Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En kyllä yhtään ihmettele miksi naisten keuhkosyövät ovat lisääntyneet

Vierailija
10.12.2019 |

Kävin moikkaamassa tuttua kynsisalongissa. Se käry oli aivan kammottava. Mitä aineita siellä käytetään?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mille siellä haisee? En ole koskaan käynyt enkä edes ajatellut, että siellä haisee. Kampaamot on kamalia, niiden ohikin oksettaa mennä.

N26

Vierailija
2/11 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mille siellä haisee? En ole koskaan käynyt enkä edes ajatellut, että siellä haisee. Kampaamot on kamalia, niiden ohikin oksettaa mennä.

N26

Oon joskus tehnyt töiden puolesta huoltokeikkaa maaleja valmistavaan yritykseen. Siellä haisi jonkin verran samalta, mutta tää käry oli jotain aivan hirveää. Ihmettelen, miten kukaan voi olla sellaisessa vapaaehtoisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

U u uuuuuuuuu

Vierailija
4/11 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis joo, tunnistan saman asian. En voi mennä kampaamoon tms.juurikin noiden hajujen vuoksi. Mulla on migreeni, joka villiintyy hajuista. Eikö ole mitään lakia ilmanvaihtoon liittyen?

Vierailija
5/11 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä kemikaalit ovat mielenkiintoisia. Sukulaiseni sairastui rintasyöpään 24 v, eikä suvussa ole syöpiä. Geenitestitkään eivät osoittaneet mitään, vaikka yleensä nuorten syövät ovat geneettisiä. Olen miettinyt, paljon sillä on ollut merkitystä, että tytöllä oli viimeiset 10 vuotta joka kuukausi eri neonvärinen pää, tai ne kymmenen tatuointia.

Vierailija
6/11 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken maailman sumutettavat siivousaineet on myös pahasta.

Vierailija
7/11 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis joo, tunnistan saman asian. En voi mennä kampaamoon tms.juurikin noiden hajujen vuoksi. Mulla on migreeni, joka villiintyy hajuista. Eikö ole mitään lakia ilmanvaihtoon liittyen?

Hyvä kysymys, sitä itsekin mietin. Se ilma oli kyllä seisovaa kyseisessä huoneistossa.

Vierailija
8/11 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä kemikaalit ovat mielenkiintoisia. Sukulaiseni sairastui rintasyöpään 24 v, eikä suvussa ole syöpiä. Geenitestitkään eivät osoittaneet mitään, vaikka yleensä nuorten syövät ovat geneettisiä. Olen miettinyt, paljon sillä on ollut merkitystä, että tytöllä oli viimeiset 10 vuotta joka kuukausi eri neonvärinen pää, tai ne kymmenen tatuointia.

Juuri näin-yleensä todella ovat perinnöllisiä. Ainakin tatuoinnit saattavat olla syöpävaarallisia.” Tiedossa kuitenkin on, että tatuointiväreissä voidaan käyttää erilaisia metallisuoloja, orgaanisia aineita tai erilaisia apuaineita, kuten liuottimia. Vuori lisää, että muiden maiden tekemissä tutkimuksissa tatuointiväreistä on löydetty esimerkiksi nikkeliä, erilaisia lyijy-yhdisteitä sekä kromia. THL:n tutkimusprofessori Hannu Kiviranta muistuttaa, että tatuointivärien sisältämillä aineilla on merkitystä, sillä osa väreistä kulkeutuu elimistöön.

– Osa jää ihon alle tatuointikohtaan, mutta itse asiassa aika iso osa lähtee kulkeutumaan elimistöön joko hajonneina tai sellaisenaan. Elimistössä värit päätyvät esimerkiksi imusolmukkeisiin. On sanottu vähän karrikoiden, että tatuoija tatuoi ihonsa lisäksi myös imusolmukkeensa, Kiviranta sanoo.” https://yle.fi/uutiset/3-10470795

Vierailija
9/11 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä mä olen miettinyt, kun nuorenpana siivosin työkseni muutaman vuoden. Ei voi olla hyvästä hengitellä niitä myrkkyjä. Työnantajan puolelta ei mitään suojavarustuksia. Itse hankin käsineet..

Muistan, että mulla oli ihossa toisinaan punaisia läikkiä pitkien työrupeamien jälkeen. Silloin ajattelin vaan, että no ei se syöpä vielä korjaa sitten viisikymppisenä, kun elämä on jo muutenkin ohi. Olin tyhmä jo silloin.

N47 elämänsä vedossa, mutta kuinka kauan?

Vierailija
10/11 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmat syylliset:

* tupakointi ja passiivinen tupakointi

* radon (altistuminen siis ennen niitä radonsulkuja)

* asbesti (yhdistettynä tupakointiin on tappava)

Lisäksi vahvat epäillyt:

Kynsistudioiden liuottimet ym. Tästä löytyy ihan tutkimuksiakin.

Tatuoinnit: niissä oli muistaakseni juuri julkaistun jutun mukaan nikkeliä ja lyijyä. Ainakin noita.

Vierailija
11/11 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä mä olen miettinyt, kun nuorenpana siivosin työkseni muutaman vuoden. Ei voi olla hyvästä hengitellä niitä myrkkyjä. Työnantajan puolelta ei mitään suojavarustuksia. Itse hankin käsineet..

Muistan, että mulla oli ihossa toisinaan punaisia läikkiä pitkien työrupeamien jälkeen. Silloin ajattelin vaan, että no ei se syöpä vielä korjaa sitten viisikymppisenä, kun elämä on jo muutenkin ohi. Olin tyhmä jo silloin.

N47 elämänsä vedossa, mutta kuinka kauan?

Ei hanskoja firman puolesta. Onpa karua.