Miettikää tätä: ensi vuonna 1990 -syntyneet ovat kolmekymppisiä ja 1980 -syntyneet niitä uusia nelikymppisiä!?
Kommentit (48)
Kiitos muistutuksesta, voi hitto että ahistaa! T. Kolmen kuukaden päästä 40v
Vierailija kirjoitti:
Kiitos muistutuksesta, voi hitto että ahistaa! T. Kolmen kuukaden päästä 40v
Tuosta suunta on vain alaspäin. Alkaa tulla kaikenlaista pientä kramppaa ja ei jaksa samalla tavoin kuin nuorena. Tuntuuko siltä, että hetki sitten olit vasta 20v? Mieti, sama aika eteenpäin niin olet jo 60v :O
Me 1960 syntyneet, jotka juhlimme läpi hauskan 1980 -luvun, hankimme perheen ja kasvatimme lapset 1990-luvulla, täytämme 2020 jo 60 vuotta ja lähestymme hurjaa vauhtia eläkeikää.
Mihin se elämä ja villi nuoruus ehti hävitä?
Elämä on lyhyt . Vasta nyt nelikymppisenä sen tajuaa. Niin kovin lyhyt...
Järkyttävää tämä on, täytän ensi vuonna 30 ja työkokemusta on vain pätkistä ja freelance-toimeksiannoista. Juna meni jo, ei ole enää mahdollisuuksia vakituiseen rehelliseen palkkatyöhön.
Ihan hullulta kuulostaa :D
Just täytin 38v. Olen nuorekkaan näköinen (kysytään aina papereita, julkisissa tarjotaan lastenlippuja) ja elämäntyylinikin on aika nuorekas ja urbaani vaikka olen 3 lapsen äiti. Pysyn ajan hermoilla nuorten villityksissä ollessani opettajana töissä.
Lapsena ja nuorena, vielä pari kymppisenäkin sitä piti nelikymppisiä ihan fossilleina ja ikäloppuina. Kauheaa huomata että kahden vuoden päästä ikää on 40v. Eikä tunnu yhtyään siltä että olisi keski-ikää lähestyvä vanhus.
Ja siis mun esikoinenkin täyttää ensi vuonna 18v. Se se vasta hullua onkin :D
Mitenkäs 1970 tai 1960 syntyneet? Voisitko ap laskea myös näiden iät?
Vierailija kirjoitti:
1970 -syntyneiden ikä on laskettuna aloitusviestissä, mutta 1960 -syntyneet täyttävät pyöreät 60-vuotta! Eläkeikäkin kolkuttelee jo ovella.
-ap
Mä havahduin viime viikolla kun puhelin muistutti tapailemani miehen syntymäpäivästä. Toki siis muistin synttärit itsekin, mutta se mikä havahdutti tai oikeammin järkytti oli puhelimen näytöllä vilkkuva teksti "xxxxx 50". Olen itsekin vähän päälle neljäkymmentä, mutta jotenkin en ollenkaan osannut mieltää tuon miehen täyttävän tosiaan 50 vuotta ennen kuin numerot näkyi tuossa muistutuksessa.
Jotenkin olin ajatellut, että josko tästä jotain syvempääkin kehittyy niin meillä on vielä koko elämä aikaa tehdä yhdessä asioita. Hulluinta oli varmasti se, että olin jo ehtinyt mennä asioiden edelle ja unelmoida jopa yhteisestä lapsesta. Nyt olen ollut viikon verran aika maassa tämän kaiken tajuamisen takia, hoksasin nimittäin tässä samalla, että eihän sitä aikaa ole enää minullakaan lapsentekoon vaan jäänkin lapsettomaksi. Jotenkin sitä ei ollenkaan ole tajunnut ajan kulumista vaan ihan oikeasti pidin itseäni tyyliin kolmekymppisenä jolla on vielä aikaa vaikka mihin.
