Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuuluuko suurempituloisen maksaa enemmän yhteisistä kuluista?

Vierailija
11.12.2019 |

Tuttavieni kohdalla miehet ovat suurempituloisia ja maksavat yhteisistä menoista suuremman osan. En ole kuullut päinvastaisesta järjestelystä, jossa naisen ollessa suurempituloinen hän ottaisi suuremman vastuun yhteisistä kuluista. Onko kenelläkään sellaista tilannetta? Vai haluavatko suurempituloiset naiset, että mies maksaa puolet kuluista?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on outoa, jos kyseessä on perhe, että suurituloisempi ei maksaisi suurempaa osaa kuluista.

Vierailija
2/9 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö pienituloisemman tulisi pyrkiä kantamaan paremmin oma osuutensa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä on outoa, jos kyseessä on perhe, että suurituloisempi ei maksaisi suurempaa osaa kuluista.

Ei siinä olisi mitään outoa. Riippuu ihan tilanteesta ja miten on sovittu. Jos vaikka hyvätuloisessa pariskunnassa toinen haluaa downshiftata pariksi vuodeksi pois työelämästä olisi minusta täysin luonnollista, että molemmat maksaisi edelleen oman osuutensa kuluista.

Vierailija
4/9 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei kysellä toistemme tuloja vaan asumis-, ruoka- ja yhteisen auton kulut maksetaan puoliksi. Molemmat laittavat yhteiselle taloustilille saman summan, josta nuo maksetaan.

Vierailija
5/9 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä! Minulla on meidän perheessä suuremmat tulot ja maksan luonnollisesti myös suuremman osan kuluista. Näin mieheni ei tarvitse elää ”kädestä suuhun”.

Vierailija
6/9 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen pariskunta voi päättää raha-asioistaan miten itse haluaa. Meidän perheessä kumpikin siirtää puolet nettopalkasta yhteiselle tilille, josta maksetaan asumiskulut, laskut ja isommat hankinnat. Hyvin on toiminut ja yhteiselle tilille kertyy rahaa myös säästöön, joka käytetään matkusteluun.

Vierailija
7/9 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheessä kaikki tulot/menot yhteisiä.

Mitä veroihin tulee, ei toisen tulot kellekään muulle saisi päätyä, niin kuin meillä on nämä tulonsiirrot.

Vierailija
8/9 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain jos yhtälössä on lapsia.

Muuten ei.

Vierailija
9/9 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika on rahaakin arvokkaampaa, eli esim kötitöihin käytetty aika (ja vaiva).

Pariskunta sopikoon keskenään, mutta puhdas rahakysymys tuo on vain, jos muut yhteiset velvoitteet hoidetaan tasan.