Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TP:T VIIKOLLA 24

13.06.2006 |

tämä pino on meille jotka toivoimme pikkukakkosta ja nyt haaveemme on toteutuneet,kaikki kahden lapsen äidit pinoon!

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
13.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huomannut pinoa,jos se jo oli ja helle sumentanut mun silmät=) niin unohtakaa tää.

Mekin siis hengissä eli Kannuksen reissusta kotiuduttu eilen ja oltiin tosi väsyneitä,tänään mies menikin iltavuoroon ja valtasi aamupäivällä koneen ja sitten me mentiinkin pitkäksi aikaa uimarannalle,saatiin ekat biitsikuvat ja Katri avasi uimakaudenkin vaikka vesi oli hrrr...kylmää mutta ilma +30!!

Kiva reissu oli ja junassa sattui pari vähemmän kivaa juttua(tyttö kiukkusi yliväsynä ja Juho päästi jättikakat...).

Juho nukkunut vain pätkäunia!

palaan taas...aurinkoa päiviinne!

äitiliini ja Juho 6,5kk

Vierailija
2/18 |
13.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustapa tuli sitten eilen illalla täti:) Tänään olin tyttöä katsomassa ja voi että kun oli pieni... Pienempi pojista oli mukana ja näytti ihan " jättiläiseltä" . Onko munkin vauvat muka joskus olleet niin pieniä... Itse asiassa vähän pienempiäkin...

Eipä kummempia...

Minsku

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
14.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea tuoreelle tädille!! =)

Minsku.S:

Minustapa tuli sitten eilen illalla täti:) Tänään olin tyttöä katsomassa ja voi että kun oli pieni... Pienempi pojista oli mukana ja näytti ihan " jättiläiseltä" . Onko munkin vauvat muka joskus olleet niin pieniä... Itse asiassa vähän pienempiäkin...

Täällä ei mitään ihmeempiä, yöt on muuttunut taas vähän huonommiksi. Aloitin jo unikoulunki viime viikolla, eka yö meni hyvin, ei tyttö huutanut kuin n. 10 min. pariin otteeseen. Seuraavana yönä huusi pidempään ja olin niin väsy, että otin viereen ja syötin..Että se siitä unikoulusta. Mutta mutta..sen jälkeen yöt on ollu taas ihan tissillä roikkumista, nukkumaan ei meinaa suostua edes päivisin omaan sänkyyn, mikä sujui aiemmin ihan hyvin. Tuntuu, että aiheutin vaan jonku trauman pikkuselle, ku unikoulutin, vaikkei joutunukaan paljoa huutamaan..meillä siis syödään öisin varmaan vielä kolmevuotiaana.. =(

No, nyt helteellä saa kyllä syödäkin, tuntuu, ettei saa tarpeeksi nestettä. Esim. tänäaamuna oli vaippa kuiva! Vaikka söi yöllä 4-5 krt!?! Ja ei se vaippa kyllä tytöllä päivisinkään koskaan ole kauhean märkä, on AINA ollut siis mielestäni vähän pissaa, mutta mistä sitä nyt helteellä tietää, että saa nestettä tarpeeksi???? Ei juo vettä, eikä korviketta pullosta/nokkiksesta..

Että sellaista tänäaamuna. =)

Vierailija
4/18 |
14.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vaan onnitteluista:)

Hopoliini tota juomapuolta jo mainitsikin. Mäkin oikein sitten soitin neuvolaan maanantaina ja kyselin nesteistä. Sanoi että rintamaidolla olevia ei tarvis periaatteessa juottaa, mutta voi antaa vettä jos siltä tuntuu. No, oonkin sitten antanut vesihuikkaa nokkapullosta, mutta silti mustakin tuntuu että vaipat aika kuivia. Ei ihan kokonaan, mutta kuivempia kuin normaalisti. Mutta en vielä ole hätääntynyt, koska vauva on ihan pirteä ja virkeä. Mutta pitääkö mun antaa sit vaan enemmän vettä, että vaipat kastuu ihan normaalisti?? Ei saa vielä kiinteitä kauheesti, pari kertaa päivässä puolipurkkia (velli illalla)?

Mutta muuten on ihanaa kun kesä on tullut!!!

Minsku ja pojat 2v2vko ja 7kk

Vierailija
5/18 |
15.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

heippa!