Voin muuten sanoa, että tuo mieskin on aika ihmeissään nyt. En tietenkään ole lopettamassa tapailua mutta kyllä tässä nyt on sulateltavaa. Toisaalta itselle on kyllä jo herännyt kysymyksiä siitäkin, että onko tässä sitten enää mitään järkeä? Mies on todellakin vihdoin just sellainen mitä olen aina odottanut, mutta kun nyt ei enää olekaan mahdollista edes aloittaa sellaista yhteistä elämää mistä olen haaveillut niin tuleeko tästä sitten kuitenkaan mitään. Sellaiseen perhe-elämään tämä mies sopii kyllä varmasti kuin nenä päähän mutta me tavattiin ainakin 20 v liian myöhään. Toisaalta en enää itsekään tiedä mitä haluan kun sitä ei enää olekaan saatavilla mikä tähän asti on ollut suunnitelma.
Sekavaa tekstiä, sori. Ja ap, tajuan todellakin mitä tarkoitat.
N42
Oi voi, muistampa ajan, kun chatit ja habbo alkoivat olemaan ihan kuolleita kun "siellä on nykyään vaan jotain v*tun ysikymppisiä".
Nyt tuo pari vuotta ei paina enää missään, vaan täällä sujuvasti yhdessä mammaillaan, jopa eri vuosikymmenien ihmiset keskenään.
T. -88
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1970 -syntyneiden ikä on laskettuna aloitusviestissä, mutta 1960 -syntyneet täyttävät pyöreät 60-vuotta! Eläkeikäkin kolkuttelee jo ovella.
-ap
No älä. Muistan kun työkaverilla oli viisikymppiset ihan just äsken ja kas, nyt se jo järkkäillee 60-vuotisjuhliaan..
Yhtä hetkessä olen itsekin vanhentunut 10 vuotta ja olenkin 45-vuotias kolmevitosen sijaan..
Aika vaan kiihtyy.
Itse mietin tässä samaa tosin vähän eri kautta. Muistan oikeinkin hyvin kun olin siis ihan just äsken (eli vuonna -89) kummisetäni 50-vuotisjuhlissa ja nyt kummisetäni juhlii 80-vuotissynttäreitään ja itsestäni tuntuu ihan siltä ettei tässä ajassa ole ehtinyt vielä edes tapahtua mitään.
Samoin yllätyin kesällä, kun tajusin että vuonna -69 syntynyt teiniaikojen poikaystäväni täytti saman 50 vuotta. Jotenkin en enää ihmettele yhtään sitä kuinka kaikki vanhat sukulaiset aina siunaili ajan kulumista ja sitä että joko sinäkin olet noin isoksi kasvanut..
n45+
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävää tämä on, täytän ensi vuonna 30 ja työkokemusta on vain pätkistä ja freelance-toimeksiannoista. Juna meni jo, ei ole enää mahdollisuuksia vakituiseen rehelliseen palkkatyöhön.
Sama juttu, tässä iässä pitäisi olla jo vaikka mitä jos ne haluaa elämässään saavuttaa, mutta nämä pelkät pätkätyöt pilaa kaiken. Tuntuu, ettei pääse elämään sitä omannäköistä elämää vaan se päinvastoin vain pakenee kokoajan kauemmaksi.
Asiat pitäisi saada tehdä ajallaan, koska elämä ei odota.
Vierailija kirjoitti:
Mä havahduin viime viikolla kun puhelin muistutti tapailemani miehen syntymäpäivästä. Toki siis muistin synttärit itsekin, mutta se mikä havahdutti tai oikeammin järkytti oli puhelimen näytöllä vilkkuva teksti "xxxxx 50". Olen itsekin vähän päälle neljäkymmentä, mutta jotenkin en ollenkaan osannut mieltää tuon miehen täyttävän tosiaan 50 vuotta ennen kuin numerot näkyi tuossa muistutuksessa.
