Teidän lasten joululahjat?
Mitä teidän lapsenne saa joululahjaksi? Kertokaa myös lapsen Ikä, ja sukupuoli. Meillä kolme tyttöä: Melkein 7-vuotias, 5-vuotias ja 3-vuotias. Esikoinen saa lahjaksi:
-Kaksi vauvanukkea
-Leluauton
-Pehmoleluja
-Vaatteita
-Lakanasetin Keskimmäinen:
-Barbie-nukke
-DVD-elokuva
-Pehmoleluja
-vaatteita
-Lakanasetin Kuopus:
-Vauvanuken
-Legoja
-Palapeli
-Pehmoleluja
-Vaatteita
-Lakanasetin
Lisäksi jokaiselle lapselle tulee vielä pari pakettia sukulaisilta. Yhteiseksi ostettuun leikkikeittiö.
Kommentit (764)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poika 17 v
IPhone
Sipsipussi
Leffalahjakortti
SuklaakonvehtirasiaSipsipussi? 😅
Niin? Mitä ihmeellistä siinä on? Jos poika tykkää sipseistä, miksi hänelle ei saisi ostaa niitä joulunakin.
Ei millään pahalla, kuulosti vaan hauskalta ja erikoiselta lahjalta 😀 Tottakai saa ostaa sipsejä lahjaksi. Onko se pussi joulupaketissa siis?
Mun mielestä loistava idea leffalipun kylkiäiseksi. Leffaherkut valmiina jos haluaa sipsit mukaan ottaa.
4 v. saa joululahjaksi pikkuautoja, frisbeen, vesivärit ja paperia, tamburiinin, kosketinsoittimen ja ison paketin legoja.
Luojan kiitos, ettei enää ole tarvinnut mennä kiertelemään kaupoille vuosiin lahjojen ostamista varten.
Lapsemme aikuisia, ja sovittu, että lahjoitamme rahaa, niin saavat ostaa itse, mitä tarvitsevat lahjoiksi perheissään. Kätevää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
6- Ja 8v. pojat
12 legopakettia (4 pientä, 8 isoa), joku panostykkiase, 2 askartelu- ja yksi legokirja, pokemonkortteja ja 1 kpl isompi pokemon-pakkaus, 2 dinosauruslelua, 2 starwars-robottia.Olen yksinhuoltaja, mutta ihan ok lastenkin oppia ettei aina saa kaikkea. Mun mielestä tossakin on tarpeeksi ottaen huomioon, et lapset saa toisen lahjaerän isänsä luota.
12 Legopakettia!!! Meidän lapsi on saanut aina yhden/joulu, vaikka ollaan ihan hyvätuloisia ja lapsia on vain yksi. Ei vaan kumpainenkaan tykätä kauheasti materiasta ja lapsi on hyvin tyytyväinen tuohon yhteen.
Joo täytyy sanoa kanssa että 12 on aika överi
8 vee tytölle vaatteita, palapeli, piirustussetti ja iso pussillinen karkkeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poika 17 v
IPhone
Sipsipussi
Leffalahjakortti
SuklaakonvehtirasiaSipsipussi? 😅
Niin? Mitä ihmeellistä siinä on? Jos poika tykkää sipseistä, miksi hänelle ei saisi ostaa niitä joulunakin.
Ei millään pahalla, kuulosti vaan hauskalta ja erikoiselta lahjalta 😀 Tottakai saa ostaa sipsejä lahjaksi. Onko se pussi joulupaketissa siis?
Mun mielestä loistava idea leffalipun kylkiäiseksi. Leffaherkut valmiina jos haluaa sipsit mukaan ottaa.
Finnkinoon ei saa enää viedä omia eväitä.
9v. saa ison legopaketin, Nerf-pyssyn, kirjan, videopelin, jonkun lautapelin ja sellaisen aurinkokunta-härvelin.
11v tytön lahjat:
-Telialta kierrätetty iPhone ja kuoret
- Finlaysonin muhkea kylpypyyhe ja pari the body shopin suihkusaippuaa ja kylpypommi
- 20e lahjakortti Heseen
- 20e lahjakortti Hennesiin
- yökkäri ja pörrösukkia
Lisäksi herkkuja ja mummolasta pari pakettia, toisessa kirja..
Ryhmä Hau Ryhmä Hau on jälleen vauhti päällä jos missään miksi milloin pulmiin joudutaan tuttu pentu poppoo taas säntää auttamaan Samppa! Rolle! Vainu! Rekku! Toma! Kaja! Jee nyt kutsutaan Ryhmä Hau Ryhmä Hau se auttaa siellä täällä Ryhmä Hau Ryhmä Hau on jälleen vaihto päällä nuo pienet koirat konsteillaan hommat saa jo rullaamaan! siis kutsutaan Ryhmä Hau wa-au Ryhmä Hau wa-au Ryhmä Hau Vuh!
