Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten tuota kiusaamista ei saada loppumaan???!

Vierailija
10.12.2019 |

Kouluissa on kamerat. Pitäisi olla joka käytävällä. Jos jonkun laukku revitään ja auotaan lattialle tai tönitään, kiusattu voisi ilmoittaa ajankohdan opettajalle ja opettajat tarkistaa nauhat JA sitten TODELLA pelottavan ja vihaisen oloisesti siirtää kiusaajat vaikka johonkin erityisluokkaan jossa mukana vakavan oloinen lääkäri. Ja keskustellaan että onko heillä jotain ongelmia, päässään, kotona, miksi ja miten voivat olla noin ilkeitä. Kerrotaan että he saavat potkut koulusta jos vielä tulee jotain kiusaamista ilmi.

Nyt ilmeisesti opettajat on ihan alisteisessa asemassa ja nyökyttelee kiusaajille jotka sanoo että tapahtunut oli vaan läppä blabla ja vaimealla varovaisella äänellä pyytävät että eivät vitsaile niin että kaikki ei ymmärrä.

Kyseessä kuitenkin ihan hlvetin iso osa nuoren elämää, kiusatuksi tulo koulussa vaikuttaa niin kaikkeen!

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuneeko siitä, että kiusaajat ovat yhteiskunnassa yleisestikin juhlitussa asemassa? Se stereotyyppinen kuva jossa kiusaajat ovat syrjäytyneiden perheiden rappiolapsia ei ole totuudenmukainen. Pahimmat kiusaajat löytyvät niistä sosioekonomisen hierarkian ylätasanteilta.

Vierailija
2/17 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kouluissa edelleenkään ole yleisesti mitään joka paikkaan kuvaavia ja nauhoittavia kameroita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku jää kiinni kiusaamisesta pitäis häntä kohtaan heti olla halveksuva ja epäilevä jokaisen opettajan. Välitunnilla kerrotaan kaikille opeille et Molla-Maija on nyt potkinut Katariinaa.

Eikä niin että hän on jonkun lempioppilas ja elää jossain kuplassa että voi tehdä mitä vaan pskaa toisille.

Kun kiusaaja huomaisi miten opettajat ja muut aukroriteetit ovat pettyneitä häneen, varmaan miettii enemmän tekoaan ja jos katuu ja lopettaa opettajat voivat taas ottaa hänet suosioonsa.

Kiusaamisen lopettamisen tärkeys varmaan korostuu yläasteella, kun pitäisi jo kaikkien osata käyttäytyä ja olla muodostanut jotain empatiaa kanssaihmisiä kohtaan, ellei jokin ole mennyt vikaan.

Vierailija
4/17 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Koulukaveri kuvasi, kun Kiia kävi vessassa: Kiusaaminen vei suljetulle osastolle"

https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/c3b0374b-8dbe-4151-9d68-0b44ff3…

Kamerat kouluihin ja kiusaajien päähän taputtelu loppumaan!

Muistan kyllä itsekin että moni kiusaajaTYTTÖ oli opettajien "kavereita". Kiusaajapojat yleensä oli huonoja koulussa ja opettajien silmätikkuja. Mutta tytöt kyllä saattoi esittää aivan toista opettajalle, mitä olivat toiselle oppilaalle.

Vierailija
5/17 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella kiusaajalla on täysi oikeus lopettaa kiusaaminen. Vaikka NYT.

Vierailija
6/17 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen usein, miten jotakin kiusataan, onko ihminen niin nössö, ettei saa pidettyä puoliaan? Sama työpaikkakiusaaminen, eikö helvetti ihminen pidä puoliaan ja pistä vastaan?

Meikäläistä ei ole koskaan kiusattu, eikä kiusata. En kyllä kiusaa itsekään ketään.

Vierailija
7/17 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinun aloituksiakaan saa kukaan loppumaan, ap. Kiusaamista on aina ollut ja tulee aina olemaan. Se ei ole ongelma. Ongelma on enemmän se, ettei kasvattajat anna kivoille lapsille tarpeeksi hyviä työkaluja ongelman kohtaamiseen vaan rohkaisevat uhrimentaliteettiin. Tuttavani opetti lapselleen itsepuolustustaitoja, ja johan loppui kiusaaminen, kun tyttö pisti kiusaajaa pataan. En tarkoita, että kaikki tilanteet pitäisi ratkaista fyysisesti, mutta tämä on vain esimerkki. Minua kiusattiin koulussa, ja näin jälkeenpäin katsoen ainoa ongelma koko asiassa oli se, ettei oma "kasvattajani" antanut vihreää valoa sille, että yksinkertaisesti pidän puoleni. Olin kuitenkin luokan fiksuin lapsi ja olisin helposti pystynyt puhumaan kiusaajat nurkkaan, jos vain olisi ollut lupa.

