Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ilahtuisitko tällaisesta joululahjasta?

Vierailija
10.12.2019 |

Tavallisen näköinen lahjapaketti, mutta siellä olisi sisällä vain muutama erilainen erikoiskahvi (siis sitä suodatinkahvijauhetta)?
Yritän miettiä lahjoja, jotka saa kulutettua eli ei krääsää. Enkä halua antaa alkoholia ja kukaan läheisistäni ei syö mitään ns. herkkuja eli suklaita ja sellaista.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto, kommentoikaa.

Vierailija
2/39 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en juo kahvia, mutta vastaavasta teevalikoimasta ilahtuisin kyllä. Eli hyvä lahja minusta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ilahtuisin. Tykkään käyttölahjoista.

Vierailija
4/39 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on viime vuotisetkin teelahjat vielä juomatta ja kahvia en juo. Kai sen voisi antaa jollekin eteenpäin, mutta minulle olisi turha enkä siis ilahtuisi. Mieluummin jättäisin väkisinhankitut lahjat saamatta. Joulalahjat lapsille riittää, ja nekin mieluummin tarpeen ja (vanhempiensa) toivomusten mukaan. 

Vierailija
5/39 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin tavallista kahvia, erikoiskahvit ovat järjestään pahoja.

Vierailija
6/39 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluiten ostan itse omat kahvini. Mutta esim. hyvät käsin neulotut villasukat olisivat kyllä tervetulleet.

Vierailija
7/39 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieluiten ostan itse omat kahvini. Mutta esim. hyvät käsin neulotut villasukat olisivat kyllä tervetulleet.

Olen ostamassa nyt lahjoja ihmisille, jotka eivät halua yhtään mitään tavaraa (ei vaatetta, ei sukkia, ei koristeita, ei yhtään mitään sellaista, ei edes saippuaa). Ja lahjan arvo on noin 15 €, joten mitään ravintolalahjakorttia en sillä saa. Eli mitä sinä haluaisit sellaista, jonka voi "tuhota" mahan kautta? Ap 

Vierailija
8/39 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle taas kelpais pullo hyvää amarone-punkkua.

Oleellista siis on, ap, että tunnet lahjan saajan ja hänen makunsa, jotta osaat ilahduttaa käyttölahjalla.

Vierailija
9/39 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ostamassa nyt lahjoja ihmisille, jotka eivät halua yhtään mitään tavaraa (ei vaatetta, ei sukkia, ei koristeita, ei yhtään mitään sellaista, ei edes saippuaa). Ja lahjan arvo on noin 15 €, joten mitään ravintolalahjakorttia en sillä saa. Eli mitä sinä haluaisit sellaista, jonka voi "tuhota" mahan kautta? Ap 

Lahja on siis kuitenkin ihan pakko antaa, vaikka saajat eivät halua mitään eivätkä syö perinteisiä herkkujakaan?

15 e lahjakortti esim. EspressoHouseen tms kahvilaan on jo ihan kiva. Finnkinon lahjalippu on n. 12 e/kpl, myydään neljän kappaleen nipuissa. Tai 15 eurolla ässä-arpoja?

Jotain erikoisempia säilykkeitä, joulutoreilta ja -myyjäisistä voi saada harvinaisempia hilloja, chutneytä, marinoituja valkosipulinkynsiä, hunajaa jne jne.

Vierailija
10/39 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi on pakko ostaa jos toinen ei mitään halua?

Vierailija
11/39 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelpaisi hyvin, jos joisin kahvia. Tuo on juuri sellainen lahja, jonka voi antaa niillekin, jotka eivät tavaralahjoista välitä. Edellytyksenä toki, että lahjansaajat eivät ole niitä, jotka juovat vain Juhla Mokkaa. Silloin olisi turha viedä erikoiskahveja

Vierailija
12/39 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta herkut on parempi kuin kahvi tai tee, koska herkut menee töissä helposti kaupaksi.

Vierailija
13/39 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillähän ei sinällään ole merkitystä ilahtuisinko minä tuosta. Tuskin olet lahjaa minulle ostamassa. Jos olisit, tietäisit, että en juo kahvia etkä toivottavasti toisi sitä minulle lahjaksi. Eli aina lahjaa miettiessä pitää miettiä tykkäisikö lahjan saaja siitä. Ei niin, että onko lahja palstalaisten tai muiden ulkopuolisten mielestä hyvä. 

Vierailija
14/39 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi on pakko ostaa jos toinen ei mitään halua?

Useimmille ihmisille "en minä mitään lahjaa halua/tarvitse" on vain kursailua. Tosiasiassa ovat kuitenkin mielissään kun paketin saavat. Osa jopa loukkaantuu, jos eivät saa, vaikka ensin väittävät että eivät lahjoja halua. 

Vierailija
15/39 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilahdun kyllä kulutettavista lahjoista, mutta olisi kiva, että antaja tietäisi minusta esim. sen, etten juo kahvia, enkä teetä. Suklaa kuluu ja kaikki keksit, marmeladit ja muut jouluherkut. Kahvi ja tee menisi eteenpäin jollekin.

Vierailija
16/39 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilkaapa piparkakkukahvia, herkullista.

Vierailija
17/39 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ilahtuisi, kahvi on mielestäni pahaa. Itse tunnet lahjan saajat paremmin ja voit tehdä päätöksesi sen mukaan. Itse lahjoitan "hankalille" lahjansaajille kortteja, joissa kerron ostaneeni lahjarahoilla aapisia Afrikkaan tai muuta vastaavaa. (Ja ostan siis myös, enkä vain sano :D)

Vierailija
18/39 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihmiset heittäytyvät noin hankaliksi että mikään ei kelpaa nii en varmaan antaisi mitään. Eihän se ole tarkoitus että ihmiset jakavat toisilleen listoja kaikesta mitä eivät halua, aivan hullu ajatuskin. Lahjan antaja antaa sitä mitä hän haluaa antaa tai ei anna mitään jos ei kelpaa.

Vierailija
19/39 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en juo kahvia, joten tuosta en ilahtuisi. Sen sijaan vaikkapa juustolajitelma olisi erittäin mieluinen lahja. Eikä edes tarvitsisi olla mitään tolkuttoman hintaisi juustoja. Jotain edamia erikoisempaa kuitenkin :D

Vierailija
20/39 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäisin, itse vältän myös krääsälahjoja ja olen antanut läheisilleni kahvia, teetä ja makuhunajaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi