Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rekrytointi ilman yrityksen nimeä

Vierailija
12.12.2019 |

Mitä mieltä olette asiantuntijatason rekrytoinneista, joissa yrityksen nimeä ei ole mainittu?

Pidän näitä esimerkkeinä, että yrityksessä on jotain pahasti vialla, ilmapiiri on huono, perehdytys ei toimi tai esimies on ääliö. Normaalistihan voitaisiin näyttää yrityksen nimi, mutta esimies yrittää tällaisilla rekrytoinneilla korvata jotain nykyistä työntekijää. Tällainen kulttuuri tulee myös jatkumaan eli yhden kerran näin tehnyt esimies, tekee todennäköisesti tällä tavoin tulevaisuudessakin eli epärehellinen ja ei avoimesti toimiva ei tule muuttamaan toimintatapaansa. Esimiestehtävissä tämä tyyli on tavallisempaa, mutta asiantuntijatehtävissä kääntyy esimiestä vastaan. Pidän tätä narsistisen johtamistyylin ilmentymänä.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti kyseessä on monesti cv:n keruukampanja. Jos yritys on oikeasti rehellisesti liikenteessä, niin miksi ei sanoisi nimeään? Tällöin rekrytointitoimisto toimii esikarsijana.

Vierailija
2/5 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee mieleen, että kyseisessä yrityksessä on vaihtuvuus niin suurta, että eivät kehtaa olla koko ajan hakemassa työntekijöitä. Eli paljolti juuri avauksessa kuvailtua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ei ole kovin mielenkiintoinen firma. Yrittävät myydä itseään yllätyspakettina kun kukaan ei hae, jos kerrotaan mikä työpaikka. Kierrän kaukaa.

Vierailija
4/5 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein näillä on työtehtävät myös työpaikkailmoituksessa aivan mitä sattuun tyyliin ”etsimme konsulttia” = etsimme puhelinmyyjää provikkapalkalla.

Vierailija
5/5 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en hae työpaikkaa, jos en tiedä mihin yritykseen olen hakemassa. Sellaiset ilmoitukset pyyhkäistään säälittä vasemmalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi