miten suojautua hyttysiltä? Mokomat ovat taas ilmaantuneet..entä jos hyttysen puremia tulee, mitä kutinaan?

G:Kauan annatte lapsenne olla hereillä sängyssä ennen kuin menette hakemaan? Tietysti äänen voimakkuus määrää sen, mutta mietin tuossa aamulla.

G:KUA kyseli eilen illalla vielä leikeistä;eli onko havaittavissa tyttöjen vai poikien leikkejä? (Tarkkaa kysymysmuotoa en muista..sori)

Tuulia

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
16.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistin vielä.

Koti rauhainen, punaviinilasi seuranani, ikkunasta näkyy kaunis järvimaisema.

Öitä!

Vierailija
22/28 |
17.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mähän ihan innostuin!! :D Eilinen viesti oli niin minusta, että pitihän mun tulla vielä kertomaan itse maalismussukastakin!! Ja edelleenkin, mukavaa oli kuulla olevansa " kaivattu" !

Leikeistä: Veera leikkii mielellään palikoilla, niitä pitää pistää hänelle kiinni toisiinsa (ei itse vielä ihan osaa) itse pistää niitä koriin, kassiin, pussiin, sisäkkäin jne. Kantaa pientä kassia tai koria lähes alituiseen, ja siellä jotain leluja. Välillä halii innokkaasti pehmoja tai isosiskon vauvanukkea, ja työntelee niitä nukenvaunuissa kovasti. Pitäis vaan hommata tukevammat nukenvaunut, kun tämänhetkisset on niin kiikkerät, kippaa herkästi. Ja autot pärisee kovasti myös, ja autas armias kun isi pyyhältää pihaan traktorilla, johan on tyttö kuin hangon keksi! Eli monenlaisia leikkejä, eikä mitenkään sukupuolirajoitteisia. Isoveikkahan löytyy myös, joka antaa mallia niihin vähemmän kivoihin taistelu- ja " poika" leikkeihin..

Hampaita Veeralle on ehtinyt tulemaan jo..öö...12kpl, ja kulmahampaatkin jo alkaa pullottaa.

Puhetta on alkanut tulla vasta hiljattain, kun äiti päätti, että tutia ei syödä jatkuvasti! Kolmen viikon aikana on alkanut tulla omia juttuja, ja ihan oikeitakin sanoja, ÄI-TI, IS-TÄ, TYT-TÖ,HEHHEI jne. Ja koettaa matkia sanoja perässäkin, ei kaikkia kyllä. Ymmärtää kyllä puhetta tosi paljon, helppoa saada tyttö pyllynpesulle tms. kun vain sanoo.

Motoriikka onkin enemmän kehittynyttä, sitä se tiesi kun lähti kävelemään aiemmin kuin isot sisarukset. Kiipeää jokapaikkaan, juoksee jo sujuvasti ja sorminäppäryyttä löytyy. Fiksulta tytöltä pieni vaikuttaa, tajuaa paljon asioita mitä ei vielä odottaisi!

Hurjaa muuten kuinka pitkällä Tuulia-77 viikot jo onkaan!! Vastahan sinä plussauutisesi kerroit! :O Vaan niin se aika rientää.. Ja meillä noita kolhuja sattuu myös usein, kun pikkuapina kiipeilee.. Kyljessä komeilee niin musta mustelma (pöydänkulmasta..), että ihan säihkähdin kun sen näin! Ja puolisenvuotta oli jossain kohtaa päätä jatkuvasti musta sarvi!! Jäi ihan siksi 1-vee kuvakin ottamatta.. (Veera siis jo 1v3kk, lääkärinla ensiviikolla)

Mutta nyt kutsuu vapaapäivän askareet, pyykit ja ulkoilut ym. jotenka heipparallaa taas!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
17.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

:/

Vierailija
24/28 |
17.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies saatu turvallisesti matkaan rilluttelemaan. Oikeesti miten voi aikuista miestä jännittää juhlat noin paljon. Hän kyllä jännittää aina, jos on jotain normaalista poikkeavaa..Ravaa vessassa ja vaatteetkin vaihdettiin ainakin kolmesti! Tosin siihen minä hieman vaikutin.. ;)

Yö oli meillä nyt pitkästä aikaa levoton. Koirat haukkui, lentokone ja helikopteri oli yölennolla, Mimmi itkutti 3kertaa ja lopuksi klo 4.30 haettiin mein viereen. Jokaisella herätyskerralla minä tietenkin kävin pissalla..Nyt ajattelinkin lähtä nukkumaan Mimmin kanssa->Mimmi tosin jo nukkuukin jo.

Käly tulee sitten hakemaan unien jälkeen Mimmin ja he lähtevät mummolaan. Menevät yökylään sinne. Minä pakkaan kimpsut ja koirat ja lähden sitten isälleni ja mökille. Ajattelin siivota mökin ja lämmittää tietty saunan. Jos vaikka kävisin heittämässä talviturkin ja sykerökin saisi vähän potkua ;) kylmästä vedestä. Myös käyn tapaamassa illalla kavereita terassilla =)

Mukava päivä siis tulossa..

