Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pukeudut jouluna?

Vierailija
12.12.2019 |

Mä laitan jonkun mekon päälle. Mekossa on punaista tietenkin.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löhöasu päällä 

Vierailija
2/33 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siisti casual

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilla on ollut tapana pukeutua juhlavasti joulupoytaan, eli varmaan joku mekko ja korkokengat. Mikaan ei ole vastenmielisemman nakoista kuin jossain hikisessa pyjamassa rohnoavat ruokailijat (tama "perinne" tuli tutuksi yhden eksan vanhempien luona ja oli muuten eka ja vika joulu, jonka siella vietimme). 

Kauniiseen kattaukseen kuuluu minun mielesta myos natisti pukeutuneet ruokailijat. :) 

Vierailija
4/33 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aattona jotkut mukavat mutta tavallista kotiasua siistimmät vaatteet, esim. legginsit ja tunika. Joulu- ja tapaninpäivänä kyläillessä jotain siistimpää, mekko tai hame yleensä kun niitä käytän muutenkin.

Vierailija
5/33 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset vähän paremmat ja nätimmät vaatteet mutta kuitenkin mukavat. Ei saa kiristää tai puristaa tai mennä helposti ryppyyn. 

Vierailija
6/33 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonttulakki, ruma joulupusero ja vanhat pässinpökkimät kalsarit. Pitää olla mukavasti. Jouluna ei tarvitse pingottaa.

Vierailija
7/33 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se normaali sininen työhaalari.

Vierailija
8/33 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelen, että perheeni perinteisiin kuului vielä 80 -luvulla se, että joulusaunan jälkeen puettiin päälle ns. pyhävaatteet.  Moista pyhävaate-ideaperintöä ei ole viety eteenpäin. Lapset sotkee kuteensa alta aikayksikön ja mulle tulee hiki keittiössä. Vaatteet valitaan periaattella puhdasta ja miellyttävää.

Vierailija
9/33 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistelen, että perheeni perinteisiin kuului vielä 80 -luvulla se, että joulusaunan jälkeen puettiin päälle ns. pyhävaatteet.  Moista pyhävaate-ideaperintöä ei ole viety eteenpäin. Lapset sotkee kuteensa alta aikayksikön ja mulle tulee hiki keittiössä. Vaatteet valitaan periaattella puhdasta ja miellyttävää.

Meilla taas joulusaunan jalkeen sai pukeutua lahjapyjamaan ja -porrosukkiin :) Mutta meidan joulusauna olikin vasta illalla, ruokailun ja lahjojen jakamisen jalkeen ns. viimeinen ohjelmanumero. 

Me ollaan edelleen koko paiva "pyhavaatteissa". 

Vierailija
10/33 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bikinit päivällä ja hellemekko illalla. 

Vierailija
11/33 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Meilla on ollut tapana pukeutua juhlavasti joulupoytaan, eli varmaan joku mekko ja korkokengat. Mikaan ei ole vastenmielisemman nakoista kuin jossain hikisessa pyjamassa rohnoavat ruokailijat (tama "perinne" tuli tutuksi yhden eksan vanhempien luona ja oli muuten eka ja vika joulu, jonka siella vietimme). 

Kauniiseen kattaukseen kuuluu minun mielesta myos natisti pukeutuneet ruokailijat. :) 

Hikisen pyjaman ja mekon+korkokenkien välillä ei olekaan mitään siistiä mutta mukavaa vaihtoehtoa.

Vierailija
12/33 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluna on just ihanaa ottaa kaapista joku mekko, jota ei muuten tule käytettyä. Tulee juhlan tuntu jo pukeutumisestakin. Lastenkin pitää pukeutua siististi, mutta mukavasti, esim. siistit collarihousut ja joku neule. Adidaksen kolmiraidat jää kaappiin jouluna.

Vierailija
13/33 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Hikisen pyjaman ja mekon+korkokenkien välillä ei olekaan mitään siistiä mutta mukavaa vaihtoehtoa.

