Kuinka kauan kummilapselle tulee ostaa lahjoja?
Milloin on sopivaa lopettaa lahjojen ostaminen kummilapselle? Entä kuuluuko kummilasten sisaruksille ostaa lahja teidän mielestänne?
Kommentit (14)
Samaa mietin. Kummilapsi nyt yhdeksän, lahjasta ei koskaan ole tullut kiitosta, pikemminkin suoraan olen saanut kuulla lapselta että tyhmä lahja. Eipä paljon huvita enää niitä lahjoja ostella.
Sisaruksille ei mielestäni missään nimessä kuulu ostaa lahjaa.
Kunnes lapsi pääsee ripille. Sisaruksille ei pidä lahjoja ostaa.
Sisaruksilla on omat kummit, siis ei missään nimessä lahjoja heille. Kouluikäisille ei enää tarvitse ostaa lahjoja tai ei ainakaan yli kymmenen vuotiaille.
Ajattelin ostaa ylppäreihin asti. Tosin kummilapsi on vasta 11v joten katsotaan nyt miltä tuntuu.
Ostin kummilapsen veljelle lahjan jouluksi kun olivat kummatkin alle 10v. Tuntui vaan kivemmalle. Sittemmin olen ostanut vain kummilapselle. Synttärilahjan ostan kummallekin koska minut kutsutaan kummankin synttäreille.
Itse lopetan sellaisten kummilasten jotka eivät ikinä kiitä saamistaan joulu- ja synttärilahjoista, lahjomisen ripillepääsyyn. Ne jotka ovat muistaneet kiittää lahjoistaan saavat joulu- ja synttärilahjat ainakin täysi-ikäistymiseen asti ja taidan myös muistaa opiskelevaa nuorta siitä eteenpäinkin.
Olen siskoni lapsen kummi. En ole ikinä edes kiitosta saanut lahjoista, viime vuonna ei tullut perheeltä edes joulukorttia. Kuvan olen tainnut saada kerran. Eivät ole kutsuista huolimatta tulleet koskaan käymään. En tiedä, tunnistaisinko kadulla vai en. Lahjat lopetin rippikouluun.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mietin. Kummilapsi nyt yhdeksän, lahjasta ei koskaan ole tullut kiitosta, pikemminkin suoraan olen saanut kuulla lapselta että tyhmä lahja. Eipä paljon huvita enää niitä lahjoja ostella.
Eikai se lapsen syy ole jos Sinä ostit tyhmän lahjan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikai se lapsen syy ole jos Sinä ostit tyhmän lahjan?
Joo joo jollolloo
Rippilahjaan asti olen ostanut synttäti- ja joululahjat. Sitten olen yo- lahjan ostanut.
Häälahjan vielä ostan, jos sellaiseen tulee aihetta.
Rippilahja on se viimeinen, siihen loppuu kummin velvollisuudet.
Ostan myös sisaruksille, koska olen heillekin täti.
Ripilliepääsyyn saa lopettaa, eikä tietenkään sisaruksille osteta, sehän olisi väärin kummilasta kohtaan.