Pitääks maistraatti häissä jonkun taluttaa sut luovutettavaksi? Miten on? Vai mennääks siinä vaan paikoilleen?
Kommentit (10)
Pitääkö joissain häissä jonkun taluttaa sut luovutettavaksi?? Ei mua ainakaan kirkossa kukaan taluttanut mihinkään ja ihan naimisissa ollaan.
Maistraattihäissä morsian laitetaan korkean paalun nokkaan istumaan ja alaston sulhanen kiipeää hänet sieltä alas vieraiden heitelessä heitä pähkinöillä. Tämä symbolisoi parin suhdetta Darwinistiseen evoluutioon ja sukulaisuuteen apinain kanssa. Sitten uhrataan vuohi.
Tässä saa tehdä mikä hyvältä tuntuu eli joku voi olla luovuttamassa morsiammen tai morsiuspari voi kävellä ihan itse.
Eihän kirkossakaan se luovuttaminen ole pakollinen. Ihan turhaa Jenkkilästä kopioitua hömpötystä.
Luovuttaa? Minä en ole kenenkään omaisuutta, eikä kukaan minua taluttele yhtään mihinkään. Missä jenkkisaippuassa sä elät?
Sehän on miten tuo itse kukin haluaa ja tahtoo. - Ei morsiammen , eikä myöskään sulhasen taluttaminen - ole pakollinen osa häitä ja avioliittoon vihkimistä, vaikka menisi kirkossa naimisiin.
Ainoa mitä tarvitaan hääparin e. kahden avioliitosta sopivan lisäksi on kaksi tapahtuman todistajaa sekä avioparin vihkijä. (avioliitto määritellään kahden henkilön väliseksi liitoksi, joka vahvistetaan vihkimällä).
Sinkkumies
Ei muita muotovaatimuksia kuin kaksi todistajaa paikalla. Mikäli niitä ei ole omasta takaa, tulee maistraatista.
Ja kuten on sanottu, niin ei taluttaminen kuulu kuin jenkkileffoihin.
Joo, hihnassa talutetaan. Halusit tai ei. Muuten liitto ei ole pätevä.
Meidät vihittiin maistraatissa. Käveltiin yhdessä tuomarin/ vihkijän eteen, muutama ystävä-todistajaa seisoi vieressä. Ei se sen kummempaa ollut.
Missään ei tarvitse taluttaa. Jos olisin mennyt kirkossa naimisiin, en kyllä olisi ollut kenenkään talutettavana.