Tosin oon menossa tytön kanssa suihkuun mutta laitan yhden lauseen vaan:

Juho kieri pienen matkaa!!!!!

palaan myöhemmin...tulipas kiire heti samantien..>>>>sorry!

Vierailija
6/18 |
15.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan siis mökkeilty alkuviikko, tai tiistaista asti. Hyvin sinänsä meni, mutta aika stressaavaa puuhaa. Mies ei siis ollut mukana ja mun isovanhemmat oli mukana, mutta ei niistä niin apua ole, ainakaan niklaksen kanssa. Tai siis ovat kyllä ihan virkeitä vanhuksia, täyttävät 70v tänä kesänä, mutta saattavat välillä unohtaa kuinka pieni niklas onkaan, että ehkä ei itse tajua ettei terassilta saa lähteä portaisiin jne...

Sitä paitsi niklas on niin kova mamman poika että muut eivät oikein sitten kelpaakkaan. Helpompaa olisi ollut vauvan kanssa joka ei liiku, niklaksessa oli nimittäin aika vahtiminen!

Mutta ergo oli ihan omaa luokkaansa tälläkin retkellä! Tosi paljon pidin Niklasta siinä, yhden uimaranta reissunkin oli siinä.

Tyttö pulikoi vedessä vaikka se oli äidin mielestä jääkylmää, käytiin kerran vireisellä hiekkarannallakin, meidän mökillä kun pohja on aika sorainen. Tyttöä ei olisi pois saanut vedestä...

Matkatkin meni yllättävän hyvin! ilman yhtään pysähdystä, viimeisen puoli tuntia oli niklas hermostunut kumpaankin suuntaan, mutta kestettiin se!

Mistähän olitte puhuneet? En muista yhtään...

Kiitokset muuten äitiliinillekkin tsemppailusta imettämisen suhteen! Meillä siis mennään nykyään niin, että öisin imetän ja satunnaisesti päivisin, muuten saa pullosta. Meni niin stressaavaksi puuhaksi, ja nyt kyllä on helpottanut tosi paljon! Mulla paljon vapautuneempi ja levollisempi mieli!

Sitten Niklaksesta: Huonot yöt ovat taas löytäneet tiensä meille.... Kuljen niin sumussa taas, että tänään en meinnnut kotiin päästä. Olin niin väsynyt ajaessani, että kädet eivät ratissa meinanneet pysyä. Oli todella pelottavaa kun tiesi että pakko on ajaa ja silmät vaan meinaa väkisin mennä kiinni.

Niklas siis nukkui jo pari kuukautta varmaankin suht hyvin, nyt viimeisen kuukauden ehkä superhyvin. Heräsi yleensä kerran yössä (noin kello 6) syömään. Nyt kun oli kipeänä tuli muutos joka oli näköjään pysyvä. Nyt meillä herätään ihan vähintään 3 kertaa, yleensä 4-5 kertaa.

Ja uusi taito on taas tullut... Tai ei se vielä taida taito olla, mutta seisoessaan päästääkin tuesta irti... Hetken aikaa pysyy pystyssä ilman tukea, mutta sitten kupsahdetaan alas, onneksi ei ole kertaakaan vielä sattunut. Eilenkin kerran putosi suoraan pepulleen istumaan. Ja kovasti harjoittelee myös alas menoa takaisin seisomasta.

Nyt pakko mennä suihkuun...

Väsynyt Viivi

Vierailija
7/18 |
15.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltavirkkuna täällä olen ja aamulla tietty väsyttää taas niin perusteellisesti...

Tulin vaan kurkkaan kuulumisia, mutta Viiville halusin kommentoida. Teidän Niklas on kyllä TOSI liikkuvainen (tai ainakin verrattuna meidän rauhalliseen kuopukseen). Voisiko johtua nuo yöheräilyt tällä hetkellä liikkeestä. Muistan kun esikoinen (aina ollut jonkin asteinen yökukkuja) oppi nousemaan seisomaan n. 8-9kk iässä, niin meillä yöt oli AIVAN mahdottomia. Niin että meinasi usko loppua. Mutta se meni sitten ohi 1-2 kuukaudessa (lohduttavaa). Ja muistankin kuulleeni, että noin 9kk iässä lapsilla voi olla yöt levottomia juuri tuon liikkumisen taidon oppimisen takia (etenkin seisominen). Voisiko Niklas olla tässäkin asiassa vähän edellä? Onhan hän oppinut muutenkin aikaisin liikkumaan. Lisäisin vielä tuosta yökukkuja-esikoisesta, että hänkin on ollut todella kova liikkumaan ihan vauvasta alkaen.