No joku tuossa mainitsi normaalia siistimmat kotivaatteet, eli legginssit ja tunikan. Nuo on mulle ihan tavan kotivaatteet jo kun taas joku toinen kokee nuokin jo "semijuhlavaatteiksi", mutta siis tuo pyjamaesimerkki oli nimenomaan henkilokohtainen viittaus eksan perheeseen. 

En myoskaan heti keksi mika olisi mukavampi kuin mekko, joka ei purista mistaan :) Ja siina poydassahan istutaan, eli ei ne korkkaritkaan epamukavat ole edes sellaisille, jotka eivat ole tottuneet.

Vierailija
14/33 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siistiin, mutta mukavaan asuun pukeudutaan meillä. Minä puen yleensä mekon, mies siistit housut ja neule- tai kauluspaidan. Lapset, nyt jo teinit myös jotain siistimpää. Tämän tavan olen itse oppinut omassa lapsuudenkodissani, mieheni kotona taas on aina pukeuduttu joihinkin kotikalsareihin, joulupöydän kattaus ei eronnut arjesta mitenkään jnre. Mieheni halusi ehdottomasti jatkaa tätä minun perheeni tapaa, jo aamulla pukeudutaan siististi ja pöytä katetaan nätisti. Oma tapamme tähän on se, että käymme saunassa jo aamulla, jonka jälkeen laittaudumme jouluun ja iltaa istutaan niin pitkään kuin on mukavaa. Jos joku haluaa illemmalla vaihtaa toiset vaatteet tai vaikka lahjaksi saadun pyjaman, voi sen toki tehdä. Mutta joulupöytään ei tulla missään kalsareissa. 

Jos seuraavana päivänä ei ole vieraita tai kyläilyitä, saatamme sitten löhöillä pyjamissa koko päivän. 

Vierailija
15/33 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samoin kuin muinakin päivinä. Ei juhlita joulua, paitsi ehkä käymällä baarissa. En aina edes jouluna muista että on joku pyhä, normipäiviä.

Vierailija
16/33 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunikaan, legginseihin ja Crocseihin.

Sama asukokonaisuus toimii myös pääsiäisenä.

Vierailija
17/33 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreä silkkipaita, mustat suorat housut.

Kotona pyjama.

Nämä jotka pukeutuvat kotona juhlaan, ovat ihastuttavia.

Vierailija
18/33 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Smokkiin ! Klo1800 jälkeen tietysti.

Vierailija
19/33 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hihaton paita, hame ja sandaalit. Päivällä lisäksi aurinkohattu.

Vierailija
20/33 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

No joku tuossa mainitsi normaalia siistimmat kotivaatteet, eli legginssit ja tunikan. Nuo on mulle ihan tavan kotivaatteet jo kun taas joku toinen kokee nuokin jo "semijuhlavaatteiksi", mutta siis tuo pyjamaesimerkki oli nimenomaan henkilokohtainen viittaus eksan perheeseen. 

En myoskaan heti keksi mika olisi mukavampi kuin mekko, joka ei purista mistaan :) Ja siina poydassahan istutaan, eli ei ne korkkaritkaan epamukavat ole edes sellaisille, jotka eivat ole tottuneet.

Minulle ne legginsit ja tunika on siistimmät kotivaatteet, mitkä puetaan myös silloin kun kotona käy vaikka joku sukulainen kahvilla. Arkena sitten on päällä verkkarit ja t-paita tai jotain vastaavaa. Juhlavaatteet tai "semijuhlavaatteet" on eri asia, jälkimmäiseen kategoriaan menee ehkä se joulupäivän pukeutuminen sukulaisten luona kyläillessä.

Mikä ihmeen juttu tämä muuten on, että jos oman perheen kesken haluaa pukeutua kotona mukavasti, siitä vedetään johtopäätös että juhlissa olisi samat vaatteet ja jalassa crocsit, tai lapsilla likaiset printtipaidat?

t. se joka pukeutuu legginseihin ja tunikaan