Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ostaisitko lapselle yhteensä 600€lahjat?

Vierailija
11.12.2019 |

Pelikonsoli ja kännykkä. Kännykkä ostettu, koska vanha rikki mutta pelikonsoli, onko se järkevää vai ostaisiko jotain pientä?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ostaisi. Toisaalta en kuluta tuollaista summaa koko jouluun ylipäänsäkään.958

Vierailija
2/25 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin noista vaan toisen. Tai jos molemmat tärkeitä ja pelikonsoli olisi ainut väylä yhteydenpitoon kavereiden kanssa niin ostaisin molemmat, mutta puhelin olisi joku halpa. Tai konsoli käytettynä ja keskihintainen puhelin.

Meillä on tänä vuonna tulossa vähän kalliimpia lahjoja myös verrattuna aiempiin vuosiin. Käyttötavaroita kuitenkin ja meillä aina kalliit hankinnat painottuu jouluun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostaisin noista vaan toisen. Tai jos molemmat tärkeitä ja pelikonsoli olisi ainut väylä yhteydenpitoon kavereiden kanssa niin ostaisin molemmat, mutta puhelin olisi joku halpa. Tai konsoli käytettynä ja keskihintainen puhelin.

Meillä on tänä vuonna tulossa vähän kalliimpia lahjoja myös verrattuna aiempiin vuosiin. Käyttötavaroita kuitenkin ja meillä aina kalliit hankinnat painottuu jouluun.

Puhelin ostettiin uutena ja maksoi 250€. Se pelikonsoli maksaisi melkein 350€. Molemmat on koululaisen toiveita.

Vierailija
4/25 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla vain yksi lapsi ja varaa niin ostaisin.

Vierailija
5/25 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan ostaisi. Jos halvempi kännykkä ei lapselle käy niin olkoon ilman. Ja pelikonsoli sitten, no way! Mitä seuraavaksi? Lentokone? Eiks mikään riitä nykyajan pennuille??

Vierailija
6/25 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännykkä on mielestäni vähän "huijauslahja", koska sellainen on käytännössä pakko olla. Eli jos puhelin hajoaa toukokuussa, jolloin ei joulusta ja synttäreistä ole tietoakaan, niin silti hankitaan uusi. Jos talous antaa periksi, niin tottakai voi ostaa pelikonsolin ja puhelimen!

Vierailija
7/25 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan ostaisi. Jos halvempi kännykkä ei lapselle käy niin olkoon ilman. Ja pelikonsoli sitten, no way! Mitä seuraavaksi? Lentokone? Eiks mikään riitä nykyajan pennuille??

Ei juuri ole halvempia puhelimia

Vierailija
8/25 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin ostaa, jos mies lupaisi ostaa omasta puolestaan jotain lisää. Meillä ei saa puhelinta tai tietokonetta lahjaksi, ne ostetaan joka tapauksessa käyttötavaroiksi. Ei mies osta minulle talouskonettakaan.

Vierailija
9/25 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi lapsista saa 130e kuulokkeet ja 500e kitaran.. että joo, ostaisin.

Vierailija
10/25 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin ja olen ottanutkin 900 eurolla.

Enää 100 euroa per lapsi koska ovat teinejä eivät halua mitään.

Saa kokea joulun kun kukaan ei halua mitään.

Vierailija
11/25 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä mietin, etten ehkä osta. Sen verran pienet tulot eikä säästöstä viitsisi rahaa ottaa. ap

Vierailija
12/25 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vain yksi lapsi, joten ostan sille kyllä 600 e joululahjat, vaikka pienipalkkainen olenkin. Jos olisi useampia lapsia, niin en pystyisi. Siksi olenkin tehnyt vain yhden, että pystyn lapselle ostamaan, mitä hän tarvitsee. Lasten lukumäärä kannattaisi suhteuttaa omaan tulotasoonsa.

Vierailija
13/25 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on vain yksi lapsi, joten ostan sille kyllä 600 e joululahjat, vaikka pienipalkkainen olenkin. Jos olisi useampia lapsia, niin en pystyisi. Siksi olenkin tehnyt vain yhden, että pystyn lapselle ostamaan, mitä hän tarvitsee. Lasten lukumäärä kannattaisi suhteuttaa omaan tulotasoonsa.

Niin meilläkin on vain yksi lapsi, silti ei vaan meinaa varaa olla lahjoihin. ap

Vierailija
14/25 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi minulla todellakaan varaa, pitää vähemmällä summalla elää kuukausi.

Mutta jos on varaa ja tollasia ei kokoajan ostella, niin miksi ei sitten nyt, jos kuitenkin jossain vaiheessa ostaisit. Kerran täällä vaan eletään. Tai mistä sen tietää, uskon jälleensyntymään..

Vierailija
15/25 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin meilläkin on vain yksi lapsi, silti ei vaan meinaa varaa olla lahjoihin. ap

Ole nyt aikuinen, äläkä anna lapsen pompotella sua. Ostat mihin on varaa.

Vierailija
16/25 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin.

Vierailija
17/25 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ostaisi enää pelikonsolia, toivkoon ihan niin paljon kuin haluaa. Kun on jo puhelin, tabletti ja läppäri lapsella käytössä, niin saa niihin saatavat pelit riittää.

Mutta puhelimen lisäksi voisin jonkin isomman ruudun laitteen hankkia.

Vierailija
18/25 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ole nyt aikuinen, äläkä anna lapsen pompotella sua. Ostat mihin on varaa.

En minä annakaan pompotella. ap

Vierailija
19/25 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 3 lasta, joten ei, en laita yhden lapsen lahjoihin 600 euroa (yhteensä siis 1800 euroa). Jokainen saa yhden arvokkaamman lahjan ja sitten jotain pienempää sukulaisilta. Tänä vuonna satsataan lahjoihin tavanomaista enemmän ja lasten lahjoihin menee yhteensä lähemmäs 1000 euroa, mikä on noin puolet enemmän kuin normijouluina.

Vierailija
20/25 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopikaa että konsoli hankitaan käytettynä. Minusta 600 yhdelle on liikaa. Eivätkö isovanhemmat haluaisi osallistua?