No, nämähän olivat vaan tällaisia arvailuja...

Öitä kaikille, ja viikonloppuja myös jos en enää eksy kirjoitteleen!

Minsku

Vierailija
8/18 |
15.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ainakin osaksi siitä varmasti johtuu. Alussa kun oppi konttaamaan olivat yöt todella levottomia kun piti unissaankin sitä harjoitella...

Nyt vaan yöt olivat jo niin hyvät, mutta pahenivat taas! Mutta ihan hyvin voi johtua tuosta.

Niin on poika tosi ajoissa liikkumisen suhteen... Välillä toivoisin kyllä hieman hitaampaa tahtia!! Niin kuin nyt mökilläkin, olisi niin kiva kun voisi välillä hetkeksi jättää ja tietäisi että vauvan löytäisi samasta paikasta kuin mihin jätti. mutta kun selkänsä kääntää niin toinen on jo eri huoneessa...

pitäisköhän täälläkin sänkyyn lähteä... Aamulla kun kuitenkin väsyttää niin kamalasti. Tosin mua väsyttää aina, vaikka menisin yhdeksältä nukkumaan!

Viivi

Vierailija
9/18 |
16.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

HIKI!!!

hyvä aloitus eikö?

hiki on mutta siivouksen takia eikä helteen=)

Juho tosiaan peruutti eilen yllättävän kauas ja oli muutenkin aivan eripäinkin mitä olin sen makuupussipeiton päälle jättänyt ja jaloillaankin seisoo eli olen tosi helpottunut että 7kk ylimääräisessä neuvolassa on hyvää kerrottavaa,kieriminen tapahtui vain kerran,vissiin vahingossa vähän eli selälleen takas ei ole sen koommin mennyt.

onneksi tuo tyttö inspiroi mua siivoamaan ja kannustaa,en ehdi enkä saa tässä koneella istuskella=) hih...

mä näin unta uudesta kodista,kauhee into olis etsiä ok-taloa kun tuo mies vaan osais päättää mitä tehdään,mä olisin valmistalon kannalla vaikka velkaa pitääkin paljon ottaa=/

äityliini ja viimein jotenkin liikkuva Juho 6kk3viikkoa

Vierailija
10/18 |
16.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA MINSKULLE TÄTIYDESTÄ=)

kunpa mäkin joskus saman kokisin mutta epävarmaa on tällä hetkellä...

Vierailija
11/18 |
16.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole kummallista miten sitä unohtaa kuinka pieniä ne vauvat on olleet?!

Me oltiin katsomassa ystäväni vauvaa kun niklas oli 3kk, ja se tuntui ihan jättiläiseltä sen vastasyntyneen vierellä . ja tuntui ettei se ikinä ole ollut niin pieni, vaikka itseasiassa oli pienempikin....

ÄTILILIINI! millaista valmistaloa olette siis etsimässä? siis sellaista muuttovalmista talopakettia?

Meilläkin on juuri toi nyt mietinnän alla, syystä että meille tarjottiin mahdollisuutta ostaa yksi talo (90-luvun loppupuolella rakennettu) todella halvalla, mutta kun siinä pohja ei oikein palvele meitä, että remonttia joutuisi hieman tekemään. Nyt sitten mietitään mikä ratkaisu tulisi halvemmaksi ja parhaimmaksi muutenkin. ollaan vähän kyllä jo kallistuttu itse rakentamisen kannalle, mutta nyt vaihtoehtoina on ns. normaali talopaketti ja sitten muuttovalmis paketti...

Viiivi

HOPOLIINI, käytkä kurkkaamassa kysymykseni vaatteet ja tarvikkeet palstalla, jos et ole vielä käynyt...

Vierailija
12/18 |
16.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on viikko taukoiltu. Oli kesälomavieraita, yläasteikäisiä sukulaistyttöjä ja viikko meni kuin siivillä. Vaikka tytöistä paljon apua olikin lasten kanssa lisäänty kyllä ruuanlaitto ja tiski ym. sitten kuitenkin. Ja tulin siihen tulokseen, että suurperheen äidiksi musta ei todellakaan ois =)

Mitähän juttua täällä oli...Minsku-tädille onnea! Outoa, miten sen unohtaa kuinka pieniä vauvat on...Muistan kun vuosi sitten kaveri sai 4,5-kiloisen vauvan, ja mä siunailin että miten pieni se voi olla, meidän tyttö ei ole KOSKAAN ollut noin pieni!!! (oli syntyessään 2,3kg....)