Miehen serkku sai viime yönä tytön. Piti meinaan olla 100% varmuudella poika =) =) =) Niin ne vaan alan ihmisetkin erehtyy. heillä oli suomiverkkareista lähtien ostettu pojalle kaikkee...Pisti hymyilyttämään, koskaan ei voi olla varma kumpa mahassa on. Ehkä meillä sitten on se poika =), jospa vaan päättäisi joskus syntyä =)

Mutta ihanaa päivää kaikille!! Huomiseen!!!

Tuulia, Mimmi ja sykerö rv38+0!!!!!!!!!!

Vierailija
25/28 |
17.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tää Elisan liittymä ei ole suostunut viimepäivinä yhteistyöhön. Arvatkaa vaan kuinka monta kertaa on manattu koko firma ja meinattu soittaa ja haukkua raukka viaton tukihenkilö (?) alimpaan helvettiin?

Miuqulle ja Ädälle: Se etelä-pohjanmaalainen paikkakunta ei ole oikeastaan synnyinkuntani. Synnyin Vaasassa, mutta siellä eläinpuiston kulmilla olen asunut pisimpään ja käynyt kouluni. Paitsi ammattiopinnot. Mutta siis lasken itseni sen paikkakuntalaiseksi. vaikkakin nykyään siis helsinkiläiseksi.

Miuqun kotipaikkakunan tod näk arvaan oikein. Kaverini (ja Helmin kummin) enolla on mökki siellä ja sillä mökillä vietettiin kerran railakas viikonloppu.

Mutta mikäs se Ädän paikkakunta on? Millä kirjaimella alkaa?

Sitten muihin aiheisiin.

Meilläkin on tuo kiipeily tosi pop. Toissapäivänä helmi kiipesi parvekkeeen pöydälle ja yrittää samaa jatkuvasti, jos ollaan parvekeella. Onneksi meillä on klaffituolit, jotka voin taittaa kasaan, kun itse poistun paikalat. Joten sikäli voin jättää tytön turvallisesti yksin sinne. Vielä. Hetken päästä tuo varmaan tasapainoilee jo kaiteella. Myös ollkkaein ikkunan alla olevan matalan tason päälle kiivetään, kun silmä välttää ja heitellään ikkunalaudalla olevat pallerokaktukset pitkin poikin. Tosi rasittavaa!

Mäkin harrastan samaa kuin ainakin Kua eli kaikki kotityöt tehdään, kun Helmi on hereillä. Monesti on vaan tosi huono omatunto, kun tuntuu, että Helmistä tuntuu siltä, etten ole ollenkaa hänen kanssaan, vaan aina pyyhin pöytiä tai laittelen pyykkiä kuivamaan. Ja tästähän saa melkeen sen harhaanjohtavan kuvan, että olisin todellinen kodinhengetär. Mitä en ole...

G: Helmi ei ole oikeastaan ollenkaan osoittanut leikeissään viehtymystä selkeesti kumpaankaan suuntaan. Lelurattaat tai nuket ei vois vähempää kiinnostaa eikä autollakaan juuri pärryytetä. Tuo vaan tutkii kaikkia kodin esineitä, katselee kirjojaan, kulkee perässävedettävä puinen lelumato kädessään pitkin kämppää (siistä kuuluu TOSI " ihana" ääni tuossa meidän laminaatilla) tai puuhastelee omiaan palikoidensa ja palapeliensä kanssa. Mä oon valitettavasti tosi laiska leikkimään hänen kanssaan, niin onko tuo nyt ihme, jos ei oikeen taidot kehity tuolla leikkimissaralla. Sitäkin enemmän meillä katsotaan telkkaria. Yhdessä ja erikseen. Kauheeta! Kasvatan sohvaperunaa! Ulkona Helmi kyllä tekee jotain nuitten hiekkalaatikkolelujen kanssa (siis ei mitään kovin järjellistä) tai vaeltaa pitkin pihaa noukkien välillä käteensä kiviä ja kukkia sekä tutkailee niitä.

G: Päikkäreiltä Helmi nykyään heräilee pienen itkun saattelemana. Aamulla voi makoilla pitempään yksikseen, ennenkuin tarvii mennä ottamaan pois.

G: Ei ole vielä myrkkyjä tarvittu, mutta varmaan minäkin sitä lasten myrkkyä vaatteisiin suihkutan, jos tarvetta tulee. Aurinkorasvaa laitan merkiltään Erisan, eikä ainakaan vielä ole iho kärtsännyt tai oirehtinut muuten.

Ihan kuin olisi ollut vielä jotain kertomista...Mutta nyt ei kyllä tule millään mieleen. No ehkä sitten huomenna. Jos tää liittymä suostuu vielä toimimaan.

