Onko sulla ihmistä jonka puolesta ottaisit luodista
Kommentit (43)
Kimurantti tilanne. Tunnetasolla toisaalta voisin mutta käytännössä en, koska kuolisin itse ja rakastettu löytäisi uuden rakkaan tilalleni. Jep, olen itsekäs.
Riippuu tietysti tilanteesta, mutta jos joku sanoisi, että sinä tai tuo toinen, niin kyllä varmaan olisin monen tuntemattomankin vuoksi kuolemaan.
Ottaisin jokaisen ihmisen puolesta koska olen kristitty. Sillä ei ole suurempaa rakkautta kuin antaa henkensä toisen puolesta. Se joka kadottaa elämänsä löytää sen. Kristuksen tähden.
Vaikea sanoa, miten tositilanteessa toimisin. Yleensä niissä ei ole aikaa miettiä, vaan ihminen toimii ennakkosuunnitelman tai vaiston varassa. Esimerkiksi töissä olen vastuussa oppilaiden turvallisuudesta, joten periaatteessa voisin joutua tilanteeseen, jossa olisin vaarassa, kun suojelisin heitä. Tähän olen myös tietyllä tapaa asennoitunut. Sitten taas jos tulisi tilanne, missä pitäisi miettiä, kumman henki lähtisi, niin useissa tapauksissa en varmaan voisi päättää suuntaan enkä toiseen.
Oman lapsen puolesta olisin luultavasti kaikkein eniten valmis uhrautumaan. Lisäksi ehkä jossakin sellaisessa tilanteessa, missä pitäisi valita minä tai joukko muita.
Estoniassa oli nuoria kristittyjä jotka auttaneet toisiaan vaikka tiesivät kuolevansa. Itkettää noin suuri usko nuorella :)
Sotilaat maassamme tekivät sen ja jokaisen tulisi olla valmis samaan. Kunnia-asia.
Toisinaan on. Kerran menin väliin ystävän ja hänen "poikaystävänsä" riidellessä. Mies uhkasi kaivaa laukustaan puukon, en väistänyt, totesin vain itsekseni, että aha, näinkö se lähtö sitten tulikin. Koska kirjoitan tämän, arvaatte ettei mitään veistä kaivettu laukusta.
Vierailija kirjoitti:
Lapset. Mies ei haluaisi ikinä että tekisin tuollaista hänen puolestaan.
Minullakin on oma lapseni, jonka puolesta kuolisin. Jollei minulla olisi lasta, voisin kuolla toisten lapsien puolesta ja äitien. Äitinä minun pitää ajatella omaa lastani, joka jäisi äidittömäksi, jos kuolisin.
Lapsettomana priorioisin, kenellä olisi mielestäni itseäni tärkeämpää tehtävää maailmassa. Sen puolesta voisin kuolla.
Kenen tahansa, kuka seuraavaksi on vuorossa. Haluan lähteä jo.
Vierailija kirjoitti:
Toisinaan on. Kerran menin väliin ystävän ja hänen "poikaystävänsä" riidellessä. Mies uhkasi kaivaa laukustaan puukon, en väistänyt, totesin vain itsekseni, että aha, näinkö se lähtö sitten tulikin. Koska kirjoitan tämän, arvaatte ettei mitään veistä kaivettu laukusta.
Oikeasti ihan todella rohkeasti teit, harvasta on tuollaiseen. Ja voitit vielä henkisenkin taistelun sitä äijää vastaan, olit vahvempi kuin puukko. Sankari!Saisi Sauli antaa prenikan.
Ei.
En keksi kuka muu olisi sellainen kuin oma lapsi, ja minulla ei ole lapsia.
On, oma siskoni. Hän on paras ihminen, jonka tiedän. Käsittämättömän epäitsekäs ja hyvä. Minä en ole. Lapsia eikä puolisoa minulla ei ole, varmaan heidänkin eteen hyppäisin, jos olisi.
Jos kaikki tässä maailmassa olisivat niinkuin minun siskoni, maailma olisi täydellinen paikka elää.
Ei ihmistä tällä hetkellä, mutta lemmikkini puolesta kyllä.
Lapset. Mies ei haluaisi ikinä että tekisin tuollaista hänen puolestaan.