Ja viiville, että on kyllä melkoinen hurjapää teidän Niklas =) Mä oon ihan tyytyväinen, että meidän jässikkä on ainakin tähän asti ollu hyvin rauhallinen, kerkiän kyllä sen perässä juosta vielä ihan tarpeeksi! Poikahan kääntyi selältä mahalleen kaks kertaa silloin, kun Lordi voitti euroviisut (hevimiehiä, kun innostui voitosta, tuumas iskä =) ja sitten olikin pitkä tauko. Kunnes eilen, 5kk synttäripäivänä sitten aamulla taas kääntyi, ja kääntyili sitten koko päivän! Kauhea murina ja purina kääntyessä ja sitten huutaa ihan kamalasti kun on mahallaan. Pitää heti mennä kääntään takas selälleen. Mutta kuitenkin alottaa heti sen kauhean kiukun kanssa mahalleen kampeemisen heti uudestaan. Hassu!

Niin ja Viivi, mun piti kommentoida jo siihen sun imetyskyselypinoon, mutta se vaan jäi, en ehtinyt kuin lukea sen...Mutta hyvä, jos elämä on nyt rauhoittunut! Imetyshän on tärkeää, ja miltei kaikki äidit varmasti haluais imettää mahdollisimman pitkälle, mutta mä en silti ymmärrä sitä älytöntä asiasta vouhkaamista. Imettämisen pitää kuitenkin olla mukavaa sekä vauvasta, että äidistä, ja jos se alkaa olla kamalaa taistelua, itkua ja hammastenkiristystä, ei siinä mun mielestä ole sitten enää mitään järkeä. Toki, jos joku on valmis aina menemään johonkin pimeään vessaan, seisomaan päällään ym. kunhan vain imetys sujuu, mikäs siinä sitten. Mutta mulla ei ainakaan ole siihen mahdollisuutta, kun hoidettavana on myös 2.5-vuotias esikoinen, joka nostaa kamalan äläkän ja hätääntyy, jos äiti lukkiutuu vessaan vauvan kanssa...Eikä se ole turvallistakaan, meidän tyttö voi oikeesti keksiä jotain vaarallista sillä välin. Enkä mä jaksanut sitä taistelua esikoisen kanssakaan, vaikka ei ollut kuin se vauva. Se alkoi käydä niin kamalaksi temppuiluksi, ja kun lopulta kumpikin itki, päätin lopettaa koko imetyksen. Esikoisen kanssa taistelin muutenkin imetyksen kanssa tosi paljon, kun lypsin eka kaiken maidon 2kk ja samalla yritin opettaa syömään rinnasta, sitten imetys alkoi sujua, mutta vain rintakumin avulla, siitä ei päästy ollenkaan ym. ym. Nuo vaikeudethan johtui tytön pienestä koosta, ja kun tunsin että olen taistellut asian kanssa jo 7.5 kk se saa riitää. Silti muutama lähipiirin imetysintoilija huomautteli asiasta...*huoh* Ja samahan se on nyt, kun olen aloittanut soseet jo ennen sitä 6kk maagista ikää...Kamala äiti!

No joo, ymmärsitte varmaan pointin. Imetyksen loppuminen tuntuu kyllä surulliselta, mutta aika aikansa kutakin. ja kyllähän Niklas kuitenkin vielä vähän äidinmaitoakin saa! Tämä on varmaan paras ratkaisu teille!

Mä oon aamupäivän siivoillu ja pakkaillu. Tänään lähdetään mummolaan, huomenna rippijuhlat, sunnuntaina 2-v synttärit.

Jaahas, poika heräs heti kun tyttö nukahti...

Aurinkoa!

Kölli

Vierailija
13/18 |
16.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Viivi_lle heti ekaks: Heh, taitaa olla Niklas perinyt äitinsä nopeuden..On tänään osunu monta sun viestiä silmiin, mitkä on " karannu" ennen aikojaan, nopea enter- sormi.. =)

No, nyt en muista yhtään mistä täällä on ollut juttua..Eikä päässä pyöri enää mitään tähän aikaan..nostinpa meitä sit vaan. Öitä! =)

Vierailija
14/18 |
16.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää " karkaus-juttu" , johtuu siitä, että siirrettiin kannettava meidän " ykkös" tietokoneeksi, koska vanha vei niin paljon tilaa. Nyt yritän sitten totutella uuteen näppikseen, jossa enter on erilainen... Sitä sitten painan aina vahingossa!