Jotenkin olin ajatellut, että josko tästä jotain syvempääkin kehittyy niin meillä on vielä koko elämä aikaa tehdä yhdessä asioita. Hulluinta oli varmasti se, että olin jo ehtinyt mennä asioiden edelle ja unelmoida jopa yhteisestä lapsesta. Nyt olen ollut viikon verran aika maassa tämän kaiken tajuamisen takia, hoksasin nimittäin tässä samalla, että eihän sitä aikaa ole enää minullakaan lapsentekoon vaan jäänkin lapsettomaksi. Jotenkin sitä ei ollenkaan ole tajunnut ajan kulumista vaan ihan oikeasti pidin itseäni tyyliin kolmekymppisenä jolla on vielä aikaa vaikka mihin.
Voin muuten sanoa, että tuo mieskin on aika ihmeissään nyt. En tietenkään ole lopettamassa tapailua mutta kyllä tässä nyt on sulateltavaa. Toisaalta itselle on kyllä jo herännyt kysymyksiä siitäkin, että onko tässä sitten enää mitään järkeä? Mies on todellakin vihdoin just sellainen mitä olen aina odottanut, mutta kun nyt ei enää olekaan mahdollista edes aloittaa sellaista yhteistä elämää mistä olen haaveillut niin tuleeko tästä sitten kuitenkaan mitään. Sellaiseen perhe-elämään tämä mies sopii kyllä varmasti kuin nenä päähän mutta me tavattiin ainakin 20 v liian myöhään. Toisaalta en enää itsekään tiedä mitä haluan kun sitä ei enää olekaan saatavilla mikä tähän asti on ollut suunnitelma.
N42
Siis mitä? Mihin mies on liian vanha jos sinäkin olet jo lastentekoiän ylittänyt?
Eihän 8 vuoden ikäero ole paljon mitään ainakaan noin vanhana (heh, sori - ette ole vanhoja kumpikaan ja ikä on vaan numero!) .
Mä oon 30 ja musta on hassua ajatella, että ens vuonna vm 2000 on jo 20 v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu, tässä iässä pitäisi olla jo vaikka mitä jos ne haluaa elämässään saavuttaa, mutta nämä pelkät pätkätyöt pilaa kaiken. Tuntuu, ettei pääse elämään sitä omannäköistä elämää vaan se päinvastoin vain pakenee kokoajan kauemmaksi.
Asiat pitäisi saada tehdä ajallaan, koska elämä ei odota.
Oon myös samaa mieltä, kolmekymppisenä pitäisi olla:
Koulut käytynä loppuun
vakituinen parisuhde, mielellään avioliitto
vakituinen työ
Asuntolaina
Ensimmäinen lapsi tuloillaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N42
Siis mitä? Mihin mies on liian vanha jos sinäkin olet jo lastentekoiän ylittänyt?
Eihän 8 vuoden ikäero ole paljon mitään ainakaan noin vanhana (heh, sori - ette ole vanhoja kumpikaan ja ikä on vaan numero!) .Mä oon 30 ja musta on hassua ajatella, että ens vuonna vm 2000 on jo 20 v.
Täh!? nää 2000 syntyneet ovat maks 7-8 -vuotiaita.. :O
Miten tää aika voi mennä näin nopeaan?
Joillakin, esim AP:lla on näköjään ihan v*tun tylsä elämä.
10 kk päästä 40 v. Ihan sama. Huvittaa lähinnä nämä asiasta ahdistuneet.
Vierailija kirjoitti:
Elämä on lyhyt . Vasta nyt nelikymppisenä sen tajuaa. Niin kovin lyhyt...
Jotenkin järkyttävää ymmärtää, että näin nelikymppisenä oma elämä ei ehkä olekaan vasta jossain puolivälissä vaan hyvinkin voi ollakin jo loppupuolella. Ettei sitä aikaa olekaan enää välttämättä vaikka ja kuinka ja vaikka mihin.
Siihen malliin reilusti on kuolema korjannut noita 50-60-vuotiaita julkkiksiakin lähiaikoina ettei tämä totuus pääse edes unohtumaan..
kamalaa, mihin tämä aika meni?? En halua olla nelikymppinen :O juuri hetkisitten olin vielä yliopisto-opiskelija.