Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinien äidit, tiedättekö lastenne lahjatoiveita tai muuten kiinnostuksenkohteita?

Vierailija
09.12.2019 |

Jotenkin lohduton kuva piirtyy kun olen nyt parilta kaverilta kysellyt että mistäs heidän 13-15 v teinit tykkäis jouluna lahjaksi ja molemmilta vastaus että en kyllä osaa yhtään sanoa, kysy siltä. Joo onhan mulla puhnro mutta ei olla tekemisissä muuten viesteillä niin tuntuu hölmöltä kysellä. Onko tavanomaista että teininä on NIIN etääntynyt vaihe että vanhempi ei osaa kertoa mitään lapsen mieltymyksistä, kaupoista joista tykkää, kahviloista joista käy (lahjakortteja ajatellen) tai yhtään mitään lapsen elämästä?? tuntuu tosi oudolta. Olin itsekin sotajalalla äitini kanssa teininä mutta uskoisin että hän oli kuitenkin edes jotenkin jyvällä elämästäni yläasteenkin aikana. Ärsyttää. Annanko vaan rahaa?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi nopeesti ne mielenkiinnot vaihtuu, mutta kyllä mä aina kysyn.

Vierailija
2/7 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä vois sanoa edes että viime viikolla tykkäs Henkka maukasta. Ärsyttää jotenkin. Itse haluaisin pysyä lasten elämästä jyvällä edes jollain tasolla! Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivovat ettet ala säätää ja että annat rahaa, mutteivät kehtaa sanoa sitä.

Vierailija
4/7 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjakortti! Kun vietät yhden lauantain kiertäen kauppakeskuksen kaikki vaatteita myyvät liikkeet etsien mustaa, löysää college-paitaa, mutta mikään nähdyistä paidoista ei ole sellainen, jota teini tarkoitti, päädyt antamaan rahaa ja toivot hänen hoitavan ostokset itsenäisesti/ kavereiden kanssa.

Ovat siis todella tarkkoja millainen, mihin tarkoitukseen ja mitä merkkiä oleva tuote. Esim. Mikä tahansa kulmageeli ei käy vaan se on oltava tietyn vloggarin suosittelema.

Vierailija
5/7 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla poika ei ole toivonut enää juurikaan mitään. Uskoo varmaan saavansa muutenkin saman tyyppisiä lahjoja kuin muinakin vuosina.

Vierailija
6/7 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tiedän kiinnostuksen kohteet, mutta kun on niin tarkka omasta tyylistään ja siitä, mitä haluaa ja tarvitsee, niin helpommalla itsekin pääsen kun kysyn tytöltä suoraan lahjatoiveet. Osaisin kyllä kuitenkin sen verran vastata, että tietäisin, mihin voi vaikka lahjakorttia hankkia, mutta täsmälahjat olisi kyllä kysyttävä teiniltä itseltään (onneksi on sen verran jo kertoillut, että olen osannut vastata lahjatoivetiedusteluihin).

Vierailija
7/7 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 15v tyttö ei osaa itsekään sanoa mitä haluaa, kun ei hänellä ole mitään mitä tarvitsisi.

Jos mä sanoisin noin niin ihan sillä sanoisinkin, että lapsi on jo lähes aikuinen joten hän voi puhua itse omasta puolestaan ja samalla kannustaisin pitämään yhteyttä. Ei sillä, että en tuntisi lastani. Kauhistelet, että vanhemmat ei ole perillä lastensa asioista, mutta itse et voi viestiä laittaa, "kun ei muutenkaan viestitellä". Miksi ei?! Kuitenkin sen verran läheinen, että lahjan ostat?