Vaikka kylläkin taidan muutenkin olla vähän liiankin vauhdikas välillä!!

Tänään on ollut oikein palstailu päivä minulla! Vaikka oli hyvä ilma, ei käyty kuin ihan nopeasti vain ulkona...

Viivi

Vierailija
15/18 |
17.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis voi kääääk tätä meiän aamuvirkkua neitiä! Tänään on taas herätty klo 5.15..hoh hoijaa..Ei ihme, et illalla alkaa jo viestien karkailut naurattaa.. =) Eli en Viivi_ millään pahalla tarkoittanut, oli vaan hauska, ku sulle oli sattunu useampaan kertaan tätä viestin karkailua..huvit on mullakin. =)

Onkohan mitään keinoa, millä näitä aamu-unia sais jatkettua?!

Miten teillä muuten syödään nykyään, siis millaisessa rytmissä? Meillä on aamupala joko puuroa tai vaan hedelmäsosetta, rippuu siitä paljon yöllä on syöty. Lounas on liha/kana/kalaruoka. Päivällinen kasvissose ja iltapalana puuro. Mietin sitä, että pitäisikö jo pikkuhiljaa muuttaa toi kasvisateria hieman lihaisampaan suuntaan?? Ikää on kuitenkin jo 7,5kk. Ja kohta varmaan tarvii ostella 8kk soseita kaupastakin, eilen kun meni iltapäivällä kaksi purkkia kasvissosetta..Itse tehtyä sosetta menee vähemmän kerralla, on ilmeisesti tuhdimpaa?! Eli syödäänkö teillä jo kaksi liha-ateriaa päivässä?? Entä välipalaa iltapäivällä?Sitä ilman me ollaan vielä toistaseks pärjätty, maidolla vaan.

Vierailija
16/18 |
17.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saa nauraa mulle! En ihan niin pienistä loukkaannu, kiva vaan että saa piristettyä toisten arkea omilla tolvailuilla =)

Vierailija
17/18 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vuodan kuin seula ja kuten arvata saattaa,eilen ne ODOTETUT menkat sitten alkoivat kuin salama kirkkaalta taivaalta...ensin oli vain tuhrua mutta nyt ei epäselvää enää etteikö nää menkat olis,huh,mä tiesin sitten kärsiväni ja totta se on.1v4kk sain olla ilman...

G:nukkuuko teijän vauvat helteellä?

Meillä ei nukuta ja nyt illalla kitinä on aikamoista(silti tuli täällä käymään),kolmet unet tänään(+29) pojalla,1) 15 min. 2) 20 min 3) 30 min...

mutta Juho nostaa pyllyään lattialla ja kovasti haluis eteenpäin mutta menee takaperin=)

Kovasti on viikossa kehittynyt silti kun koittaa nousta lattialta istumaan ja jaloillaan seisoo ja pönkää jo kovasti!!!ihanaa kun on hyvää kerrottavaa 7kk neuvolassa 29.6.

t.kuiviin vuotava(??) äitiliini kera Juhon 281105 ja Katrin 040801

Vierailija
18/18 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiville:

me mietitään Älvsbytaloa eli aivan valmista talopakettia,on jo mietitty kuinka kauheesti pitäis lainaa ottaa ym ja pitäähän sitä mutta uusi olis uusi...

mä kans en aivan tajuu siitä imetyksestä kauheeta vouhkaamista vaikka se toki lapselle on hyväksi MUTTA jos se vaan taistelua tai itselle vaivalloista ym.ym niin ei sitä kannata...mutta...mä itse olin äärimmäisen tyytyväinen kun sain OSITTAISIMETTÄÄ Juhoa 2,5kk kun esikoista en yhtään.

jaksuja.

meillä syödään(reilua viikkoa vajaa 7kk) kerran päivässä puuroa,kaksi kertaa päivässä liha/kana/kalakasvissosetta(joskus toinen vain kasvisateria),velliä kerran tai kaksi ja hedelmäsosetta kerran(puuron päälle laitan sitä myös).Maitoa menee joka syöntikerta vaihtelevasti n.80-160 ml