Pussillinen karkkia ei ole hyväksi koska jos syö liikaa karkkia niin silloin voi tulla kariesta hampaisiin ja se ei ole kivaa kun hammaslääkäri yrittää saada sen pois mutta se ei ole mikään porakone vaan se on sellainen puudutus piikki joka varmaankin pistetään hampaaseen mutta sen ei pitäisi sattua koska se on sen verran pieni ja koska siihen käytetään puudutus ainetta tai jotain...
Mä vihaan mun puhelinta koska se korjaa tekstin joka on oikein kirjoitettu tai sitten se ei vain tunnista sitä:(
Vierailija wrote:
Mä vihaan mun puhelinta koska se korjaa tekstin joka on oikein kirjoitettu tai sitten se ei vain tunnista sitä:(
Ota asetuksista ennakoiva tekstinsyöttö ja korjaus pois päältä.
16 v saa lahjaksi jotain heppajuttuja. Lapsen isän naisystävällä on tallibusineksessä ja hän tietää mitä haluaa.
19 v haluaa tietyn repun ja se on ostettu.
Joulukortit ovat valmiina
Jouluruuat tilaan työpaikalta. Pari lahjaa hommaamatta.
Vierashuoneet ovat kunnossa. Ihan ok sängyt, petivaatteet, pyyhkeet ovat valmiina. Ovat siis aina, kun edelliset vieraat ovat lähteneet.
Jouluna juhlimme Vapahtajamme Kristuksen syntymää. Emme osta mitään tavaroita.
Poika 12v
-Harry Potter-yöpuku
-Herkkuja
-Harry Potter: Taikuuden historia-kirja
-Kauko-ohjattava auto
Tyttö 8v
-Luna ja thestralit-legosetti
-Lunan taikasauva
-Herkkuja
-Harry Potter:Ihmeotukset-kirja
Vierailija wrote:
Tyttö 6 vee saa kellopuhelimen eikä muuta sitten. Edellistenkin joulujen lelukrääsät lojuu koskemattomina huoneessaan. Kerroin lapselle suoraan, että yksi lahja tulee ja ei johdu siitä, etteikö olisi ollut kiltti, koska joulupukkia ei ole olemassa, vaan minä ostan lahjat ja en aio yhtään turhaa lelua enää tähän huusholliin ostaa ikinä.
Pari joulua sitten meni useempi sata euroa hänen lahjoihinsa. Muun muassa joku Mahtipentu ryhmä hau vahtitorni, joka maksoi 120e ja sillä on leikitty yhteensä ehkä puoli tuntia kahden vuoden aikana (niillä muilla mahdollisesti vielä vähemmän) niin juu, ei!
Olet katkera siitä, ettei 5-vuotias lapsi osannut arvioida, mikä lahja olisi kohtuuhintainen ja jolla hän varmasti haluaisi leikkiä vähintään täysikäisyyteen asti? Minusta vanhempien tehtävä on arvioida, mihin perheellä on varaa ja mikä lahja on rahan arvoinen. Joskus tulee huteja, sekin on hyväksyttävä. Ja lapset kasvavat ja tarpeet sen mukaan. Minusta olet turhan ankara ja sysäät vastuun lapsille. Itsehän sinä ne rahat tuhlasit "turhuuksiin". Lahja voi olla myös vaikka leffalippu tai lahjakortti hoploppiin, niin ei varmasti jää tavaraa nurkkiin.
Meidän aamutähtemme Jani-Petteri täyttää aattona 18-vuotta ja
hän saa uuden BMW:n sekä kortin johon on ladattu 1000€:lla sähköä.
T.Sonja
16-vuotiaan toivelistalla on aina vaan raha ja sitten yritän miettiä jotain konkreettista annettavaa itse. Olen antanut erilaisia hilavitkuttimia, ruoanlaittoon liittyviä juttuja, tietokonekrääsää, jopa pehmeitä paketteja. Tosi hankala miettiä mitään kivaa ja iloisesti yllättävää annettavaa, rahaa saa joka tapauksessa kuukausittain ja teinillä on sitä jatkuvasti tilillä riittävästi.
Lapsena oli valinta helpompaa, kun halusi jokun tietyn tosi ison legopaketin, jota piti hakea toiselta puolelta Suomea jo kuukausia etukäteen ja maksaa itsensä kipeäksi siitä.
The middle child?