maksanut vahingossa saman laskun useaan kertaan
Tajusjn juuri että olen vahingossa maksanut n. 500 e edestä laskuja tuplana. Tästä on jo aikaa, onko todella mahdollista että laskun saaja ei olisi huomannut näitä? Kyseessä on toistuva kk-maksu, olen tehnyt osan väärällä viitteellä. Miten nämä yleensä hoidetaan, palautuksena vai hyvityksenä seuraavien kuukausien maksuista?
Kommentit (7)
mua kiinnostaa odotetaanko näiden kohdalla yleensä että maksaja itse huomaa ja reklamoi vai tehdäänkö palautus oma-aloitteisesti? Eikö hälytyskellojen pitäisi soida jos tilille ilmaantuu liikaa rahaa?
Perit takaisin ne väärällä viitteellä maksetut tai vaadi ottamaan huomioon hyvityksenä seuraavassa laskutuksessa.
Yleensä hyvitetään tulevista laskuista. Onko saaja ollut yksityinen vai joku yritys?
Vierailija kirjoitti:
mua kiinnostaa odotetaanko näiden kohdalla yleensä että maksaja itse huomaa ja reklamoi vai tehdäänkö palautus oma-aloitteisesti? Eikö hälytyskellojen pitäisi soida jos tilille ilmaantuu liikaa rahaa?
Ihmiset maksaa todella ihmeellisesti maksujaan, joten ei oteta yhteyttä välttämättä, jos kyseessä on jatkuva maksu esim. vastike.
Vierailija kirjoitti:
Kirjanpito huomaa viiveellä, mutta ilmoittaminen riippuu yrityksestä ja asiakassuhteesta.
Minä maksoin yhtiövastiketta tuplana muutaman kuukauden, eikä kukaan puhunut mitään. Palauttivat kyllä nopeasti kun kerroin tilanteen, oli varmaan joku 2000€ se summa.
Ihan kuten haluat, ainakin meillä.
Otat yhteyttä maksun saajaan, että vauva.fi-sivustolla sanottiin niin.