Vierailija
8/17 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen usein, miten jotakin kiusataan, onko ihminen niin nössö, ettei saa pidettyä puoliaan? Sama työpaikkakiusaaminen, eikö helvetti ihminen pidä puoliaan ja pistä vastaan?

Meikäläistä ei ole koskaan kiusattu, eikä kiusata. En kyllä kiusaa itsekään ketään.

Kiusaaja asettuu niin alas että hyvinkasvatettu peruskiltti ihminen menee hämilleen, ei siihen oikein voi vastata takaisin menemättä kiusaajan tasolle. Minne ei normaali ihminen edes osaa mennä. Toisen ryhmän harjoittamaa henkistä kiusaamista kohtaasi, et voi estää mitenkään.

Kiusaamista tapahtuu paljon kateudesta. Kiusatuilla on yleensä ongelmia kotona. Kiusaamista tapahtuu myös, jos joku on erilainen tai selvästi heikko. Tällainen kiusaaminen on eläimellistä.

Vierailija
9/17 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä nähnyt kiusattujen pitävän puoliaan, mutta eihän se mitään auta. Miksi kuulet, että takaisin sanominen tai lyöminen mitään auttaisi? Kiusaajathan nimenomaan haluavat sen reaktion kiusatulta.

Vierailija
10/17 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sinun aloituksiakaan saa kukaan loppumaan, ap. Kiusaamista on aina ollut ja tulee aina olemaan. Se ei ole ongelma. Ongelma on enemmän se, ettei kasvattajat anna kivoille lapsille tarpeeksi hyviä työkaluja ongelman kohtaamiseen vaan rohkaisevat uhrimentaliteettiin. Tuttavani opetti lapselleen itsepuolustustaitoja, ja johan loppui kiusaaminen, kun tyttö pisti kiusaajaa pataan. En tarkoita, että kaikki tilanteet pitäisi ratkaista fyysisesti, mutta tämä on vain esimerkki. Minua kiusattiin koulussa, ja näin jälkeenpäin katsoen ainoa ongelma koko asiassa oli se, ettei oma "kasvattajani" antanut vihreää valoa sille, että yksinkertaisesti pidän puoleni. Olin kuitenkin luokan fiksuin lapsi ja olisin helposti pystynyt puhumaan kiusaajat nurkkaan, jos vain olisi ollut lupa.

Olisit puhunut. Kiusaamista voi olla aina, mutta kyllä sen kitkemiseen voidaan ottaa järeämmät aseet opettajien toimesta. Aina kun joku kiusaamistapaus alkaa, siihen keskityttäisiin todella ja pantaisiin loppumaan. Ja seuraavan alkaessa sama juttu.

ap

Vierailija
11/17 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisit puhunut. Kiusaamista voi olla aina, mutta kyllä sen kitkemiseen voidaan ottaa järeämmät aseet opettajien toimesta. Aina kun joku kiusaamistapaus alkaa, siihen keskityttäisiin todella ja pantaisiin loppumaan. Ja seuraavan alkaessa sama juttu.

Olisin puhunut? Joo olisin puhunut kun se senhetkisen elämäni lankojen pitelijä uhkaa minua ties millä jos teen sen? Idiootti.

ap

Vierailija
12/17 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin puhunut? Joo olisin puhunut kun se senhetkisen elämäni lankojen pitelijä uhkaa minua ties millä jos teen sen? Idiootti.

ap

Vastasin kärkkääsi kuten sinäkin heti ensimmäiseksi teit. Oliko tämä kasvattajasi siis siellä luokassa aina vahtimassa, ettet voi puolustaa itseäsi? Oletko äitihullu? Jos olet, niin lopetetaan keskustelu tähän.

Ap

Vierailija
13/17 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Vastasin kärkkääsi kuten sinäkin heti ensimmäiseksi teit. Oliko tämä kasvattajasi siis siellä luokassa aina vahtimassa, ettet voi puolustaa itseäsi? Oletko äitihullu? Jos olet, niin lopetetaan keskustelu tähän.

Ap

Älä viitsi. Jos olisit yhtään normaali ihminen, tietäisit, että mukavien kilttien lasten maailman määrittää se kotoa tuleva ajattelumalli. Olet aika hvetin kohtuuton tässä kohtaa.