Ainiin!!! Kevätmamalle hurjan suuret onnittelut plussasta!!!! Meillä on tuo projekti tällä hetkellä jäissä, kun mies alkoi epäröimään. No, ei mulla itsellänikään mitään kuumetta ole, jotta passaa mullekin, että ollaan vielä toistaiseksi ihan kolmestaan. Torstaina kyllä tehtiin raskaustesti ihan peräti lääkärillä, mutta negaahan tuo näytti. Kävin siis tutkituttamassa tätä kuukautisten poisjääntiongelmaani. Ensi viikolla tulee verikokeiden tulokset. Suattaapi olla nii, että keltarauhashormoonia saan ja siihne perään pillerit.

Nyt loppu!

lehtovi ja Helmi

Vierailija
26/28 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona ollaan, tultiinkin jo yöllä kun sykerö todellakin päätti hieman antaa tuntumaa kipeillä supistuksilla. Olin päivän isälläni mökillä, siivottiin yhdessä mökki, iskä lämmitti saunan, kantoi vedet yms,minä sitten luuttusin paikkoja. Saunoin rauhassa ja yritin uida sen minkä kahdelta vesipelastuskoiralta pystyin..=) No, on talviturkki heitetty. =)

Lähdin sitten illlalla kaverille kylään ja hain miehen juhlista mökille. Siinä sitten käytiin klo 11 nukkumaan. En kerinyt nukahtaa kun puolen yön maissa tuntui selässä supistus. Olihan niitä tavallisia tullut kaiken päivää ja iltaa, mutta niihin en ole enää jaksanut reagoida. Yhteen saakka kärvistelin ja voivottelin, kunnes päätin, että parempi lähtä kotiin. On ainakin lyhyempi matka sairaalaan ja nyt vielä pystyn itse ajamaan.Herätin mieheni ja jotenkin me kotiin selvittiin klo 2. Ihana oma sänky, mutta supistukset jatkuivat epäsäännöllisesti tuonne klo 6 asti, sitten muuttuivat kivuttomiksi ja sain nukuttua hieman.

Olo on ihan töttöröö väsymyksestä ja selkä on menkkamaisesti nyt kipeä =) Kaiken kukkuraksi ollaan koko perhe saatu kesäflunssa :/. Nyt sitten en toivo, että vauva syntyisi ennen kuin ollaan terveinä..Mimmi on edelleen mummolla, mutta kuulema nenä vuotaa sielläkin.Voi itku!!

Sellasta meille..jospa kuitenkin tämä veitikka päättää tulla omineen ennen kuin jatkoajalle mennään. =)

Pitää mennä lepäämään, ennen kuin kullannuppu tulee kotiin.

Tuulia, Mimmi ja sykerö rv38+1

Vierailija
27/28 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkästä aikaa päätin kirjoittaa kun oikein ollaan kaivattu vanhoja palstailijoita . meillä menee ihan kivasti, akseli on reipas kaveri joka kiipeilee pöydillä ja muutenkin ehtii joka paikaan kun silmä välttää. Akselista tule isoveli marraskuun lopulla ja tämä raskaus on ollut yhtä kamala kuin Akselista,hirmuista pahoinvointia joka vasta nyt alkaa loppumaan. Ainoa ero etten nyt ole joutunut sairaalaan nesteytykseen vaan pärjännyt kotona...jotenkuten....

Galluppeja en nyt taas muista muuta kuin sängustä hakemisen;meillä viihdytään sängyssä melko pitkiäkin aikoja heräämsen jälkeen. Hyttyssuojia olen miettinyt mutta en vaan ole päässyt mihinkään ratkaisuun kun ei niistä ole ongelmaa vielä ollutkaan.

Ainoa ikä nykyään m ietityttää on ruoka.Alkaa odeat loppumaan mitä tekisi ruuaksi ja olenkin usein sit sortunut valmisruokiin kun ei aina jaksa ruuanlaitto kiinnostaa ja samaa pöperöä laittaa...perunaa...jauhelihaa...kinkkukiusausta ym ym ym... ideoita otetaan vastaan!!!

terkuin hanna ja akseli ja vauva rv 17

Vierailija
28/28 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan oltu Eelin kans melkein koko vkonloppu ulkona. Eilen käytiin miehen enon luona ja siellä Eeli kävi järvessä uimassa. Alunperin piti vain varpaita kastella, mutta tykkäsi niin paljon, että meni ihan kunnolla uimaan. Sukeltaakin yritti =)

Tänään sitten oltiin piknikillä muutama tunti. Eeli nauttii kyllä lämpimistä ilmoista. Oona nukkui koko reissun, mutta vähän oli hankaluuksia pitää lämpötilaa sopivana Oonalle.

Huomenna lähetään pohjoseen, vähän kyllä jänskättää, miten saadaan Eeli pysymään lennon ajan paikallaan.. Rullallinen putkiteippiä mukaan vai?! :) No, eiköhän sitä jotenkin pärjätä.

Kiva kun ovat sanoneet, et siellä on ihan mielettömästi itikoita.. Mä inhoan niitä pikku pirulaisia... Mutta kyllä mielelläni lähden kaupungista vähäksi aikaa maaseudun rauhaan.

Rosa, Eeli tasan 1v 3kk ja Oona tasan 3 viikkoa