Vierailija
14/17 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska opettajamaailmassa, politiikassa, yrittäjyydessä, sairaalamaailmassa ihan kaikkialla perheissäkin jne tapahtuu samaa. Kiusaaminenhan on ihan rakenteellinen kuvio, jossa se, jok a parhaiten osaa manipuloida eikä omaa empatiaa kanssaeläjiään kohtaan, vaan näkee heidät joko tikapuina tai esteinä omalle egolleen ja uralleen, tulee tuhota.

Vierailija
15/17 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska opettajamaailmassa, politiikassa, yrittäjyydessä, sairaalamaailmassa ihan kaikkialla perheissäkin jne tapahtuu samaa. Kiusaaminenhan on ihan rakenteellinen kuvio, jossa se, jok a parhaiten osaa manipuloida eikä omaa empatiaa kanssaeläjiään kohtaan, vaan näkee heidät joko tikapuina tai esteinä omalle egolleen ja uralleen, tulee tuhota.

Tämä on luontaista evoluutiota. Joko opit pärjäämään noiden kanssa tai et, ja jäät paitsioon. Ei mitään epäreilua minusta. Olen siis itse kiusattu, kaikilla areenoilla. Mutta nyt olen oppinut panemaan jauhot suuhun kaikille idiooteille. Toimii.

"Mutta entä ne jotka ei opi ja wää wää?" Ei kiinnosta. Ihan tarpeeksi vaivaa oli hoitaa asia omalla kohdalla.

Vierailija
16/17 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä nähnyt kiusattujen pitävän puoliaan, mutta eihän se mitään auta. Miksi kuulet, että takaisin sanominen tai lyöminen mitään auttaisi? Kiusaajathan nimenomaan haluavat sen reaktion kiusatulta.

Itse asiassa eivät halua. Kiusaaja haluaa kiusatun olevan alistuva ja itkua tuhertava raukka joka antaa kiusaajallaa suuren vallan tunteen. Kiusaajaa vastaan asettuminen uhkaa kiusaajan valtaa ja asettaa hänet itse epävarmaan asemaan jota hän ei halua.

Tämä ei tietenkään tarkoita millään tavalla että uhrin pitäisi kyetä siinä tilanteessa puolustamaan itseään koska tiedän että suuresta osasta ei ole siihen. Mutta jos siihen kykenee niin se on usein varsin hyvä vaihtoehto ja kohottaa kiusatun itsetuntoa koska hän muuttuu passiivisesta uhrista aktiiviseksi toimijaksi.

Muistan vielä kuin eilisen päivän kun minua pitkään kiusannut poikajoukko saartoi minut ja haastoi tappeluun. Olin aivan kauhuissani ja melkein lamaantunut. Yksi jengin pojista tökättiin siihen minun eteeni ja käskettiin antamaan minulle turpaan. Kun katson häntä siinä edessä niin tajusin äkkiä että hän pelkäsi tilanteessa ihan yhtä paljon kuin minäkin. Ei hänkään oikeasti halunnut mitään tappelua mutta oli vain pakotettu siihen kun muu jengi yllytti. Sain siitä voimaaa ensimmäistä kertaa elämässäni nousta vastarintaan ja jotenkin minulle tuli joku raivo ja uhma päälle siinä. Kävinkin suoraan tuon pojan kimppuun ja kaadoin hänet maahan ja vähän siinä sitten mätkittiin ja painittiin, mitä nyt sellaiset 11-vuotiaan pojat nyt osaavat. Mutta minä siitä nousin jonkinlaisena voittajana ja kävelin vain sitten pois ilman että kukaan esti. Muistan vieläkin sen miten sydän pamppaili ja adrenaliini virtasi. Oli sellainen valtava riemu siitä että uskalsin vihdoin nousta näitä kiusaajia vastaan.

Ei se kiusaaminen ihan täysin loppunut siihenkään mutta ei sen jälkeen enää ollut koskaan enää fyysistä vaan vain pientä naljailua ja naureskelua.

Vierailija
17/17 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ap

Älä viitsi. Jos olisit yhtään normaali ihminen, tietäisit, että mukavien kilttien lasten maailman määrittää se kotoa tuleva ajattelumalli. Olet aika hvetin kohtuuton tässä kohtaa.

Eli olisut tarvinnut opettajia puolustamaan sinua ja laittamaan kiusaajat ruotuun, niinkuin aloituksessa esitin. Koska et itse pystynyt siihen syystä x. Helpompi se opettajien on muuttaa toimintatapojaan yhteisesti, kuin valvoa mitä jokaisen perheessä neljän seinän sisällä tapahtuu. Se on mahdotonta.

Ap